• Anonym (Carolinalina83)

Arg på västtrafik!!

Jag är jävligt förbannad nu! Jag åkte spårvagn i Gbg med barnvagn plus jag är gravid så jag satte mig ner efter att ha spänt fast vagnen, det finns sittplatser så man kan sitta vid sin vagn och det gjorde jag. Vid en hållplats kliver det på några biljettkontrollanter och jag trodde det var lugnt för jag trodde man åkte gratis med barnvagn. Men icke!! Biljettkontrollanten gav mig en bot på 1200 kr nu!! Varför får man inte åka gratis med barnvagn?! Är så jävla arg att jag kokar! Ska överklaga boten. Har någon mer fått en "tilläggsavgift" som kontrollanterna säger, och överklagat? Vad fick ni till svar?

• Svar på tråden Arg på västtrafik!!
  • Anonym (??)
    Anonym (xXx) skrev 2016-04-01 06:08:07 följande:

Håller med dig helt ts!! Jag har varit med om samma sak!

Gick in på NK och åt en ordentlig lunch och lite praliner. Valde givetvis det som var av bästa kvalité, för jag var gravid och behöver så klart den extra näringen. Krånglade in mig i deras lilla restaurang med dubbelvagnen och stor mage.

Kan du fatta att de ringde polisen när jag gick därifrån utan att betala?! Det är väl självklart att jag inte ska betala, nu när jag snart ska föda å allt. Hur skulle jag kunna krångla mig fram till kassan tänkte de?!

Skulle inte förvåna mig om hyresvärden förväntar sig att jag ska betala nästa hyra också... Vart är världen på väg?!

Tycker du ska stämma Västtrafik! Det tänker jag göra! Tänker stämma hela jävla Stockholm om de på NK inte fattar att de har gjort fel!!

Att de hade mage......
  • Anonym (haha)

Klart man kan göra misstag och tro att det är gratis med barnvagn på bussen.

Det som stör många är TS attityd att kontrollanterna borde fattat att hon, enligt egen utsago, inte plankat. Att bara för att hon är gravid ska hon slippa böter och betala vanlig biljett när hon åker fast. Det är översittarattityd. Att sen inte fatta att böter finns i avskräckande syfte och gråta ut på nätet. Då får man ta det.

Personligen tycker jag att all kollektivtrafik ska vara gratis. Men det är en annan diskussion.

• Anonym (usch)
    EnAnonumius skrev 2016-04-01 05:18:54 följande:
    Vilken dum slutsats du dra om att hon inte skulle ha varit gravid baserat på  sätt att svara.
    Bara för att man inte svarar efter dina givna mallar så har du ingen rätt att sitta och anklaga folk över inte kan ha varit gravida för då hade man minsann förstått bättre.  

Du jag har också varit gravid, och nej jag har ingen förståelse TS för den saken skull, att vara gravid är ingen ursäkt eller inte ens en förklaring till att man skall strunta i att ta reda på fakta,. Som i detta fall som TS som struntade i att ta reda på om hon kan åka gratis eller inte, om hon släpar på en barnvagn, för att åka på spårvagnar. Och sedan sitta och dryga sig på nätet och gnälla på kontrollanterna bara för hon gör helt fel.

Alla som är gravida blir inte handlingsförlamade i huvudet, och "ofokuserade" per se bara för att DU blev det och kanske TS med.
    Jaha då är du väl bara en elak människa då. Har sett dig i flera trådar, vidrig attityd har du, alltid så himla otrevlig. Hur orkar du leva med dig själv?

Tycker man ska få böter om man inte betalat, men varför du sitter och trycker ner människor som slarvat/gjort fel känns verkligen som "översittarattityd" som någon nämnde. 

Orkar inte diskutera med dig mer, för du är bara så otrevlig och oempatisk. Jag försökte stötta ts för jag tyckte alla var väldigt elaka, men du bara hoppar vidare och är lika jäkla otrevlig mot nästa person, varför blir du så upprörd lixom, du känner ju varken mig eller ts. låt henne planka och få böter, det rör inte dig. inte mig heller, men till skillnad från dig så känner jag inte att man behöver vara elak.
  • Anonym (xXx)
    taquine skrev 2016-04-01 06:49:54 följande:
    smile2.gif
    Tummen upp! Behövde mig ett skratt såhär på morgonkvisten;)
    EnAnonumius skrev 2016-04-01 07:38:27 följande:

Skål
  • Anonym (xXx)
    Anonym (??) skrev 2016-04-01 08:23:22 följande:
    Att de hade mage......
    Ja men eller hur?! Förvånad
  • Anonym (nä, vet du vad)
    Anonym (usch) skrev 2016-03-31 21:56:59 följande:
    Men usch så otrevliga alla är mot ts! Vad får ni ut av att vara så elaka mot en annan person? Det är väl inte så lätt att veta vad som gäller då det är olika på alla ställen, sen att man kanske får skylla sig själv om man inte kollar upp det är väl en annan sak, men måste man vara så överdrivet hård?

