• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • fernandasmamma
    Emmask skrev 2017-01-06 09:09:03 följande:

De såg att bebisens hjärtljud vad höga och jag fick åka in på en extrakoll. De skickade dock hem mig, eftersom läkaren bedömde att det var inom normalspannet. Så nu är jag hemma på 40+3 och väntar. Hade värkar igår men allt avtog. Är peppad på att föda nu men passar också på att njuta av det stora barnet. Gick aldrig över tiden med förra och har svårt att veta hur jag ska fördriva dagarna. Hur gör ni?

Vad skönt att dom gjorde en extra koll och att allt var bra

Men hoppas det sätter igång snart då <3

Jag jobbar fortfarande så inget problem att fördriva tiden men jobbar eventuellt sista veckan nästa vecka så efter det vet jag inte hur jag ska fördriva tiden?

Baka? Städa? Tvätta kanske? Glo på massa serier på tv..
  • Emmask
    fernandasmamma skrev 2017-01-06 10:32:04 följande:
    Vad skönt att dom gjorde en extra koll och att allt var bra

Men hoppas det sätter igång snart då <3

Jag jobbar fortfarande så inget problem att fördriva tiden men jobbar eventuellt sista veckan nästa vecka så efter det vet jag inte hur jag ska fördriva tiden?

Baka? Städa? Tvätta kanske? Glo på massa serier på tv..
    Jag har varit hemma sedan mitten av december och överväger faktiskt att åka in på kontoret och jobba i veckan bara för att få tiden att gå :) Jag tyckte boa-perioden var stark i v 33-36, nu är jag för tung. Kanske kan du passa på att baka inför kommande besök? Det är förvånansvärt skönt att ha en frys fylld med kakor :) Jag ska sätta om blommor idag. I övrigt har jag och maken gjort allt på göra-i-huset-listan jag skrev i typ v 18: städa lådor, tvätta bebiskläder, köpa förbrukningsvaror, städa undan etc.
  • fernandasmamma
    Emmask skrev 2017-01-06 11:41:32 följande:

Jag har varit hemma sedan mitten av december och överväger faktiskt att åka in på kontoret och jobba i veckan bara för att få tiden att gå :) Jag tyckte boa-perioden var stark i v 33-36, nu är jag för tung. Kanske kan du passa på att baka inför kommande besök? Det är förvånansvärt skönt att ha en frys fylld med kakor :) Jag ska sätta om blommor idag. I övrigt har jag och maken gjort allt på göra-i-huset-listan jag skrev i typ v 18: städa lådor, tvätta bebiskläder, köpa förbrukningsvaror, städa undan etc.

Det var en jättebra idé att baka o fylla frysen

Vi har hjälp av mina föräldrar att måla om i sovrummet nu i helgen så det är så skönt ha det klart..

Sen har vi röjt ordentligt i lägenheten så det är städat o fint ifall det skulle dra igång för tidigt.

Och bb-väskan är packad o alla bebisens kläder är tvättade och ligger i garderoben..

Skönt att ni har hunnit med det ni vill ha fixat innan det är ju guld värt
  • miinxs

Hej, hur går det för er alla? Någon mer som fått sin småtting än?

Vår dotter blir en vecka imorgon. Har svårt med amningen då hon ej vill ta bröstet. Igår tappade hon naveln så nu luktar det inte ruttet kött längre i lägenheten. På måndag ska vi få hembesök av BVC och hoppas det går bra, vet inte vad de ska kolla men hoppas allt går bra.

