• Anonym (Carolinalina83)

Arg på västtrafik!!

Jag är jävligt förbannad nu! Jag åkte spårvagn i Gbg med barnvagn plus jag är gravid så jag satte mig ner efter att ha spänt fast vagnen, det finns sittplatser så man kan sitta vid sin vagn och det gjorde jag. Vid en hållplats kliver det på några biljettkontrollanter och jag trodde det var lugnt för jag trodde man åkte gratis med barnvagn. Men icke!! Biljettkontrollanten gav mig en bot på 1200 kr nu!! Varför får man inte åka gratis med barnvagn?! Är så jävla arg att jag kokar! Ska överklaga boten. Har någon mer fått en "tilläggsavgift" som kontrollanterna säger, och överklagat? Vad fick ni till svar?

• Svar på tråden Arg på västtrafik!!
    Anonym (ye) skrev 2016-03-31 12:20:31 följande:

Beror väl på hur lång sträckan är!? 

Hade tagit ca 40 minuter att gå hem! Jag orkar inte det när jag är gravid!
  • Anonym (ye)
    Anonym (Carolinalina83) skrev 2016-03-31 12:22:37 följande:
    Hade tagit ca 40 minuter att gå hem! Jag orkar inte det när jag är gravid!
    Märks att det är skillnad på hur man tänker när man bor i Göteborg mot i en mindre stad där stadstrafiken går max 1gång/halvtimmen. Då knatatade man hellre iväg som höggravid till mvc 3 km än att vänta på bussen som dessutom, iom med byte, tog dubbelt så lång tid!
  • Bestemor

Är du nyinflyttad till Göteborg och första gången du åker spårvagn?

Annars måste du ju veta att man stämplar och sett andra stämpla som har med sig vagn.

Var glad i stället att det är grattis för barnvagnen, det har det inte alltid varit. När mina barn var små kostade det 1 kupong.

• Anonym (???)

I vissa kommuner får man åka kostnadsfritt med barnvagn. I andra får man inte det. Det är din skyldighet att ta reda på vad som gäller. Så ärligt talat, skyll dig själv. Du försökte planka. "Går det så går det", typ.

• Bestemor

Annars måste du ju veta att man stämplar och sett andra stämpla som har med sig vagn.

Var glad i stället att det är grattis för barnvagnen, det har det inte alltid varit. När mina barn var små kostade det 1 kupong.

Bestemor skrev 2016-03-31 12:34:16 följande:

Ja jag är relativt nyinflyttad till Gbg och ja det är första gången jag åker spårvagn i Gbg. Där jag bodde innan åkte mammor med barnvagn gratis!
    Anonym (???) skrev 2016-03-31 12:34:41 följande:

I vissa kommuner får man åka kostnadsfritt med barnvagn. I andra får man inte det. Det är din skyldighet att ta reda på vad som gäller. Så ärligt talat, skyll dig själv. Du försökte planka. "Går det så går det", typ.

Är du biljettkontrollant själv eller? Vad menar du med att jag försökte planka?
  • Anonym (???)
    Anonym (Carolinalina83) skrev 2016-03-31 12:40:07 följande:
    Är du biljettkontrollant själv eller? Vad menar du med att jag försökte planka?
    Du gör ju som många ungdomar gör: "vi skiter i att betala biljett - det är ju så sällan de kontrollerar - går det så går det".
    Anonym (???) skrev 2016-03-31 12:42:02 följande:

Du gör ju som många ungdomar gör: "vi skiter i att betala biljett - det är ju så sällan de kontrollerar - går det så går det".

Men det är väl en skillnad på lata ungdomar och en gravid mamma med barnvagn va?
  • Nenne666
    Anonym (Carolinalina83) skrev 2016-03-31 12:15:29 följande:
    För att? Jag är gravid jag orkade inte gå hela sträckan.
    Något jag tyckte va besvärande när jag hade barn i barnvagn va att behöva lämna barnvagnen för att ta mig fram för att köpa en enkelbiljett. Ibland fick man stå där framme även när vagnen åkte och det kändes inte helt stabilt. För om kontrollanterna gick på så åkte man ju dit. Undvek visserligen dessa situationer men ibland va man tvungen. Men visst är det så att du måste betala för dig själv och barnen åker gratis. Köp ett hundrakort eller ett månadskort så händer inte vad som drabbade dig nu eller att du måste ta dig fram till chauffören.
Svar på tråden Arg på västtrafik!!