• Milla2016

Vi som är gravida efter ÄD 2016

Hej o Välkomna hit till tråden för oss som blivit gravida genom äggdonation under 2016.

Här kan vi diskutera symptom, ultraljud, oro, barnmorskebesök och allt som rör graviditet!

Kram!

• Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2016
  • TyckOmMig
    Micro skrev 2016-10-05 16:51:57 följande:

Det ofattbara har hänt, var på rul idag o fostret hade dött redan i vecka 13. Stor chock just nu.

Åh vännen så tragiskt och fruktansvärt sorgligt.Har skickat privat till dig.
  • Savasana

Men fy vad hemskt Micro! Det måste vara så fruktansvärt grymt att behöva få vara med om det. Vilken hemsk chock.

Varma kramar

• Micro

Tack Savasana, tyck om mig o Tulpa, det värmer. Imorgon till sjukhuset för att avsluta detta. Skönt m en lite pojke hemma som livar upp. Vi försöker sikta framåt.

• Bappen
    Micro skrev 2016-10-05 16:51:57 följande:

Det ofattbara har hänt, var på rul idag o fostret hade dött redan i vecka 13. Stor chock just nu.

Nej va fruktansvärt tungt! Styrkekram till dig och er!
  • Hopp72

Micro: vad tråkigt att höra att det inte gick vägen den här,gången. skönt att du kan glädja dig åt din andra pojke trots det inträffade. Känner igen känslan efter att ha mist inte bara två foster i v 9 och 10 men också mina båda föräldrar senaste åren. Stor kram till dig!

Tack alla andra för era egna erfarenheter kring kejsarsnitt. Idag är jag inne i v 40+3 och var inne på specislistmödravården i fredags. Kommer att köra på vaginalt ändå, trots att han verkar bli rätt stor. Om jag inte kommer igång själv så är det igångsättning på fredag. Var hos läkaren idag och hon kände att livmodertappen sedan i fredags då,den var omogen, hade mognat och jag är ca 1,5 cm öppen. Håller tummarna nu för att värkarna ska komma igång inom 1-2 dagar så jag slipper bli igångsatt och dessutom att han hinner bli ännu större. Svårt att röra mig så mycket nu och är extremt trött. Längtar så nu efter att han ska UT!!!!

• TyckOmMig

Hopp72-låter som en bra planering hoppas så att det kommer igång snart för dig och att du får föda vaginalt.

• Micro

Tack Bappen o Hopp72. Vilken jobbig period för dig. Skönt att du går i mål vilken dag som helst. Lycka till!

Är hemma från jobbet några dagar till, sonen börjar förskola nästa vecka så tänkte vara med ngn dag. Sedan mjukstart m jobbresa m närmaste jobbarkompisarna innan jag går tillbaka o träffar alla. Lite nervöst att träffa alla på jobbet som säkert inte har hört vad som hänt.

• TyckOmMig

Vattenavgång igår em inlagd på BB-hatar sjukhus sängarna vill bara hem till de mina ej sovit ngt inatt.Nyss haft samtal med läkare om att vilja få bli utskriven riskerna vad jag ska se upp med för jag vill få åka hem igen.
    Fått antibiotika Ery-Max utskrivet i 10 dgr kortison sprutor gånger två en inatt sen nästa vid middagstid för lungmognad UL livmodertappen innan jag tillåts åka hem.
    Barnen har höstlov/läslov vill umgås med dom om det är möjligt inte ligga här om möjligt-fullt här på BB inte kul mys höra andras bebisar tortyr!

• Tulpa
    TyckOmMig skrev 2016-10-31 10:14:35 följande:

Vattenavgång igår em inlagd på BB-hatar sjukhus sängarna vill bara hem till de mina ej sovit ngt inatt.Nyss haft samtal med läkare om att vilja få bli utskriven riskerna vad jag ska se upp med för jag vill få åka hem igen.
    Fått antibiotika Ery-Max utskrivet i 10 dgr kortison sprutor gånger två en inatt sen nästa vid middagstid för lungmognad UL livmodertappen innan jag tillåts åka hem.
    Barnen har höstlov/läslov vill umgås med dom om det är möjligt inte ligga här om möjligt-fullt här på BB inte kul mys höra andras bebisar tortyr!

Usch då, hoppas inte förlossningen startar för tidigt - du har väl en bra bit kvar!
  • TyckOmMig

Gått in i v 33 idag det var nu tvillingarna föddes i fjol i den veckan exakt.
    Nja inga värkar ingen infektion tar en dag i taget nu de har gjort vad som går att göra i nuläget med lungmognads sprutorna och antibiotika på TUL i torsdag + 26% bebis vägde då nästan 2300 nytt TUL onsdag mest tungt och ingen direkt hit att ha sipprande vattenavgång till och från!
    Hoppas komma till v 34 men som sagt varje dag i magen ett plus och att det är höstmörker gör det mkt lättare att höja mysfaktorn!

Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2016