• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Det låter som du har det bra o mår bra!

Va skönt att ha gått ner, jag väger 20 kg mer o kan inte ha några kläder... Men så länge jag ammar så äter jag mycket, orkar inte riktigt börja skärpa mig med maten.

Har iaf börjat promenera längre nu o hoppas det kan göra något iaf!

MP88 skrev 2017-01-31 15:34:30 följande:

Kul att läsa om hur alla mår. Tänk att det kan vara så olika! Jag inser att jag har haft det väldigt enkelt efter förlossningen och även under hela graviditeten och under förlossningen. Jag slutade blöda helt efter tre veckor, hade inte direkt några kraftiga blödningar. Jag känner mig helt återställd i kroppen, väger 5 kg mindre nu än innan jag blev gravid, med det gör inget då jag hade ett par kilo extra. Det här med att raka benen var så roligt, jag rakade dock benen redan efter en vecka och dom var nyrakade på förlossningen också ;) Jag känner mig fräsch! Det är så skönt! 

Min lilla tjej väger idag 5 kg och är 61 cm lång och är 7 veckor gammal. Lång och smal :) Hon har gått upp 1,5 kg sen hon kom och det märks. Hon är en riktigt stark liten tjej som kan hålla upp huvudet hur länge som helst själv! 

Jag tycker att tiden går alldeles för fort och tycker redan att hon har blivit för stor! ;) 

• Y o L o

Hur går det för er, håller ni er friska?

Min lilla är snorig, när jag ger koksalt kommer det ut mycket så det är ju bra iaf. I övrigt är hon pigg o glad.

• Anonym föräldraledig
    Y o L o skrev 2017-02-07 11:33:19 följande:

Hur går det för er, håller ni er friska?

Min lilla är snorig, när jag ger koksalt kommer det ut mycket så det är ju bra iaf. I övrigt är hon pigg o glad.

Här är vi snoriga allihopa. Barnen har dessutom hosta. Men "som tur är" så är det den stora som är mest påverkad. I övrigt rullar allt på bra. Hon äter och sover och går upp i vikt som hon ska. Ska väga på fredag, så det blir spännande och se om hon fortsatt att öka lika mycket. :)
  • Mariro

Hej alla! Nu har det ju gått ett tag sen våra förlossningar, hur ser ni ut i underlivet? Jag vågade kolla idag, nästan två månader efter och blev... lite rädd. Det är liksom "grejer" nedanför urinröret eller vad jag ska säga. Typ extra köttgrejer (låter asäckligt) som inte varit där tidigare. Inte riktigt känt något skumt förutom att det är lite obekvämt att sitta nerhasad med tryck mot underlivet liksom. Hur känns framfall? Och kommer man någonsin se likadan ut för nere efter en förlossning?

• Babybluiee

Pojken växer som ogräs trots att han har blivit förkyld.. en månad gammal, 59cm lång och 5390g.... :p följer sin kurva så det är väl helt okej :)

Själv börjar man väl bli människa igen, åkte på en livmoderinflammation veckan efter förlossningen och blev inlagd ett par dagar.. sen dubbel antibiotika när man kom hem, hann sedan vara fri från den i typ 2-3 dagar innan man åkte på förkylning xD men som sagt nu börjar förkylningen släppa, man börjar få upp lite energi igen :)

• Y o L o

Ang underlivet har jag inget att bidra med, gjorde ju KS :)

Jobbigt att få infektion i livmodern, jag fick det i samband med förlossningen med första barnet.

Fick du o bebisen ligga inne på sjukhuset då? Måste varit jobbigt, skönt att du mår bättre nu.

• Ledilnaan
    Mariro skrev 2017-02-07 14:09:14 följande:

Hej alla! Nu har det ju gått ett tag sen våra förlossningar, hur ser ni ut i underlivet? Jag vågade kolla idag, nästan två månader efter och blev... lite rädd. Det är liksom "grejer" nedanför urinröret eller vad jag ska säga. Typ extra köttgrejer (låter asäckligt) som inte varit där tidigare. Inte riktigt känt något skumt förutom att det är lite obekvämt att sitta nerhasad med tryck mot underlivet liksom. Hur känns framfall? Och kommer man någonsin se likadan ut för nere efter en förlossning?

Jag har inte kollat mitt underliv nångång alls, så jag har ingen aning om något är förändrat eller inte. Ser ingen anledning för mig att kolla hur det ser ut, kan ändå inte göra något åt det.
    Men jag känner mig som vanligt, har inte ont nånstans.

Lillgossen växer massor, har gått upp 2 kg på 6 veckor Nu väger han 5660 g och är 54 cm lång.
  • Babybluiee
    Y o L o skrev 2017-02-09 12:11:34 följande:

Ang underlivet har jag inget att bidra med, gjorde ju KS :)

Jobbigt att få infektion i livmodern, jag fick det i samband med förlossningen med första barnet.

Fick du o bebisen ligga inne på sjukhuset då? Måste varit jobbigt, skönt att du mår bättre nu.

Jo vi fick ligga inne, som tur var bara i 2dagar.. hamnade på ett eget rum så kunde ha besök när/hur jag ville vilket var skönt :)
  • Y o L o

Ni som ammar, är ni mycket hungriga? Jag äter rejäl middag vid 17.30-18.00 och är riktigt hungrig igen nu på kvällen. Känns ju nästan som när jag var gravid i slutet.

Ni som endast ger ersättning, hur mycket ger ni och hur många gånger om dagen? Jag ger ju ersättning ca 5 gånger om dagen, 90 ml, och hon går ju upp bra i vikt så undrar om jag har mycket mjölk eller inte.

• Anonym föräldraledig
    Y o L o skrev 2017-02-09 20:47:52 följande:

Ni som ammar, är ni mycket hungriga? Jag äter rejäl middag vid 17.30-18.00 och är riktigt hungrig igen nu på kvällen. Känns ju nästan som när jag var gravid i slutet.

Ni som endast ger ersättning, hur mycket ger ni och hur många gånger om dagen? Jag ger ju ersättning ca 5 gånger om dagen, 90 ml, och hon går ju upp bra i vikt så undrar om jag har mycket mjölk eller inte.

Är sugen på något mest hela tiden. Har en ganska bra förbränning när jag ammar, har passerat ingångsvikten med något kg nu och räknar med att gå ner kanske fem till innan det stannar upp, trots att jag äter mycket och egentligen inte särskilt nyttigt.
    Så för att svara på din fråga, ja, jag är ganska hungrig. :):)
Svar på tråden BF December 2016