Jag hade också kunnat tro att man åker gratis med barnvagn, eftersom man gör det på buss i Stockholm, men hade väl kanske kollat upp det innan. Man kan ju vara stressad, och är man gravid så är det lätt att glömma då man tänker på annat.

Tyvärr kan du väl inte göra något åt bötern, eftersom man inte åker gratis, men nu vet du ju det, i alla fall..
    Men det är väl inte så konstigt att TS får vassa svar. Det är ju helt vansinnigt. Vi får utgå ifrån att TS är vuxen eftersom hon är gravid och har barnvagn - då vet man väl för höge farao att det är ens eget ansvar att ta reda på vad som gäller i samhället? 

Varför skulle man åka gratis i Göteborg bara för att man gör det i Stockholm? Det är ju som om jag skulle utgå ifrån att jag får gratis vård på sjukhus för att jag får det i England, eller att det är helt okej att röka marijuana på allmän plats för att man får det i Nederländerna. Hur man ens kan utgå ifrån något sådant är bortom mitt förstånd. 
  • Tita Nic
    Anonym (Carolinalina83) skrev 2016-03-31 20:55:43 följande:
    Vad är anledningen till att jag skulle få böter alls? Om jag är gravid och har ett barn i barnvagn med mig, så borde kontrollanterna fatta att jag inte plankade för det gjorde jag inte. Dom skrev ut böter utan anledning tycker jag
    Ähm, vad vill du egentligen diskutera här? Du har inte betalt och någon kom på dig. Sådant händer. Brukar du också handla på ICA och berätta för kassörskan att du inte behöver betala för att du har ett barn och är gravid nu? Hur kan du skaffa några barn om du inte ens har koll på spårvagn?
  • Anonym (885)
    Anonym (ye) skrev 2016-03-31 12:32:25 följande:
    Märks att det är skillnad på hur man tänker när man bor i Göteborg mot i en mindre stad där stadstrafiken går max 1gång/halvtimmen. Då knatatade man hellre iväg som höggravid till mvc 3 km än att vänta på bussen som dessutom, iom med byte, tog dubbelt så lång tid!
    Det har nog inget med det att göra utan hur man är som person. Jag bor i en liten stad utan så mycket bussar men skulle ALDRIG gå 30-40 min någonstans om det fanns andra alternativ. Orkar gör jag, men jag vill inte gå när jag har ett ärende. Och jag är inte ens gravid.
  • Anonym (xXx)
    Anonym (nä, vet du vad) skrev 2016-04-01 12:54:52 följande:
    Varför skulle man åka gratis i Göteborg bara för att man gör det i Stockholm?
    Det är enbart på bussen som man inte behöver betala här i Stockholm, av säkerhetsskäl. Däremot på tunnelbanor, tvärbanor, pendeltåg, spårvagnar(!) måste du betala. Så inte ens det är ett hållbart argument, om man nu har fått för sig det.
  • EnAnonumius
    Anonym (usch) skrev 2016-04-01 11:54:10 följande:
    Jaha då är du väl bara en elak människa då.
    Så man är elak människa bara för att man inte håller med dig i dina dumma slutsatser och dina personpåhopp som du gör mot någon annan? I detta fall "Nevermind".
    Minns att det är ju du som hoppar på folk och anklagar dem för att "de aldrig kan ha varit gravida",  baserat på deras svar i tråden, för hade det varit det så hade de minsann förstått.
    Tycker man ska få böter om man inte betalat, men varför du sitter och trycker ner människor som slarvat/gjort fel känns verkligen som "översittarattityd" som någon nämnde. 
    Jasså har jag det? Det är din åsikt som helt saknar substans och sanning.
    Orkar inte diskutera med dig mer, för du är bara så otrevlig och oempatisk.
    Så man är otrevlig och oempatisk när man säger åt dig att DU dra dumma slutsatser om folk baserat på deras svar?

Du skrev ju själv detta korkade utlåtande: "Antar att du inte har varit gravid själv, för då hade du förstått bättre. Varför uttala dig om saker du inte har någon aning om? "

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Arg på västtrafik!!