• Anonym (Carolinalina83)

Arg på västtrafik!!

Jag är jävligt förbannad nu! Jag åkte spårvagn i Gbg med barnvagn plus jag är gravid så jag satte mig ner efter att ha spänt fast vagnen, det finns sittplatser så man kan sitta vid sin vagn och det gjorde jag. Vid en hållplats kliver det på några biljettkontrollanter och jag trodde det var lugnt för jag trodde man åkte gratis med barnvagn. Men icke!! Biljettkontrollanten gav mig en bot på 1200 kr nu!! Varför får man inte åka gratis med barnvagn?! Är så jävla arg att jag kokar! Ska överklaga boten. Har någon mer fått en "tilläggsavgift" som kontrollanterna säger, och överklagat? Vad fick ni till svar?

• Svar på tråden Arg på västtrafik!!
  • viseversa
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2016-03-31 19:08:45 följande:
    Fast på ett tåg åker ingen gratis, det är bara på bussen som vissa får åka gratis, till exempel pensionärer.
    Eller i Sthlm åker alla med barnvagn gratis.
  • Kyss
    Anonym (Carolinalina83) skrev 2016-03-31 18:59:26 följande:
    Jag kan tycka att är nån gravid och har barnvagn med sig så kan man va lite snäll. Men nu var inte kontrollanten det. Jag kan förstå att dom skriver ut böter till ungdomar som slarvar, men gravida borde man ta mer hänsyn till.
    Du har knullat till dig en unge, och ytterligare än avkomma på G. Gör rätt för dig och va en bra förebild istället för att klaga!! Det är DU, och BARA DU, som har gjort fel! Skyll inte ifrån dig på ungdomar för du är faktiskt vuxen!
  • taquine
    viseversa skrev 2016-03-31 19:15:53 följande:
    Då skulle man ju i princip kunna skaffa en gammal barnvagn och stoppa ner vad som helst i den då?
    Kyss skrev 2016-03-31 19:12:28 följande:
    Finns tyvärr parasiter som förväntar sig att alla andra ska betala, har bevittnat det själv så tyvärr...
    Så är det kanske, inte åkt spårvagn eller buss på år och dag, men när jag gjorde så nog sjutton fattade jag att det skulle betalas,Även när man både var gravid och släpade på vagn 
    Goodness me
  • MajaVira
    viseversa skrev 2016-03-31 19:15:53 följande:
    Det förutsätter väl att man också har ett barn med sig? Vad jag förstår på TS är hon bara gravid, har alltså inget barn ännu...
  • EnAnonumius
    Anonym (Carolinalina83) skrev 2016-03-31 18:59:26 följande:
    Jag kan tycka att är nån gravid och har barnvagn med sig så kan man va lite snäll. Men nu var inte kontrollanten det. Jag kan förstå att dom skriver ut böter till ungdomar som slarvar, men gravida borde man ta mer hänsyn till.
    Du är gravid och du har en barnvagn. Med ditt resonemang så borde du ha fått dubbla böter i stället.

Nej man skall aldrig ta hänsyn till folk som saknar tillräckligt med vett i skallen och struntar i medvetet att ta reda på reglerna som finns snabbt och enkelt att tillgå, via västtrafiks hemsida som man kommer åt med sin smartphone och/eller fråga busschauffören, spårvagnsföraren.

Vet du du kommer aldrig att lyckas med din överklagan. Jag tycker inte det är ett dugg synd om dig heller.

Du slarvade DU också så lägg ned och hoppa på ungdomarna om det, och slarv skall straffas så kontrollanterna gjorde rätt mot dig.  Fast du vägra ju att fatta detta och du vill använda din graviditet och din barnvagn som riktig pissdålig korkad bortförklaring på att du skall få slippa och göra rätt för dig.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • viseversa
    taquine skrev 2016-03-31 19:28:58 följande:
    Då skulle man ju i princip kunna skaffa en gammal barnvagn och stoppa ner vad som helst i den då?
    Så är det kanske, inte åkt spårvagn eller buss på år och dag, men när jag gjorde så nog sjutton fattade jag att det skulle betalas,Även när man både var gravid och släpade på vagn 
    Nej det måste sitta/ligga ett barn i den. Anledningen till att det är gratis är för att man intr ska behöva lämna vagnen för att gå fram och betala. Om bussen börjar åka och vagnen välter eller något annat händer. 
  • EnAnonumius
    Anonym (??) skrev 2016-03-31 19:06:18 följande:
    Jag förstår kontrollanterna, de gjorde helt rätt i mitt tycke.
    Precis.
    Plankar man på kollektivtrafiken och man blir upptäckt så får man acceptera boten. Spelar ingen roll om man är så dum att skaffa en bulle i ugnen och redan har en unge att släpa på i barnvagn.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • viseversa
    MajaVira skrev 2016-03-31 19:39:33 följande:
    Det förutsätter väl att man också har ett barn med sig? Vad jag förstår på TS är hon bara gravid, har alltså inget barn ännu...
    Det står ju i ts att hon hade en vagn med sig. jag antar att hon itne har en tom vagn med sig i alla fall.
  • Anonym (Anna)

Du får komma och bo i Sthlm istället. Gratis på bussar, mycket bättre här! Men du borde såklart ha frågat, det har jag gjort när jag varit på andra ställen i Sverige. Trodde först att det alltid var gratis på bussar men det är bara i Sthlm det gäller (tror jag).

Svar på tråden Arg på västtrafik!!