• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • thecoc
    Ivana1988 skrev 2017-02-10 08:24:06 följande:

Jag har inte öppnat mig mer än 2cm på 48t så dem har möte nu alla och ska bestämma om de börjar om med cytotec eller ballong.. så trött nu och det har inte ens börjat...:/

Men jösses vilken envis graviditet! Jag hoppas att försök nr 2 gör susen.

Nu har vi varit hemma en vecka och det börjar kännas lite mindre kaosartat, nu ligger vi i fas med både disk och tvätt och jag har tom duschat idag :D Men bebisen är en riktig nattuggla, hon är vaken 01-06 och vill äta om vartannat, sedan sover hon hela förmiddagen, så då gör vi det också. Maken går tillbaka till jobbet på tisdag, då väntar nytt kaos :p
  • angelikkaj
    thecoc skrev 2017-02-10 19:46:25 följande:

Men jösses vilken envis graviditet! Jag hoppas att försök nr 2 gör susen.

Nu har vi varit hemma en vecka och det börjar kännas lite mindre kaosartat, nu ligger vi i fas med både disk och tvätt och jag har tom duschat idag :D Men bebisen är en riktig nattuggla, hon är vaken 01-06 och vill äta om vartannat, sedan sover hon hela förmiddagen, så då gör vi det också. Maken går tillbaka till jobbet på tisdag, då väntar nytt kaos :p

Ja man brukar ju få passa på när bebis sover om man vart vaken en del.

Vi ska nog vara glada här hemma, får mat runt 21.30 å somnar ett tag efter och vaknar först runt 3.30-4 för mat för att sen sova till 7..
    *2006*2010*2017*
  • Ivana1988

Igår kom våran son Vilde! Gud vilken känsla. 17 dagar över tiden, 3445g/51cm och helt perfekt.

Det blev tufft, fick ballong kl 10 kl 2 var den ute och då började värkar från helvete.. öppnade mig 3-7cm på en timme, fixk epidural men krystvärkarna kom efter en timme.. tyvärr hade jag feber hela tiden och frossa, kräktes som galen under krystningen och fick avsluta med sugklockan och blev klippt men personalen var helt underbar jag skulle aldrig klara detta utan dem!!

Lycka till alla!!

• fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2017-02-11 18:11:39 följande:

Igår kom våran son Vilde! Gud vilken känsla. 17 dagar över tiden, 3445g/51cm och helt perfekt.

Det blev tufft, fick ballong kl 10 kl 2 var den ute och då började värkar från helvete.. öppnade mig 3-7cm på en timme, fixk epidural men krystvärkarna kom efter en timme.. tyvärr hade jag feber hela tiden och frossa, kräktes som galen under krystningen och fick avsluta med sugklockan och blev klippt men personalen var helt underbar jag skulle aldrig klara detta utan dem!!

Lycka till alla!!

Åh stort grattis till dig och familjen

En sån kämpe du är!

Skönt att du fick bra och stöttande personal det betyder såå mycket..

Kram <3
  • angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2017-02-11 18:11:39 följande:

Lycka till alla!!

Stort GRATTIS. Nu är han äntligen här!

Bra kämpat av dig?
    *2006*2010*2017*
  • Ivana1988

Hej!

Nu har vi landat lite hemma... tufft sov inget inatt haha men det får bli så ibland.. har en riktig hungrig kille med gaser som ville suga hela natten... provade amma med bröstvårtsskydd som funkar lite bättre...ni som ammar hur går det? Hur var det l början?

• angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2017-02-14 19:34:28 följande:

Hej!

Nu har vi landat lite hemma... tufft sov inget inatt haha men det får bli så ibland.. har en riktig hungrig kille med gaser som ville suga hela natten... provade amma med bröstvårtsskydd som funkar lite bättre...ni som ammar hur går det? Hur var det l början?

Ja det är ju en riktig omställning med mycket när man fått sin bebis. Men passa på att sova när bebis sover. allt annat som tex städning mm får vänta om man känner att man behöver vila!

jag ammar inte nu. ammade i typ 10dagar. tänkte att denna gång skulle det gå,då de andra 2 inte funkade alls. Men mjölk fanns väl men fick så såriga bröstvårtor, mjölkstockning,hög feber,huvudvärk, å jäkligt ont bara mm så ja kände mig allmänt pissdålig bara. så tog beslutet att sluta. Så det är väl först nu jag mår bra i kropp å knopp (hon blir 4veckor imorgon). Hade feber till å från under 2veckor å huvudvärk.
    *2006*2010*2017*
  • thecoc
    Ivana1988 skrev 2017-02-14 19:34:28 följande:

Hej!

Ja nu förstår jag verkligen alla som säger att amningen är kämpig. Jag har haft mycket råmjölk från första stund så trodde inte det skulle vara några problem, men bebisen ska ju lära sig att suga också! Tog nästan en vecka innan hon hade bra tag och fick sår på ena bröstvårtan. Mitt tips är att smörja med purelan. Min tjej är också ett riktigt matvrak, hon ska ligga och tutta en bra stund och sedan ska hon sova med tutten som kudde... Så jag är _lite_ låst just nu :P Försöker verkligen lägga ifrån mig henne eller ge till pappa men 7/10 gånger så vaknar hon och blir förbannad och då är det bara börja om igen med bröstet... Gäller att jobba lugnt och metodiskt och bara inte ge sig :D
Svar på tråden BF januari - 17