• Anonym (Carolinalina83)

Arg på västtrafik!!

Jag är jävligt förbannad nu! Jag åkte spårvagn i Gbg med barnvagn plus jag är gravid så jag satte mig ner efter att ha spänt fast vagnen, det finns sittplatser så man kan sitta vid sin vagn och det gjorde jag. Vid en hållplats kliver det på några biljettkontrollanter och jag trodde det var lugnt för jag trodde man åkte gratis med barnvagn. Men icke!! Biljettkontrollanten gav mig en bot på 1200 kr nu!! Varför får man inte åka gratis med barnvagn?! Är så jävla arg att jag kokar! Ska överklaga boten. Har någon mer fått en "tilläggsavgift" som kontrollanterna säger, och överklagat? Vad fick ni till svar?

• Svar på tråden Arg på västtrafik!!
  • Anonym (Hmm)

Märklig trådstart. Du borde kollat upp vad som gäller i stället för att bara anta att man åker gratis på spårvagnar i Gbg, bara för att man gör det på bussar i Sthlm. Man betalar inte ens framme hos föraren på spårvagnen, så varför ska man åka gratis för? Nä, skyll dig själv, det är din skyldighet att kolla upp vad din resa kostar, inte bara gissa dig fram. Bara att betala avgiften för att du åkte fast, du kommer ingen vart med överklagan, förutom att du gör bort dig ytterligare.... Bra att du åkte fast första gången du åkte kollektivt, otur för dig, men då lärde du dig förhoppningsvis en läxa

• Anonym (nej)
    Anonym (Carolinalina83) skrev 2016-03-31 13:38:56 följande:
    1. För att i vissa delar åker man gratis med barnvagn.

2. Alla som har barnvagnar med sig åker gratis, eller borde åka gratis.

3. Nej det måste inte vara barn i vagnen. När man ska hämta barnet på dagis åker man med vagn utan barn i.
    Nej på spårvagn åker man inte gratis med vagn. I stockholm åker man gratis på BUSS inte spårvagn. Lär av detta och betala boten och nästa gång köper du en biljett.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Knepigt att bli arg på någon när de gör rätt och man själv gör fel.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (nej)

Jag är också gravid och har barnvagn. Kanske jag kan sätta mig på tåget till dalarna också och sen bli arg när dom vill ha biljett? Jag menar jag är ju GRAVID och har en vagn liksom. Då ska jag få åka gratis!

Anonym (g) skrev 2016-03-31 15:45:04 följande:

Ts:

Du borde vara arg på dig själv istället som ej tog reda på vilka regler som gäller med barnvagn på spårvagn.

Det finns igen anledning att jag skulle vara arg på mig själv! Kontrollanter har inga hjärtan och kan inte ta hänsyn till nånting.
    nevermind skrev 2016-03-31 15:45:14 följande:

Ja, det är väl samma sak?

Nej det är det inte!
  • Anonym (nej)
    Anonym (Carolinalina83) skrev 2016-03-31 18:56:04 följande:
    Det finns igen anledning att jag skulle vara arg på mig själv! Kontrollanter har inga hjärtan och kan inte ta hänsyn till nånting.
    Men varför ska du särbehandlas? Då kan alla säga att just dom ska särbehandlas. Håll koll på vad som gäller istället så slipper du fler böter.
  • Santin
    Anonym (Carolinalina83) skrev 2016-03-31 18:56:41 följande:
    Nej det är det inte!
    Fast det var ju du som gjorde fel.
  • Anonym (g)
    Anonym (Carolinalina83) skrev 2016-03-31 18:56:04 följande:
    Det låg i ditt eget ansvar att ta reda på vilka regler som gäller.

Kontrollanten har ej gjort något fel.
    Anonym (nej) skrev 2016-03-31 18:57:13 följande:

Men varför ska du särbehandlas? Då kan alla säga att just dom ska särbehandlas. Håll koll på vad som gäller istället så slipper du fler böter.

Jag kan tycka att är nån gravid och har barnvagn med sig så kan man va lite snäll. Men nu var inte kontrollanten det. Jag kan förstå att dom skriver ut böter till ungdomar som slarvar, men gravida borde man ta mer hänsyn till.
Svar på tråden Arg på västtrafik!!