BF januari - 17
Hej!
Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.
Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!
????
Hej!
Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.
Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!
????
Grattis till bebisen Frkmaria! Är så himla avundsjuk :) 1 månad till bf nu!
Mina svärföräldrar tyckte jag var löjlig som ville ha ks och kom med massa kommentarer. Mina föräldrar och min syster som gått igenom kämpiga förlossningar har stöttat mig till fullo. Så även min man. Har ett par vänner också som varit väldigt stöttande till mitt beslut så haft väldigt tur där då jag är väldigt orolig av mig (en av anledningarna till att jag ville ha ks).
Men det är så mysigt nu med en liten bebis! Jag är så himla glad och kan inte sluta titta på honom! Så fascinerande!
Mina svärföräldrar tyckte jag var löjlig som ville ha ks och kom med massa kommentarer. Mina föräldrar och min syster som gått igenom kämpiga förlossningar har stöttat mig till fullo. Så även min man. Har ett par vänner också som varit väldigt stöttande till mitt beslut så haft väldigt tur där då jag är väldigt orolig av mig (en av anledningarna till att jag ville ha ks).
Men det är så mysigt nu med en liten bebis! Jag är så himla glad och kan inte sluta titta på honom! Så fascinerande!
Alltså vad knäpp jag blir! Kan inte sova längre på nätterna! Sover liksom 3 timmar i stöten lite utspritt över dygnet numera... Idag försökte jag verkligen göra massa saker så att jag skulle vara trött till kvällen, men icke. Nu sitter jag ju här kl 02 och är pigg som en lärka. Man blir verkligen konstig av att vara gravid...
Alltså vad knäpp jag blir! Kan inte sova längre på nätterna! Sover liksom 3 timmar i stöten lite utspritt över dygnet numera... Idag försökte jag verkligen göra massa saker så att jag skulle vara trött till kvällen, men icke. Nu sitter jag ju här kl 02 och är pigg som en lärka. Man blir verkligen konstig av att vara gravid...
Jahapp, då går man på nattpasset som vanligt då.... Men nu kan bebisen faktiskt komma för vi är redo! En kompis var förbi med vagga, idag var vi och köpte madrass och sängkläder. Ska hämta ut skötbädd på posten och babysitter är också beställd. Himla smidigt att ha bf precis efter mellandagsrean. Men det känns liksom redan som att något är på gång! Kroppen är helkonstig, känns som att hormonerna håller på och ställer om sig. Har haft världens PMS-humör två dagar i rad, kan det vara ett tecken? Har även känt ett mycket starkare tryck nedåt senaste dagarna, men det kan ju bara vara att bebisen sjunkit. Nu är jag ju i vecka 37 så det kan ju hända, men tidigaste laget ändå? Sååå himla spänd! Jag föder gärna på nyårsafton datum spelar ingen roll längre vill bara ha min bebis!
Jahapp, då går man på nattpasset som vanligt då.... Men nu kan bebisen faktiskt komma för vi är redo! En kompis var förbi med vagga, idag var vi och köpte madrass och sängkläder. Ska hämta ut skötbädd på posten och babysitter är också beställd. Himla smidigt att ha bf precis efter mellandagsrean. Men det känns liksom redan som att något är på gång! Kroppen är helkonstig, känns som att hormonerna håller på och ställer om sig. Har haft världens PMS-humör två dagar i rad, kan det vara ett tecken? Har även känt ett mycket starkare tryck nedåt senaste dagarna, men det kan ju bara vara att bebisen sjunkit. Nu är jag ju i vecka 37 så det kan ju hända, men tidigaste laget ändå? Sååå himla spänd! Jag föder gärna på nyårsafton datum spelar ingen roll längre vill bara ha min bebis!
Pappan muttrade väl mest att jag var löjlig och mamman hade hört att det var svårt att få igång amningen och dumt att vi tog det och inte väntade till januari. Jo. Jag hade också velat ha honom i januari. Nu hade det inte gjort något för han hade kommit i december oavsett! Och amningen är tuff men det tror jag inte är pga kejsarsnittet för mjölken har runnit till, bara måste synka med bebis och det problemet har väl de flesta? Stressen över att han inte blir tillräckligt stor om han inte får i sig tillräckligt..
Känner igen insomnian thecoc. Var hopplöst. Somnade vid 3 om jag hade tur. Vaknade 5-6. Lyckades ibland somna om en timme vid 10 om jag inte hade något möte inplanerat. De sägs ju att man förbereder sig mentalt för vakennätter med bebisen, men borde det inte förberedas genom att få vila ut ordentligt tycker jag? ;)
Jag hade också allt packat och klart men var ändå helt chockad att vattnet gick så tidigt som det gjorde. Herregud vilken chock. 38+3 var jag nog i. Nu i efterhand känns det skönt att vattnet gick, det betyder ju att han var redo att komma ut och var färdigbakt!
Verkar som att min vistelse på sjukhuset blir gratis (eller möjligtvis 100kr/dygn som standarden är för när man ligger inne) och mannens kommer kosta 150/natt. Han var där 4 nätter och jag var där 5 (vi kände det var bättre att han åkte hem och fixade grejerna än att han skulle sova över i sjukhussäng en extranatt när jag inte behövde honom). Så någonstans mellan 600-1100 kommer det kosta förr oss vilket känns helt okej! 400kr/natt låter galet dyrt, nu är det ju lite behovsskillnad när man gjort kejsarsnitt och inte får gå upp första dygnet, men hade aldrig klarat mig utan mannen på sjukhuset! Speciellt jobbigt då vår bebis är vaken hela nätterna (om dagarna sover han fint). Dag 3 kom de in och sa att vi skulle förbereda oss för att han blev hemskickad eftersom det var fullt och vi hade ett dubbelrum (väldigt glad för dubbelrummet dock, så han fick en säng och inte en madrass på golvet som enkelrummen får). Tydligen var 6 st inne på förlossningen och om alla skulle föda skulle alla rum behövas. Vi var nog dock bland de sista på listan eftersom ks behöver mer stöd.
Gott nytt år på er alla! Och tänk att vi alla snart har våra bebisar hemma! Det är en sådan sjukt härlig känsla! Blir alldeles varm av att tänka på det lilla miraklet bredvid mig. <3