• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • thecoc

En vecka till bf! Kan det inte bara starta?? Jag är inte ens less på att vara gravid längre, nu har jag börjat vänja mig vid tanken att jag kommer att vara gravid för alltid :P

• fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2017-01-19 09:50:30 följande:

5 dagar här och jag vill nog bara att det ska hända... är så trött nu men får inte sova på nätterna.. har inte haft problem med det en enda gang under graviditeten men sen I fredags är det kanske 3-4 timmar o då går jag ändå upp varje timme...

tänkte ringa förlossningen på måndag om det inte blir batter o få somntabletter så jag kan iaf sova en hel dag eller något!!

nu har hon lugnat ner sig så det var nog inget haha...typiskt...lika bra att ge upp det där att man inte kommer gå över:D

Ja det är skitjobbigt att inte kunna sova på natten..

Idag lyckades jag sova till kl 1 haha

Men sambon väckte mig kl 6 o en av katterna började jama som besatt kl 8..

Och när hon slutat började den andra katten

Trots att dom hade både mat o vatten..

Men när är jag utvilad iallafall

Jag börjar tro att jag kommer gå över med två dagar till bf..

Känner inget alls.

Men men det återstår att se..
  • fernandasmamma
    thecoc skrev 2017-01-20 12:52:19 följande:

En vecka till bf! Kan det inte bara starta?? Jag är inte ens less på att vara gravid längre, nu har jag börjat vänja mig vid tanken att jag kommer att vara gravid för alltid :P

Känner igen den känslan..

Som att bebisen aldrig kommer komma ut utan vill stanna där för alltid
  • Ivana1988
    thecoc skrev 2017-01-20 12:52:19 följande:

känner mig likadant... inte så trött på det så utan mer fattar inte varför ska han vara där inne nåt mer? Nu har jag varit hemma hela veckan o är så jäkla uttråkad, behöver en bebis:D
  • Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2017-01-20 13:24:19 följande:
    Ja det är skitjobbigt att inte kunna sova på natten..

Idag lyckades jag sova till kl 1 haha

Men sambon väckte mig kl 6 o en av katterna började jama som besatt kl 8..

Och när hon slutat började den andra katten

Trots att dom hade både mat o vatten..

Men när är jag utvilad iallafall

Jag börjar tro att jag kommer gå över med två dagar till bf..

Känner inget alls.

Men men det återstår att se..
    igår tänkte jag sova I allrummet så däckade kl 1 vid tvn o sov till kanske 9.. och lite då och då hela dagen! så skönt!! fick kanske 10 timmar! NU KAN JAG FÖDA haha

jag känner lite mensvärk som I början av graviditet (svagt inget så där att man känner att det betyder så mycket).... lite dåligare I magen men inte så farligt det där heller, barnet sparkat precis överallt uppe nere höger vänster... och börjar bli deppig.. känner bara att jag inte orkar mer det här är inte roligt att vare själv hemma o vänta...  så är rätt grinig nu... o alla jag känner har fått nu.. t.o.m. tjejer som hade BF efter mig....
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2017-01-20 15:08:29 följande:

igår tänkte jag sova I allrummet så däckade kl 1 vid tvn o sov till kanske 9.. och lite då och då hela dagen! så skönt!! fick kanske 10 timmar! NU KAN JAG FÖDA haha

jag känner lite mensvärk som I början av graviditet (svagt inget så där att man känner att det betyder så mycket).... lite dåligare I magen men inte så farligt det där heller, barnet sparkat precis överallt uppe nere höger vänster... och börjar bli deppig.. känner bara att jag inte orkar mer det här är inte roligt att vare själv hemma o vänta...  så är rätt grinig nu... o alla jag känner har fått nu.. t.o.m. tjejer som hade BF efter mig....

Det tär ju på tålamodet att vänta..

Speciellt när folk runtomkring får sina bebisar..

Håller tummarna att det sätter igång för dig snart..

Men det är väl ett bra tecken att du känner av lite *mensvärk*..
  • Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2017-01-20 17:09:47 följande:

Det tär ju på tålamodet att vänta..

Speciellt när folk runtomkring får sina bebisar..

Håller tummarna att det sätter igång för dig snart..

Men det är väl ett bra tecken att du känner av lite *mensvärk*..

Det värsta är alla vänner nu när man inte svarar telefon oj vi trodde du var på BB.... nä jag städade bara.. haha vill så gärna bara föda ) sjukt att man längtar efter något som gör sånt ont!!

Hur går det för dig? Känner du något?
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2017-01-21 18:22:02 följande:
    Det värsta är alla vänner nu när man inte svarar telefon oj vi trodde du var på BB.... nä jag städade bara.. haha vill så gärna bara föda ) sjukt att man längtar efter något som gör sånt ont!!

Hur går det för dig? Känner du något?
    Hehe..
    Därför vi bara berättat för dom allra närmsta..
    Min bästa vän och sambons familj och min familj..
    Skönt att slippa folk som frågar i tid och otid om det hänt något

Ja det är nog naturens sätt att få en att längta till förlossningen.. 
    Genom att göra en trött på att vara gravid..

