• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • thecoc

Ja jag hade nog inte heller vågat om jag fått blödningar! Brukar retas med min man att han måste ha någon dold valross-fetisch för jag kan då inte fatta hur man kan gå igång på en sån här kropp! Lusten har gått väldigt mycket upp och ned för mig hela graviditeten, men nu är det mest upp så det är kul :D och maken är konstant "stand by" så att säga, det underlättar :D

Ja jag sitter ju också vaken på kvällarna, som tur är så sover maken som en stock ändå och jag sitter i sängen och gnäller ut i tomma luften över att jag inte kan sova. Stackars karl vad han får stå ut med. Just nu är jag som att leva ihop med en asjobbig 4-åring som dessutom knappt kan röra sig. Vilken lyx hahahaha.

• fernandasmamma
    thecoc skrev 2017-01-05 12:07:52 följande:

Ja jag hade nog inte heller vågat om jag fått blödningar! Brukar retas med min man att han måste ha någon dold valross-fetisch för jag kan då inte fatta hur man kan gå igång på en sån här kropp! Lusten har gått väldigt mycket upp och ned för mig hela graviditeten, men nu är det mest upp så det är kul :D och maken är konstant "stand by" så att säga, det underlättar :D

Ja jag sitter ju också vaken på kvällarna, som tur är så sover maken som en stock ändå och jag sitter i sängen och gnäller ut i tomma luften över att jag inte kan sova. Stackars karl vad han får stå ut med. Just nu är jag som att leva ihop med en asjobbig 4-åring som dessutom knappt kan röra sig. Vilken lyx hahahaha.

Ja man känner sig ju inte på topp kroppsligt men verkar som att ens kille/man tycker man är fin ändå..

Jag känner mig grymt osmidig, behöver hjälp att ta mig upp från soffan bland haha

Ja, det där med att sitta och klaga känner jag igen, har fruktansvärd halsbränna på kvällar/nätter som gör att jag inte kan sova så bra, men som tur är så sover ju sambon så hälften av allt gnäll hör han inte ändå
  • Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2017-01-05 10:38:24 följande:

Jag mådde riktigt kasst igår, var så trött efter jobbet så orkade inte göra något alls, bara ligga i sängen
    Killen fick åka o handla färdigmat för jag var hungrig men orkade verkligen inte laga något.
    Hade dåligt järnvärde sist jag var på koll hos bm vet inte om det är det som spökar?
    Annars har jag mått jättebra hela graviditeten..
    Jag har inte någon vikarie ännu, min chef har varit lite långsam på att ta tag i det..
    Så ja drar det igång för tidigt innan den 22/1 så får dom klara sig utan mig.
    Nackdelen är ju att jag inte har hunnit lära upp den som dom anställer då :-/
    Vi har inte hunnit fixa i ordning spjälsängen, den står hos mina föräldrar och måste målas om lite då systersonen har gnagt lite på den haha
    Men det hinner vi väl fixa i helgen, annars är det väl inte hela världen om den har några gnagmärken heller, inget som påverkar funktionen..

Har du börjat få några känningar av att det skulle dra igång tidigare?

har det précis likadant!! dåliga järnvärde kom in-...

jobbar min sista vecka nästa vecka en dag på jobbet resten hemifrån och min vikarie är typ helt värdelös har suttit med henne I 2 veckor nu och lärt henne NOLL!

så jag känner lite nä jag får faktist vara ledig en vecka innan BF:D
    thecoc skrev 2017-01-05 11:25:29 följande:

Kände av lite värk, men tror att det var i samband med att magen sjönk. Nu har jag inte haft några känningar alls på 2 dagar.

Här hemma liggs det för glatta livet haha! Jag och maken försöker verkligen ta tid för varandra och mysa så mycket det bara går innan man har fullt upp med en bebis (och kanske ser ut som köttfärs i skrevet några månader...). Men en fråga, är det sperman som kan dra igång förlossningen eller orgasmen? Tänker att man får oxytocinpåslag vid orgasm vilket också är förlossningshormon. Kanske kombon av båda som gör susen :D

jag ska fan börja köra på med mannen ÄR SÅ TRÖTT PÅ DETTA NU!!!!:D

vill vara ogravid äntligen haha...

• fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2017-01-05 14:58:07 följande:

har det précis likadant!! dåliga järnvärde kom in-...

jobbar min sista vecka nästa vecka en dag på jobbet resten hemifrån och min vikarie är typ helt värdelös har suttit med henne I 2 veckor nu och lärt henne NOLL!

så jag känner lite nä jag får faktist vara ledig en vecka innan BF:Djag ska fan börja köra på med mannen ÄR SÅ TRÖTT PÅ DETTA NU!!!!:D

vill vara ogravid äntligen haha...

