BF januari - 17
Hej!
Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.
Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!
????
Hej!
Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.
Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!
????
Åh vad kul att ha en kompis som är bm
Jag känner en lite grann som jobbar som bm på ett av sjukhusen här..
Men tänker be att få byta om hon skulle jobba om vi hamnar där hon jobbar..
Inget ont mot henne alls, jättetrevlig tjej men känns sådär att någon man känner ska vara med under förlossningen..
Just nu sover han..
Lika bra det så han förhoppningsvis kryar på sig..
Nej nu finns inget mer kvar att göra känner jag, bättre att vila och ta det lugnt..
Eller ja, jag skulle ju kunna städa dotterns rum, men nja det får vänta..
Hon är med sin pappa nu ändå så ingen brådska med det.
Skönt att du har kunnat gå på toa..
Det är riktigt jobbigt när det strular
Har läst någonstans att det är bra om man har lyckats ja du vet göra nummer två innan förlossningen sätter igång
Det måste vara den jobbigaste kommentaren att få..
Alltså man hör ju av sig till dom man vill berätta för efter man fött, det är ju liksom inget man glömmer bort haha
Jo jag har skrivit i mitt brev att jag vill nog gärna försöka göra nr 2 o går det inte så vill jag få lite hjälp med det innan om inte förlossningen går så fort att det är bara att glömma:)) vore skönare iaf haha
Ibland blir jag lite halv rädd för har fått mycket flytningar nu som är ganska så vattniga så man kollar varje gång man känner nån oj är det vattnet?! Men nääääääää......
Hur går det för er? Här står det still, känner mig som ett åskmoln, grinig och less. Nu hoppas jag nästan att det inte ska hända nåt för jag vill verkligen inte föda barn på det här humöret...
Ja det går ju att ta lavemang om man vill..
Jag funderar på det faktiskt
Igår på natten innan jag la mig hade jag lite ont men det gick över..
Typ som mensvärk
Ja idag är det bf får se om h*n vill ut idag eller inte
Magen däremot har känts konstig vet inte om det är ett tecken?
Det är jobbigt med flytningar dom kan ju vara rätt eh blöta
Men har hört att fostervatten typ ska lukta som havsvatten..
Kommer inte ihåg hur det luktade märkte inte ens när vattnet gick när min dotter föddes...
Hur går det för er? Här står det still, känner mig som ett åskmoln, grinig och less. Nu hoppas jag nästan att det inte ska hända nåt för jag vill verkligen inte föda barn på det här humöret...
Jo det hörde jag med så man måste kolla haha...
Här händer inget... riktigt tråkigt nu då imorgon är det bf så man är inte riktigt på bästa humör nu )inga täcke här på nåt....... jag räknar ner..max 15 dagar kvar om man blir igångsatt... men det vill jag verkligen inte vara:( man känner lite att kroppen ska ta hand om det och den gör inte det så jag är rätt grinig här jag med.... bara väntar varje dag... provade allt o ville gå en promenad idag för det kan hjälpa men kännde bara nä f*n den vill ändå inte komma ut...
Jag fick hinnsvepning av min barnmorska för att försöka sätta igång. Från 41 veckor tror jag om man är tillräckligt mogen. Olika från person om det funkar. Jag fick svepning kl 10. Sammandragningar efter en stund. Värkar kl 15. Etablerat värkarbete
Kl 19. Ute 20.50.
För en del händer inget alls men jag tipsar verkligen om att be om detta om ni inte vill vänta.
Jag fick hinnsvepning av min barnmorska för att försöka sätta igång. Från 41 veckor tror jag om man är tillräckligt mogen. Olika från person om det funkar. Jag fick svepning kl 10. Sammandragningar efter en stund. Värkar kl 15. Etablerat värkarbete
Kl 19. Ute 20.50.
För en del händer inget alls men jag tipsar verkligen om att be om detta om ni inte vill vänta.
ska till BM nästa måndag då ar jag gått över1 vecka.. ska nog fråga... gud vad jag vill ha den ut!!
hur funkar det är det jätteobehagligt?
Var hos BM nu, allt normalt. Finns fick också en hinnsvepning, var lite rädd att det skulle göra ont men det var ingen fara, gjorde ondare när hon skulle känna bebisens huvud. Livmodertappen var riktad bakåt och 1.5 cm lång. Så verkar inte vara i närheten ens :,(