Vi kom nyss hem från min killes föräldrar..
    Dom bjöd på middag och efterrätt, så nu är man mätt haha

Nej jag känner inget, förutom att det är jobbigt att gå bara till och från bilen..
    Det trycker på neråt ganska bra då..
    Men inget tecken på att det skulle vara på gång..
    Nu blev min kille dålig också, ont i huvudet och jättetrött..
    Så typiskt om det skulle sätta igång ikväll/natt nu bara för det.
    Men jag skickade han i säng så nu ligger han och sover så han kanske mår bättre sen..  

Jag fick värsta städrycket i förrgår, dammsög, diskade, tvättade all tvätt som fanns..
    Och bakade muffins o la i frysen..
    Inte så bra med facit i hand, vaknade med värsta stela ryggen som gjorde jätteont..
    Så idag har jag bara tagit det lugnt..
    Finns visserligen inget mer o greja med då jag var uttråkad och städade undan allt.

Vi får se vem av oss som får först, du eller jag..
    För du var beräknad den 24/1 va??
  • Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2017-01-21 18:54:04 följande:

Hehe..

Därför vi bara berättat för dom allra närmsta..

Min bästa vän och sambons familj och min familj..

Skönt att slippa folk som frågar i tid och otid om det hänt något

Ja det är nog naturens sätt att få en att längta till förlossningen.. 

Genom att göra en trött på att vara gravid..

Vi kom nyss hem från min killes föräldrar..

Dom bjöd på middag och efterrätt, så nu är man mätt haha

Nej jag känner inget, förutom att det är jobbigt att gå bara till och från bilen..

Det trycker på neråt ganska bra då..

Men inget tecken på att det skulle vara på gång..

Nu blev min kille dålig också, ont i huvudet och jättetrött..

Så typiskt om det skulle sätta igång ikväll/natt nu bara för det.

Men jag skickade han i säng så nu ligger han och sover så han kanske mår bättre sen..  

Jag fick värsta städrycket i förrgår, dammsög, diskade, tvättade all tvätt som fanns..

Och bakade muffins o la i frysen..

Inte så bra med facit i hand, vaknade med värsta stela ryggen som gjorde jätteont..

Så idag har jag bara tagit det lugnt..

Finns visserligen inget mer o greja med då jag var uttråkad och städade undan allt.

Vi får se vem av oss som får först, du eller jag..

För du var beräknad den 24/1 va??

Vi har många nära vänner som längtar typ lika mycket så dom är lite galna nu haha och min nära kompis är barnmorska där jag ska föda så vi hoppas på tajma bra )

Ja det vore ju typiskt! Hoppas han mår bättre i fall...

Låter som hos oss ) man vet inte längre vad man ska hitta på.. min man bygger carport hela helgen för han vill hinna med det mesta så jag är själv o klättrar verkligen på alla väggar, jag städade tom hans skåp med alla verktyg )) men som du säger ryggen hörde redan av sig.....

Ja precis...24:e.. nåt händer säkert för jag kunde inte gå på toa sen jag typ blev gravid o sista dagar började mina tarmar fungera tack gud.. men till alla som frågar säger jag 8/2 så slipper jag det där Har du inte fått än haha
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2017-01-21 19:57:13 följande:
    Vi har många nära vänner som längtar typ lika mycket så dom är lite galna nu haha och min nära kompis är barnmorska där jag ska föda så vi hoppas på tajma bra )

Ja det vore ju typiskt! Hoppas han mår bättre i fall...

Låter som hos oss ) man vet inte längre vad man ska hitta på.. min man bygger carport hela helgen för han vill hinna med det mesta så jag är själv o klättrar verkligen på alla väggar, jag städade tom hans skåp med alla verktyg )) men som du säger ryggen hörde redan av sig.....

Ja precis...24:e.. nåt händer säkert för jag kunde inte gå på toa sen jag typ blev gravid o sista dagar började mina tarmar fungera tack gud.. men till alla som frågar säger jag 8/2 så slipper jag det där Har du inte fått än haha
    Åh vad kul att ha en kompis som är bm
    Jag känner en lite grann som jobbar som bm på ett av sjukhusen här..
    Men tänker be att få byta om hon skulle jobba om vi hamnar där hon jobbar..
    Inget ont mot henne alls, jättetrevlig tjej men känns sådär att någon man känner ska vara med under förlossningen.. 

Just nu sover han..
    Lika bra det så han förhoppningsvis kryar på sig..

Nej nu finns inget mer kvar att göra känner jag, bättre att vila och ta det lugnt..
    Eller ja, jag skulle ju kunna städa dotterns rum, men nja det får vänta..
    Hon är med sin pappa nu ändå så ingen brådska med det.

Skönt att du har kunnat gå på toa..
    Det är riktigt jobbigt när det strular
    Har läst någonstans att det är bra om man har lyckats ja du vet göra nummer två innan förlossningen sätter igång  

Det måste vara den jobbigaste kommentaren att få..
    Alltså man hör ju av sig till dom man vill berätta för efter man fött, det är ju liksom inget man glömmer bort haha
Svar på tråden BF januari - 17