BF januari - 17
Hej!
Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.
Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!
????
Hej!
Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.
Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!
????
Har ni haft några känningar? Jag har senaste dagarna börjat få lite mensvärksaktig känsla i ländryggen och att det sticker i magen vid sammandragningar. Känner att jag vill packa den där väskan snart, tänk om det bara drar igång helt plötsligt?? Gaaaah!
I förra veckan började jag få förvärkar. Sjuuuukt ont och kom var 10 minut ett tag, sen klingade det av. Sen har jag fått lite varje dag men inte så intensivt som förra tisdagen. Uhhhh. Och alla dessa andra krämpor vi lider av! Stackars oss. ;)
Jag har börjat packa förlossningsväska, men ska man tro allt som ska med så blir det ju en stor resväska. Packade bara bebisens saker i en kabinväska och funderar på om jag ska packa om till en större eller ta en ryggsäck att ha mina grejer i. Funderar över hur det funkar på sjukhuset sen också. Partnern sover över för 150kr/natt och om man får KS stannar man 3-7 dagar. Kostar det 150 för mig också och man olyckligt nog behöver stanna i 7 dagar så är det ju galet dyrt, över 2000. Hoppas på att inte stanna så länge och mannen behöver kanske bara stanna 2-3 dagar max, sen kan han faktiskt sova hemma tänker jag.
Kommer vara som en hök på brevlådan idag, hoppas på att det dimper ner ett datum idag så jag kan sikta in mig ordentligt. Funderar på att maxa föräldrapenningen första månaden då min man inte får lön förrän i slutet av februari men inte får ut mer än lägsta ersättning nu innan han börjar jobba. Han har dessutom bara halvt CSN denna månaden och jag har sjuklön. När han väl börjar jobba kommer det inte bli problem, men nu första 2 månaderna kommer det ju bli lite knapert. Men vi kommer väl ändå inte komma utanför dörren så gör inte av med några pengar iaf! ;)
I förra veckan började jag få förvärkar. Sjuuuukt ont och kom var 10 minut ett tag, sen klingade det av. Sen har jag fått lite varje dag men inte så intensivt som förra tisdagen. Uhhhh. Och alla dessa andra krämpor vi lider av! Stackars oss. ;)
Jag har börjat packa förlossningsväska, men ska man tro allt som ska med så blir det ju en stor resväska. Packade bara bebisens saker i en kabinväska och funderar på om jag ska packa om till en större eller ta en ryggsäck att ha mina grejer i. Funderar över hur det funkar på sjukhuset sen också. Partnern sover över för 150kr/natt och om man får KS stannar man 3-7 dagar. Kostar det 150 för mig också och man olyckligt nog behöver stanna i 7 dagar så är det ju galet dyrt, över 2000. Hoppas på att inte stanna så länge och mannen behöver kanske bara stanna 2-3 dagar max, sen kan han faktiskt sova hemma tänker jag.
Kommer vara som en hök på brevlådan idag, hoppas på att det dimper ner ett datum idag så jag kan sikta in mig ordentligt. Funderar på att maxa föräldrapenningen första månaden då min man inte får lön förrän i slutet av februari men inte får ut mer än lägsta ersättning nu innan han börjar jobba. Han har dessutom bara halvt CSN denna månaden och jag har sjuklön. När han väl börjar jobba kommer det inte bli problem, men nu första 2 månaderna kommer det ju bli lite knapert. Men vi kommer väl ändå inte komma utanför dörren så gör inte av med några pengar iaf! ;)
Herregud! Idag ska vi på inskrivning och på tisdag är han här. 4 dagar!! Kan inte riktigt fatta! Detta är så sjukt häftigt och jag har knappt kunnat sova inatt. Typ 3-4h. Snittar på 5-6 annars. Så spännande! :)
Men så spännande! Hoppas allt flyter på bra och vad underbart att äntligen få sin bebis! Stort lycka till.
Jag ligger här och har ont i magen, känns ungefär som innan mens, molvärk. Är och hälsar på familjen i Stockholm och babyskyddet och bbväskan ligger i bilen. Vågar inte chansa nu! Men det är ju inte riktigt dags än, men jag längtar så! 4 veckor till bf nu!
Men så spännande! Hoppas allt flyter på bra och vad underbart att äntligen få sin bebis! Stort lycka till.
Jag ligger här och har ont i magen, känns ungefär som innan mens, molvärk. Är och hälsar på familjen i Stockholm och babyskyddet och bbväskan ligger i bilen. Vågar inte chansa nu! Men det är ju inte riktigt dags än, men jag längtar så! 4 veckor till bf nu!
Wow!
vattnet gick i söndags så vårt kejsarsnitt planerades om! Igår kom vår lille pojke och jag mår oförskämt bra! Så nöjd över att jag valde ks och känner mig lugn och trygg i mitt val. Nu myser jag och förundras över den lilla skapelsen jag har lyckats göra. Livet är helt fantastiskt!
Wow!
vattnet gick i söndags så vårt kejsarsnitt planerades om! Igår kom vår lille pojke och jag mår oförskämt bra! Så nöjd över att jag valde ks och känner mig lugn och trygg i mitt val. Nu myser jag och förundras över den lilla skapelsen jag har lyckats göra. Livet är helt fantastiskt!
Grattis!!! Kom värkarna direkt efter ditt vatten hade gått? Jag skulle också vilja ha ks nu när bm berättade att bebisen är bredaxlad, är förstföderska och nyfiken ????
Jag har haft värkar från och till och 1,5h efter vattnet gick hade jag värkar var 8nde minut. Tror man räknar med 2-3 värkar/10 minuter för att det ska räknas. Jag fick briccanyl för att stanna av värkarbetet eftersom jag skulle snittas.
Jag kan bara - än så länge - vara positiv till ks. Det var lite jobbigt och lite läskigt men tror alla dagar att en förlossning har mer både psykisk och fysisk påfrestning. Nu efteråt har jag knappt haft ont. Snittades 16 igår och vid 11 idag var jag uppe och gick med gåbord utan problem. Har varit uppe 4-5 gånger under dagen och tom lyckats duscha själv. Det som gör ont går bort av ketogan + annat värkstillande så det stramar ytterst lite. Vår pojke mår bra och verkar inte ha fått något besvär av ks. Mitt ärr ser väldigt fint ut och jag har knappt blött något alls! Väldigt lite blod förlorades under op och ingen blod i ärret. Sen avslaget såklart. Alla har rätt till sina åsikter och att välja vad de vill och jag har fått höra folk som varit emot ks och fått deras åsikter upptryckta i ansiktet... jag kan bara tala utifrån mina känslor och upplevelser och känner att mitt val med ks var absolut rätt! Det har varit ångestladdat med tanke på att andra ska lägga sig i men har haft ett par personer som har stöttat mig till fullo i mina känslor och det är jag väldigt glad för! Så försök känna hur du känner och lyssna på dig själv. Försök också att "hitta" de som tycker ditt val är bra för det är ett stort beslut och det händer så mycket runtomkring ändå! Lycka till. :)