• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • thecoc

Igår var jag iväg och tog influensavaccin, fick inga biverkningar alls, skönt! Minns att jag blev rejält hängig efter svininfluensan så var rädd att det skulle vara samma nu men det var ingen fara. I eftermiddag ska jag till bm, blir intressant att se hur mitt sf mått är idag för just nu känns magen helt punkterad, vet inte hur hon ligger? Men igårkväll var den ENORM haha.

• Ivana1988

thecoc skrev 2016-12-16 11:55:18 följande:

Igår var jag iväg och tog influensavaccin, fick inga biverkningar alls, skönt! Minns att jag blev rejält hängig efter svininfluensan så var rädd att det skulle vara samma nu men det var ingen fara. I eftermiddag ska jag till bm, blir intressant att se hur mitt sf mått är idag för just nu känns magen helt punkterad, vet inte hur hon ligger? Men igårkväll var den ENORM haha.

vad skönt jag han inte med min för blev sjuk innan det... :(

jag vet inte ens vad jag har på SF mått vet bara att jag ligger precis på kurvan (mellan) hela graviditet... är också nyfiken hur bebisen ligger (huvudet neråt) för det börjar kännas annorlunda och får ont I blåsan så det känns lite som en fasting som försöker rota sig där nere och fixera:))

kul med goda byheter att du kan försöka föda vaginalt! vi var på BB studiebesök igår... gud va verkligt det blir...

• Frkmaria

Skönt med influensavaccinet! Jag har varit förkyld sen 10 november så jag har inte kunnat ta.. När det väl känns som att det lagt sig lite så blommar den upp igen... Hoppas bara på att jag inte får influensan (brukar vara skonad från sånt..) Gött också att du slapp bli hängig (även om man blir mindre hängig än att faktiskt få influensan!)

Min bebis har legat rätt i typ 4-5 veckor minst. Trycker jävligt mycket neråt och magen har också sjunkit... Sparkar dock ut mot magen (och där sitter ju moderkakan) så slipper revbens- och ryggvärk! Skönt. :)

Hade gärna också fått ett studiebesök på BB så man fick se hur det ser ut och får reda på hur det funkar! Skönt, kan tänka att man lugnar sig ännu mer om man har en bild av hur allt ser ut.

Idag tänkte jag förlossningsväskan ska packas! Eller börjas på i alla fall. Så man får lite ordning. Alltså, igår var det förmodligen 2 veckor kvar. Helt sjukt!! Galet och allt. Minns liksom hur de där första 12 veckorna segade sig fram och man tänkte att man aldrig skulle komma hit... Åh vad jag längtar till att få träffa livet där inne nu (och att det faktiskt nu är en fullgången bebis i magen, hur häftigt är inte det???!!!)

• Ivana1988
    Frkmaria skrev 2016-12-16 14:05:03 följande:

Skönt med influensavaccinet! Jag har varit förkyld sen 10 november så jag har inte kunnat ta.. När det väl känns som att det lagt sig lite så blommar den upp igen... Hoppas bara på att jag inte får influensan (brukar vara skonad från sånt..) Gött också att du slapp bli hängig (även om man blir mindre hängig än att faktiskt få influensan!)

Min bebis har legat rätt i typ 4-5 veckor minst. Trycker jävligt mycket neråt och magen har också sjunkit... Sparkar dock ut mot magen (och där sitter ju moderkakan) så slipper revbens- och ryggvärk! Skönt. :)

Hade gärna också fått ett studiebesök på BB så man fick se hur det ser ut och får reda på hur det funkar! Skönt, kan tänka att man lugnar sig ännu mer om man har en bild av hur allt ser ut.

Idag tänkte jag förlossningsväskan ska packas! Eller börjas på i alla fall. Så man får lite ordning. Alltså, igår var det förmodligen 2 veckor kvar. Helt sjukt!! Galet och allt. Minns liksom hur de där första 12 veckorna segade sig fram och man tänkte att man aldrig skulle komma hit... Åh vad jag längtar till att få träffa livet där inne nu (och att det faktiskt nu är en fullgången bebis i magen, hur häftigt är inte det???!!!)

helt galet!! vi har 39 dagar kvar.. ska packa runt jul ledigheten och det börjar komma nu... att herregud det ska ju komma ut också...jag ska inte vara gravid 15 år till.. haha... kan inte fatta.. inte min man heller så jag tror vi kommer verkligen hamna I en bebis bubbla sen:))

snart kommer alla här skriva NU har vattnet gått! så kul!!
  • Frkmaria
    Ivana1988 skrev 2016-12-16 14:34:12 följande:

helt galet!! vi har 39 dagar kvar.. ska packa runt jul ledigheten och det börjar komma nu... att herregud det ska ju komma ut också...jag ska inte vara gravid 15 år till.. haha... kan inte fatta.. inte min man heller så jag tror vi kommer verkligen hamna I en bebis bubbla sen:))

snart kommer alla här skriva NU har vattnet gått! så kul!!

