• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • fernandasmamma
    thecoc skrev 2017-01-09 10:57:02 följande:

Nu sover jag plötsligt bra om natten igen... Nu känns det som att det aldrig kommer att bli nån bebis! 18 dagar till bf haha inte lite otålig...

För mig är det tretton dagar kvar idag, känns lite overkligt..
    Jag tycker det känns som det inte var längesedan det gick från att vara tresiffrigt till tvåsiffrigt till bf och nu är det knappt två veckor kvar :-O

Skönt att du kan sova bra
    Det gör verkligen inte jag, igen ställning är bekväm, ligger jag på rygg gör det ont, och ligga på sidan är inte så där jättebekvämt det heller
    Och halsbränna lite då och då..

• Frkmaria

Gud! Jag är verkligen inne i en bebisbubbla. Så lycklig över att jag fått detta underverk till mig, han är fantastisk på alla sätt och vis. All oro, all rädsla och alla tankar om att det kommer bli jobbigt släppte när han kom. Känns som en pusselbit som saknats i mitt liv äntligen kommit på plats. Så klyschigt men jag känner mig hel. Känner mig som en helt annan person. Lugnare, tryggare, mer positiv och gladare. Visst kan nätterna var tunga men så fort han snusar på bröstet dagen efter så är det som bortblåst.

Gick upp nästan 30 kg och har redan gått ner nästan 20! (Då jag inte var hemma när vattnet gick hade jag ingen våg och kan tänka mig att julen fixade något extrakilo där på slutet). Detta utan att göra något extra alls. Däremot har jag tappat allt sug. Kan äta 1-2 godisbitar och vara nöjd. Hade grym aptit under graviditeten och nu orkar jag knappt äta upp en liten portion. Och amningen gör ju sitt också.

Såg att ni diskuterat sex - min man har verkligen inte varit sugen under graviditeten. Tanken på att det var en liten bebis där inne fick honom verkligen avtänd. Och säkert för jag gått upp så mkt. I början mådde jag för illa för att bry mig och i slutet hade jag för ont för att bry mig. Där emellan var jag lite frustrerad och fick efter mycket om och men till det en gång. EN GÅNG!!! Ah. Nu ska det här jäkla avslaget sluta, och förhoppningsvis har jag tagit mig tillbaka till nästan startvikt under tiden, så vi kan få till det. Ska bara få bebis att sova gott under tiden också! ;) än så länge känner jag mig dock inte så frustrerad sån tur är - är väl för trött och fokuserad på bebis just nu. :)

• fernandasmamma
    Frkmaria skrev 2017-01-10 17:03:12 följande:

Gud! Jag är verkligen inne i en bebisbubbla. Så lycklig över att jag fått detta underverk till mig, han är fantastisk på alla sätt och vis. All oro, all rädsla och alla tankar om att det kommer bli jobbigt släppte när han kom. Känns som en pusselbit som saknats i mitt liv äntligen kommit på plats. Så klyschigt men jag känner mig hel. Känner mig som en helt annan person. Lugnare, tryggare, mer positiv och gladare. Visst kan nätterna var tunga men så fort han snusar på bröstet dagen efter så är det som bortblåst.

Gick upp nästan 30 kg och har redan gått ner nästan 20! (Då jag inte var hemma när vattnet gick hade jag ingen våg och kan tänka mig att julen fixade något extrakilo där på slutet). Detta utan att göra något extra alls. Däremot har jag tappat allt sug. Kan äta 1-2 godisbitar och vara nöjd. Hade grym aptit under graviditeten och nu orkar jag knappt äta upp en liten portion. Och amningen gör ju sitt också.

Såg att ni diskuterat sex - min man har verkligen inte varit sugen under graviditeten. Tanken på att det var en liten bebis där inne fick honom verkligen avtänd. Och säkert för jag gått upp så mkt. I början mådde jag för illa för att bry mig och i slutet hade jag för ont för att bry mig. Där emellan var jag lite frustrerad och fick efter mycket om och men till det en gång. EN GÅNG!!! Ah. Nu ska det här jäkla avslaget sluta, och förhoppningsvis har jag tagit mig tillbaka till nästan startvikt under tiden, så vi kan få till det. Ska bara få bebis att sova gott under tiden också! ;) än så länge känner jag mig dock inte så frustrerad sån tur är - är väl för trött och fokuserad på bebis just nu. :)

Åh vad härligt det låter <3
    Längtar efter vår plutt..
    Men känns väldigt overkligt fortfarande att snart har vi en liten person utanför magen..

