• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • angelikkaj
    TyckOmMig skrev 2016-12-31 12:43:12 följande:

Åh jag som var först ute i tråden med att föda- det skulle jag med velat gjort men min graviditet blev lite komplicerad det glömdes helt bort mitt i allt.Ville även göra en fotografering föreviga min sista graviditet så blev inte heller fallet kändes inte så lockande med min vattenavgång då-får bli en familje fotografering i vår istället då jag fyller jämt!

Nä du har ju haft det lite komplicerat ju. Men en familjefotografering är inte fel det heller ju!
  • angelikkaj
    mkess skrev 2017-01-01 09:20:47 följande:

Lillasyster föddes tidigt på morgonen den 31/12! Gick i raketfart när det väl kom igång så från 3cm till hon var ute tog mindre än två timmar vilket inte var så roligt just då. Men sprack ingenting och alla mår jättebra och vi fick åka hem igår efter lunch (firade nyår sovandes på soffan).

Ååå stort GRATTIS till er! Skönt att höra att allt gick bra å fort också.
    vickan5st skrev 2017-01-01 10:20:03 följande:

Hade bf 23 jan men hon tittsde ut 23.33 i ambulansen. Som vanligt var det regelbundet 10 min emellan ett par timmar sen smällde det bsra till så ambulansen fick möta upp o hon föddes utanför entrén till sjukhuset med hjälp av en gullig ambulanskille. 45cm 2400g

Ojdå här var det någon som hade bråttom ut. Men allt verkar ha gått bra ändå?
  • tuuli

Lillasyster föddes tidigt på morgonen den 31/12! Gick i raketfart när det väl kom igång så från 3cm till hon var ute tog mindre än två timmar vilket inte var så roligt just då. Men sprack ingenting och alla mår jättebra och vi fick åka hem igår efter lunch (firade nyår sovandes på soffan).

Ojsan, det var snabbt! Men tur att alla mår bra nu. Grattis!

Hade bf 23 jan men hon tittsde ut 23.33 i ambulansen. Som vanligt var det regelbundet 10 min emellan ett par timmar sen smällde det bsra till så ambulansen fick möta upp o hon föddes utanför entrén till sjukhuset med hjälp av en gullig ambulanskille. 45cm 2400g

Oj hjälp, hon föddes i ambulansen alltså? Inte utomhus åtminstone, hoppas jag! Vilken pärs, hoppas ni mår bra nu! 
  • fernandasmamma

Åh Grattis!! Så skönt att höra att allt gick bra o att ni mår bra

Kram
  • fernandasmamma

Oj Det var tur att hon föddes i ambulansen då..

Hoppas allt är bra med er och Grattis
  • fernandasmamma
    mkess skrev 2016-12-30 19:13:01 följande:

Jättebra! Slipper du noja över vad bm tycker med! Nu håller vi tummarna för att bebisen håller sig rätt till den 22:a då!

Haha ja, alla verkade jätteförvånade men jag hade nästan inte väntat mig annat! De har precis satt igång mig så nu väntar vi på att något ska hända, ska försöka klämma ut första bebisen för 2017!

Ja jag hoppas den inte vänder sig med rumpan neråt igen..

Fick några rejäla sparkar igår dom typ tog luften ur mig..

Det börjar nog bli trångt därinne nu trorjag
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-12-31 10:44:06 följande:

Vad bra!!! Fick också låga värde nyss och tog massa jäkla prover igår vet inte ens varför riktigt... börjar bli liiiiiite nervös - nu har vi allt det enda som saknas är förlossningsbrev o lite godis till BB )

Känner ni nåt på gång? Bf 24/1 inte något inte en enda sammandragning heller...

Nej jag har inte känt något direkt, möjligtvis när jag går en promenad då tror jag jag känner av lite sammandragningar.

Sov som en prinsessa i natt haha men det hör inte till vanligheterna nu ju

Jag ska till mvc på Torsdag oblämna nytt blodprov för o se så järnvärdet blivit bättre

Haha jag köpte allt till bbväskan och godis med då så klart men blev sugen så åt lite av det o sambon tog en energidryck så får väl komplettera med det

Jag har inte skrivit något förlossningsbrev men bm skrev ner lite saker i journalen plus att det står ju med anteckningar från Aurora också..

Så tror det räcker
  • TyckOmMig

Grattis-din igångsättning låter lite som min blev igångsatt kl 12 och vid kl 15 var värkarna var 3 min sen föddes lille Nickolaos snabbt kl 17.07!
  • TyckOmMig

Grattis-brukar gå bra när det går fort fött i hissen upp till Förlossningen och två hemma!
  • vickan5st

Det går jättebra so far fast hon får lite tillägg pga tiden 36+4. Jag borde åkt in tidigare när man 8 mil. Att man inte lär sig fast det var nr 6..

Svar på tråden BF Januari 2017