Ja. Alltså. Helt sjukt vad jag längtar samtidigt som jag känner "är vi verkligen redo?"

Så häftigt att det snart är dags för oss! Som alla här inne har längtat. :)
  • thecoc

Ja man kan knappt fatta att det snart är över! Nu är min kropp helknasig, vaknade nu kl 3 på natten och kan för mitt liv inte somna om! Jag har aldrig inte kunnat sova en hel natt. Usch vad handikappad jag är just nu, ont i höfterna av foglossning och dessutom har jag fått ett rejält inflammerat nageltrång som gör svinont! Så jag haltar fram. Har lagt på alsolbandage och hoppas verkligen att det lägger sig, jag vill inte äta mer penicillin! Har redan ätit 2 kurer Kåvepenin under graviditeten så en till och jag lär föda en antibiotiskaresistent unge.

Intressant, ska till Stockholm imorgon på julmarknad och julbord, vi får se hur det går, börjar mer och mer önska att jag hade en rullstol!

• thecoc
    Ivana1988 skrev 2016-12-16 12:10:03 följande:

vad skönt jag han inte med min för blev sjuk innan det... :(

jag vet inte ens vad jag har på SF mått vet bara att jag ligger precis på kurvan (mellan) hela graviditet... är också nyfiken hur bebisen ligger (huvudet neråt) för det börjar kännas annorlunda och får ont I blåsan så det känns lite som en fasting som försöker rota sig där nere och fixera:))

kul med goda byheter att du kan försöka föda vaginalt! vi var på BB studiebesök igår... gud va verkligt det blir...

Jag hade 32 i sf mått nu, ökat 2 cm på två veckor. Jag ligger också precis på mittensträcket. Min bebis har legat med huvudet nedåt länge, först lite snett men nu rakt nedåt, har dock inte sjunkit ner ännu och är inte fixerad. Men känns ju som att det är på god väg, känner också ett större tryck mot blåsan. Nu är det knipövningar som gäller!

Vad lyxigt med BB besök! Mitt sjukhus tar inte emot besök längre tyvärr så har bara fått se en film från förlossningen. Det är lite tråkigt tycker jag.
  • Ivana1988
    thecoc skrev 2016-12-17 03:34:05 följande:
    Jag hade 32 i sf mått nu, ökat 2 cm på två veckor. Jag ligger också precis på mittensträcket. Min bebis har legat med huvudet nedåt länge, först lite snett men nu rakt nedåt, har dock inte sjunkit ner ännu och är inte fixerad. Men känns ju som att det är på god väg, känner också ett större tryck mot blåsan. Nu är det knipövningar som gäller!

Vad lyxigt med BB besök! Mitt sjukhus tar inte emot besök längre tyvärr så har bara fått se en film från förlossningen. Det är lite tråkigt tycker jag.
    ska dit på onsdag så får fråga vad det var för mått:)) men antar att det är nog liknande.

Den där inne har vänt på sig 180grader - fattar inte hur han får plats ens till att göra det men nu har jag tydligen alla ben och armar på vänster och gud vad det känns... blåsan gråter ibland, känner att han klämmer sönder mina tarmar och livmoder får elstötar haha vilket liv. försöker att knipa när jag ska gå kissa för det är så svårt att kissa ut allt :):)

ja det var verkligen det! Känner mig mycket lugnare. att man vet vart man ska och hur det ser ut och så... iaf det blir inget nytt...
  • thecoc

Nu kan jag säga att jag är ännu gladare att jag kom iväg och vaccinerade mig. Maken ligger hemma däckad i infuensa men 39 graders feber!

• thecoc

Har ni haft några känningar? Jag har senaste dagarna börjat få lite mensvärksaktig känsla i ländryggen och att det sticker i magen vid sammandragningar. Känner att jag vill packa den där väskan snart, tänk om det bara drar igång helt plötsligt?? Gaaaah!

Svar på tråden BF januari - 17