Skönt att du gått ner en del redan..
    Jag vägde 86 kilo idag när jag vägde mig hos bm..
    Antar att jag inte kommer gå upp så mycket mer..

• thecoc

Nu har bebisen blivit helt galen där inne! Sparkar och trycker att jag får halsbrännan från helvetet. Längtar så mycket nu! Idag uppnåddes ännu en milstolpe - sista jobbdagen! Jag är glad och stolt att jag orkade jobba så länge som jag tänkte. Senaste dagarna har jag fått värsta super energin, från att ha varit rätt trött och haft ont så far jag som ett jehu, nåja, ett jehu för att vara höggravid :D

• thecoc

Frkmaria, vad härligt att allt känns så bra för dig! Njut av din bebisbubbla, jag är inte lite avundsjuk ;)

• fernandasmamma
    thecoc skrev 2017-01-10 20:14:27 följande:

Nu har bebisen blivit helt galen där inne! Sparkar och trycker att jag får halsbrännan från helvetet. Längtar så mycket nu! Idag uppnåddes ännu en milstolpe - sista jobbdagen! Jag är glad och stolt att jag orkade jobba så länge som jag tänkte. Senaste dagarna har jag fått värsta super energin, från att ha varit rätt trött och haft ont så far jag som ett jehu, nåja, ett jehu för att vara höggravid :D

Åh denna härliga halsbränna
    Det har jag också mycket nu på nätterna..

När är du beräknad?
    Jag jobbar fortfarande, men tycker det hade varit skönt att gå hem nu, men får jobba då jag inte har vikarie ännu..
    Inte alls lite smått stressas över det nejdå
  • thecoc

Jag är beräknad till 27/1. Har haft molande värk i ryggen och nedre magen hela eftermiddagen. Snälla snälla kan det dra igång snart? Var hos bm idag och frågade om hon kunde undersöka mig för att se hur det såg ut, men hon tyckte det var för tidigt. What?! Jag kan föda igår helst :D blev lovad hinnsvepning om jag hinner komma på kontroll om två veckor igen. Hoppas det hinner börja innan dess!

• fernandasmamma
    thecoc skrev 2017-01-11 20:30:43 följande:

Jag är beräknad till 27/1. Har haft molande värk i ryggen och nedre magen hela eftermiddagen. Snälla snälla kan det dra igång snart? Var hos bm idag och frågade om hon kunde undersöka mig för att se hur det såg ut, men hon tyckte det var för tidigt. What?! Jag kan föda igår helst :D blev lovad hinnsvepning om jag hinner komma på kontroll om två veckor igen. Hoppas det hinner börja innan dess!

Åh hoppas det drar igång snart då

Det är tungt sista veckorna..

Jag har känt som mensvärk nu i natt men inget som håller i sig hela tiden..

Jag är beräknad 22/1 men min bm tror jag kommer få innan den 18/1 då jag har nästa besök hos henne..

Jaja vi får se om hon har rätt

Vila upp mig blir det ju inget av fast det hade varit skönt o ha lite energi då det sätter igång..
  • Frkmaria

Hur går det för er?

Hade inte heller en vikarie men jag mådde så dåligt att jag inte kunde fortsätta jobba. Det är faktiskt din arbetsgivares ansvar och inte ditt! Men hoppas det har löst sig! :)

• fernandasmamma
    Frkmaria skrev 2017-01-17 17:00:06 följande:

Hur går det för er?

Hade inte heller en vikarie men jag mådde så dåligt att jag inte kunde fortsätta jobba. Det är faktiskt din arbetsgivares ansvar och inte ditt! Men hoppas det har löst sig! :)

Jag har äntligen fått tag på en vikarie..

Lärde upp henne i fredags o igår plus några timmar idag..

Så skönt o kunna vila upp mig..

Ja det är chefens ansvar men då jag jobbar för min pappa så blir det lite speciellt.

Fast hade det varit någon annan som varit min chef hade jag gått hem för länge sen..

Jag mår bra, inga känningar än så länge..

Jag har en tid hos bm imorgon..

Ska bli mysigt o lyssna på hjärtljuden igen..

Vad jobbigt att du mår dåligt men skönt att du kan vara hemma och ta det lugnt..

Kram
Svar på tråden BF januari - 17