• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2017-01-10 19:34:47 följande:

Idag har ja känt mig allmänt nere. Har börjat få förvärkar som inte alltid är allt för sköna precis. Å trött som bara den idag. Har somnat i.fm å em sittandes upp i soffan i en timme bägge gångerna.

10 långa dagar kvar nu om inte bebis vill ut tidigare. Men just idag har jag känt mig trött på att vara en gravid val :-S

Jobbigt med tröttheten..
    Jag är också ganska trött på att känna mig osmidig och som en sköldpadda som hamnat på rygg typ

Jag kände som svag mensvärk igår på sen kväll/natt..
    Men jag vet inte hur starka förvärkar ska vara, kommer inte ihåg hur det kändes förra gången..
  • Ivana1988
    angelikkaj skrev 2017-01-10 19:34:47 följande:

Idag har ja känt mig allmänt nere. Har börjat få förvärkar som inte alltid är allt för sköna precis. Å trött som bara den idag. Har somnat i.fm å em sittandes upp i soffan i en timme bägge gångerna.

10 långa dagar kvar nu om inte bebis vill ut tidigare. Men just idag har jag känt mig trött på att vara en gravid val :-S

fernandasmamma skrev 2017-01-11 11:33:35 följande:
    Jobbigt med tröttheten..
    Jag är också ganska trött på att känna mig osmidig och som en sköldpadda som hamnat på rygg typ

Men jag vet inte hur starka förvärkar ska vara, kommer inte ihåg hur det kändes förra gången..
    jag känner inget:(( nu har jag provat allt.. varm vetekudde på rygg, vila, sex, mer sex, hallonbladste, promenader, handla och ta hem 4 matkassor I snowstorm, bada varje dag:)) 12 dagar kvar, barnet rör sig fortfarande galet mycket så idag gick jag upp 5.30 för det var ingen idee att ligga I sängen längre... hur ska det sluta!!!!

fy vad trot man kan vara på detta haha men samtidigt tanker man herregud sen när den är ute då går det inte att stoppa in den igen så njut:D

• fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2017-01-12 12:47:34 följande:
    fernandasmamma skrev 2017-01-11 11:33:35 följande:
    Jobbigt med tröttheten..

jag känner inget:(( nu har jag provat allt.. varm vetekudde på rygg, vila, sex, mer sex, hallonbladste, promenader, handla och ta hem 4 matkassor I snowstorm, bada varje dag:)) 12 dagar kvar, barnet rör sig fortfarande galet mycket så idag gick jag upp 5.30 för det var ingen idee att ligga I sängen längre... hur ska det sluta!!!!

fy vad trot man kan vara på detta haha men samtidigt tanker man herregud sen när den är ute då går det inte att stoppa in den igen så njut:D

Ja du har verkligen försökt allt
    Men bebisen kommer när den själv vill

Jag hade lite ont i natt, kändes som mensvärk men nu känner jag ingenting..
    Men min bm tror jag kommer få tidigare, får se om hon har rätt..

Ja, man får njuta sista tiden så gott det går, jag kommer ihåg att jag saknade sparkarna efter dottern var född, det är så mysigt att känna när barnet sparkar tycker jag

• Sagan12345
    fernandasmamma skrev 2017-01-12 13:01:28 följande:

Ja, man får njuta sista tiden så gott det går, jag kommer ihåg att jag saknade sparkarna efter dottern var född, det är så mysigt att känna när barnet sparkar tycker jag

Vad är de som gör att bm tror att bebis kommer tidigare? Hoppas de blir så :)
  • fernandasmamma
    Sagan12345 skrev 2017-01-12 22:04:37 följande:

Vad är de som gör att bm tror att bebis kommer tidigare? Hoppas de blir så :)

Jag vet inte faktiskt

Glömde att fråga henne..

Ja vi får se, hoppas inte jag behöver gå över tiden iallafall..
  • Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2017-01-12 13:01:28 följande:

haha nä här är det inget mysigt haha

sista dagen på jobbet herregud vad skönt det känns men vet att på måndag kommar jag tycka att det är så tråkigt att sitta o vänta hemma.. ska till BM så kanske hoppar in och fikar I alla fall:)))
    jag försöker fråga henne varje gång om den kommer tidigare men hon sager inget:D
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2017-01-13 10:14:31 följande:
    haha nä här är det inget mysigt haha

sista dagen på jobbet herregud vad skönt det känns men vet att på måndag kommar jag tycka att det är så tråkigt att sitta o vänta hemma.. ska till BM så kanske hoppar in och fikar I alla fall:)))
    jag försöker fråga henne varje gång om den kommer tidigare men hon sager inget:D
    Åh skönt med sista jobbdagen
    När är det du är beräknad?

Jag började lära upp min vikarie idag, känns riktigt bra..
    Hon har erfarenhet av detta jobbet sen tidigare och är social och trevlig
    Men ska jobba Måndag också, sen får jag se om hon känner sig så pass redo för att sitta här själv

Jag tror också jag kommer tycka det är segt att vara hemma, speciellt eftersom man är van att jobba hela dagarna..
  • Sagan12345
    fernandasmamma skrev 2017-01-12 23:33:11 följande:

Jag vet inte faktiskt

Glömde att fråga henne..

Ja vi får se, hoppas inte jag behöver gå över tiden iallafall..

Vad spännande, hon ser säkert något som hon bildar sin uppfattning av :)
  • fernandasmamma
    Sagan12345 skrev 2017-01-13 19:44:46 följande:

Vad spännande, hon ser säkert något som hon bildar sin uppfattning av :)

Ja det har hon säkert

Huvudet var nog fixerat i alla fall det sa hon

När är du beräknad?
  • Sagan12345
    fernandasmamma skrev 2017-01-13 20:09:37 följande:

Ja det har hon säkert

Huvudet var nog fixerat i alla fall det sa hon

När är du beräknad?

Från början 31/1 men blev flyttad till 1/2, själv?
Svar på tråden BF Januari 2017