Nej vad jobbigt o inte kunna vara nöjd med vikarien :-/

Vi hade intervjuer idag o har nog hittat en som passar perfekt så blir väl o lära upp henne nästa vecka..

Känns konstigt isf att bara jobba nästa vecka också..

Men blir det bebis runt bf så hinner jag ju vila upp mig en vecka innan iaf..
  • thecoc

Åh nej åh nej. Vaknade med ont i halsen idag. Tänk om jag blir förkyld NU??? Jag vill inte föda barn och vara sjuk! Nästan värst att vara lite halvkrasslig efter en förkylning. Nu är det fram med tunga artilleriet: sitter och smuttar små shottar äppelcidervinäger och dricker varmt te med honung. Hoppas verkligen att jag kan mota bort det här!

• thecoc

Phew! Inget ont i halsen idag! Hoppas att jag får vara frisk hela vägen nu :)

Är det någon annan som nojjar över fosterrörelser? Tycker det börjar bli jobbigare nu eftersom det hela tiden frågas om rörelser nu närmare bf. Känner liksom efter på ett helt annat sätt nu än innan, hon har ju sparkat tydligt kanske 4-5 tillfällen per dag hela tiden och det är inte jättemycket, men varit normalt för mig. Men nu när man "känner efter" mer så blir jag orolig om det typ inte sparkas på en timme även fast hon aldrig sparkat så ofta som en gång i timmen... Tröttsamt!

• fernandasmamma
    thecoc skrev 2017-01-07 15:55:11 följande:

Phew! Inget ont i halsen idag! Hoppas att jag får vara frisk hela vägen nu :)

Är det någon annan som nojjar över fosterrörelser? Tycker det börjar bli jobbigare nu eftersom det hela tiden frågas om rörelser nu närmare bf. Känner liksom efter på ett helt annat sätt nu än innan, hon har ju sparkat tydligt kanske 4-5 tillfällen per dag hela tiden och det är inte jättemycket, men varit normalt för mig. Men nu när man "känner efter" mer så blir jag orolig om det typ inte sparkas på en timme även fast hon aldrig sparkat så ofta som en gång i timmen... Tröttsamt!

Jag har också börjat oroa mig för det.

Känner inte rörelser lika ofta.

Mest på kvällen, inte som förut då det kunde vara både morgon dag kväll o natten..

Men tror det är okej om man känner något varje dag.

Men det är svårt o veta speciellt eftersom man läst att rörelserna ska vara lika ofta som förut.
  • Ivana1988
    thecoc skrev 2017-01-06 15:15:52 följande:

Åh nej åh nej. Vaknade med ont i halsen idag. Tänk om jag blir förkyld NU??? Jag vill inte föda barn och vara sjuk! Nästan värst att vara lite halvkrasslig efter en förkylning. Nu är det fram med tunga artilleriet: sitter och smuttar små shottar äppelcidervinäger och dricker varmt te med honung. Hoppas verkligen att jag kan mota bort det här!

fernandasmamma skrev 2017-01-07 19:03:52 följande:

Mest på kvällen, inte som förut då det kunde vara både morgon dag kväll o natten..

Men det är svårt o veta speciellt eftersom man läst att rörelserna ska vara lika ofta som förut.

Jag är ganska så stressad vill inte bli sjuk:(( var precis ganska sjuk i en månad - förkylning brukar hålla sig för mig men igår eftermiddag var min svärfar här o hjälpte lite med bygget o skulle komma idag men då sa han att han fått vinterkräksjukan!! Livrädd att han hade det igår så jag bara går runt o väntar... ush så irriterande!!!
  • thecoc

Nu sover jag plötsligt bra om natten igen... Nu känns det som att det aldrig kommer att bli nån bebis! 18 dagar till bf haha inte lite otålig...

• fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2017-01-08 11:30:55 följande:
    fernandasmamma skrev 2017-01-07 19:03:52 följande:

Jag är ganska så stressad vill inte bli sjuk:(( var precis ganska sjuk i en månad - förkylning brukar hålla sig för mig men igår eftermiddag var min svärfar här o hjälpte lite med bygget o skulle komma idag men då sa han att han fått vinterkräksjukan!! Livrädd att han hade det igår så jag bara går runt o väntar... ush så irriterande!!!
    Usch usch..
    Hoppas du klarar dig..
    Kram
Svar på tråden BF januari - 17