• Anonym (Carolinalina83)

Arg på västtrafik!!

Jag är jävligt förbannad nu! Jag åkte spårvagn i Gbg med barnvagn plus jag är gravid så jag satte mig ner efter att ha spänt fast vagnen, det finns sittplatser så man kan sitta vid sin vagn och det gjorde jag. Vid en hållplats kliver det på några biljettkontrollanter och jag trodde det var lugnt för jag trodde man åkte gratis med barnvagn. Men icke!! Biljettkontrollanten gav mig en bot på 1200 kr nu!! Varför får man inte åka gratis med barnvagn?! Är så jävla arg att jag kokar! Ska överklaga boten. Har någon mer fått en "tilläggsavgift" som kontrollanterna säger, och överklagat? Vad fick ni till svar?

• Svar på tråden Arg på västtrafik!!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (Carolinalina83) skrev 2016-03-31 18:59:26 följande:
    Jag kan tycka att är nån gravid och har barnvagn med sig så kan man va lite snäll. Men nu var inte kontrollanten det. Jag kan förstå att dom skriver ut böter till ungdomar som slarvar, men gravida borde man ta mer hänsyn till.
    Varför? Är gravida oförmögna att följa regler som gäller i kollektivtrafiken?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (Ditt ansvar)

Med risk för att bli påhoppad men...här i gbg så åker bara pensionärer gratis samt barn tillsammans med resenär. Gravida, handikappade mfl har ett ansvar att resa med rätt biljett. I detta fallet får du faktiskt stå ditt kast. Varför ska du slippa undan? Och kontrollanten har faktiskt ett jobb att sköta, denne gör fel om man inte ger dig böter. Kolla upp vilken biljett som krävs för din resa nästa gång. Bara för att man är gravid och har barnvagn med sig betyder det inte att man reser gratis.

• Anonym (??)

Jag kan tycka att är nån gravid och har barnvagn med sig så kan man va lite snäll. Men nu var inte kontrollanten det. Jag kan förstå att dom skriver ut böter till ungdomar som slarvar, men gravida borde man ta mer hänsyn till.

Tycker att en gravid vuxen borde ha mer böter än en "slarvande ungdom" .

Tycker en vuxen människa ska va mer ansvarsfull, konsekventtänkande och klok att personen kollar vad som gäller.

Jag förstår kontrollanterna, de gjorde helt rätt i mitt tycke.
  • Anonym (usch!)

Varför tror så många breeders att dom ska positiv särbehandling? Ni har pippat och era knulltrofeér ger er inte rätten till någon gräddfil.

• Anonym (??)

Ska jag överklaga min fortkörningsböter som jag fick när jag var gravid?

Jag var ju ändå gravid och hade en jobbig tvååring i bilen.

Polisen borde ju ha lite överseende.

• Anonym (Ditt ansvar)
    Anonym (nej) skrev 2016-03-31 18:50:24 följande:

Jag är också gravid och har barnvagn. Kanske jag kan sätta mig på tåget till dalarna också och sen bli arg när dom vill ha biljett? Jag menar jag är ju GRAVID och har en vagn liksom. Då ska jag få åka gratis!

Fast på ett tåg åker ingen gratis, det är bara på bussen som vissa får åka gratis, till exempel pensionärer.
  • taquine
    Vad är det som är så speciellt med att vara gravid och ha barnvagn då? Är du verkligen seriös nu eller driver du? Du måste ju förstå att du inte är något unikum för du är på smällen, finns säkert tusentals gravida med barnvagn som åker spårvagn men inte väntar sig någon särbehandling. Jisses... 
    Ska vi inte i så fall vara snälla mot de i rullstol, går på kryckor eller något annat som inte betalat? Om du tänker efter så fattar du ju att det är ohållbart. 
    Goodness me
  • Anonym (nej)
    Men varför? Att du pippat till dig en unge är du knappast ensam om och det borde inte ge dig några fördelar före alla andra.
  • Kyss
    taquine skrev 2016-03-31 19:09:13 följande:
    Vad är det som är så speciellt med att vara gravid och ha barnvagn då? Är du verkligen seriös nu eller driver du? Du måste ju förstå att du inte är något unikum för du är på smällen, finns säkert tusentals gravida med barnvagn som åker spårvagn men inte väntar sig någon särbehandling. Jisses... 
    Ska vi inte i så fall vara snälla mot de i rullstol, går på kryckor eller något annat som inte betalat? Om du tänker efter så fattar du ju att det är ohållbart. 
    Finns tyvärr parasiter som förväntar sig att alla andra ska betala, har bevittnat det själv så tyvärr...
  • Anonym (nej)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2016-03-31 19:08:45 följande:
    Fast på ett tåg åker ingen gratis, det är bara på bussen som vissa får åka gratis, till exempel pensionärer.
    Nej just det jag menar. Att jag inte kan förvänta mig att åka gratis bara för att jag råkar vara på smällen och ha ett barn i vagn.
Svar på tråden Arg på västtrafik!!