• vickan5st

Här lyckades lillan titta ut på nyår 23.33 i ambulansen fast hon skulle kommit 23 jan.  Hade lite förvärkar natten innan sen regelbundna sammandragningar från typ 16 nästa dag var 10 minut. Vid 19.30 lite starkaremen inte att jag tänkte så mkt på det. Vid 21.00 ringde jag pappan och 21.30 hörde jag med förlossningen. Kl 22 tänkte jag att pappan borde nog komma och vi kanske skulle åka in..vilket vi gjorde..22.30 typ..vilket var försent. Rätt var det var så var det bara 2-3 min emellan och ambulansen fick möta upp oss..framför entren på lasarettet krystade jag sen ut lillpluttan på mindre än 5 min. Allt går bra, ammar och sover. Så liten och go att snusapå. 45cm och 2400 gr. Lycka till ni som är kvar

• Emmask
    miinxs skrev 2017-01-07 20:58:17 följande:

Vår dotter blir en vecka imorgon. Har svårt med amningen då hon ej vill ta bröstet. Igår tappade hon naveln så nu luktar det inte ruttet kött längre i lägenheten. På måndag ska vi få hembesök av BVC och hoppas det går bra, vet inte vad de ska kolla men hoppas allt går bra.

Det är inget särskilt med de besöken, rätt mysiga hembesök där de kollar att ni mår bra och väger bebisen. Bra tillfälle att fråga om allt. Inget att oroa sig för :)
  • fernandasmamma

För mig är det 14 dagar kvar enligt min app..

Tror jag känner lite förvärkar ibland och det börjar bli lite tungt nu..

Får se när bebisen vill födas, gick inte över tiden med dottern hoppas jag inte gör det denna gången heller..

Grattis till dottern

Är det frivilligt med hembesök av bvc??
  • miinxs
    fernandasmamma skrev 2017-01-08 00:26:46 följande:

För mig är det 14 dagar kvar enligt min app..

Tror jag känner lite förvärkar ibland och det börjar bli lite tungt nu..

Får se när bebisen vill födas, gick inte över tiden med dottern hoppas jag inte gör det denna gången heller..

Grattis till dottern

Är det frivilligt med hembesök av bvc??

Jag vet faktiskt inte, jag ringde BVC när dotters fötts och då sa de bara att de har den och den tiden för hembesök. Ingen fråga om besöket var något vi önskade. Men jag vet inte om det är samma i alla kommuner.
  • tuuli
    vickan5st skrev 2017-01-07 22:08:57 följande:

Här lyckades lillan titta ut på nyår 23.33 i ambulansen fast hon skulle kommit 23 jan.  Hade lite förvärkar natten innan sen regelbundna sammandragningar från typ 16 nästa dag var 10 minut. Vid 19.30 lite starkaremen inte att jag tänkte så mkt på det. Vid 21.00 ringde jag pappan och 21.30 hörde jag med förlossningen. Kl 22 tänkte jag att pappan borde nog komma och vi kanske skulle åka in..vilket vi gjorde..22.30 typ..vilket var försent. Rätt var det var så var det bara 2-3 min emellan och ambulansen fick möta upp oss..framför entren på lasarettet krystade jag sen ut lillpluttan på mindre än 5 min. Allt går bra, ammar och sover. Så liten och go att snusapå. 45cm och 2400 gr. Lycka till ni som är kvar

Oj, ambulansförlossning! Väldigt strongt av dig! Grattis till lillan. 

Hjälp vad det lät, med ruttet köttlukten.. hehe. Men grattis till bebis!

Jag skulle blivit igångsatt igår men det såg väl inte så jätteöppet ut i cervix, ett litet finger max och högt upp, så vi åkte hem. Fick välja själv och jag valde att vänta eftersom bf är 14 jan. Nästa bud är på tisdag, 4 dagar innan bf. Har inget hänt med cervix då så tror jag ändå att vi stannar kvar och sätter igång. 

Vi har städat, äter mest hämtmat och kollar på tv-serier och försöker få tiden att gå. Planen är väl att försöka promenera igång en mjukare och öppnare cervix men det är inte helt lätt att röra sig numera.. 
  • Ivana1988

Här händer det inget... känner inget, inga sammandragningar, noll, nada o folk börjar med Har ni fått än...? Jådå förra året bara glömde berätta....

Barnet är helt vilt i magen i rör sig konstant att det gör ont när rumpan o fötter går åt alla håll, jag blev äntligen av med min förkylning men nu fick min svärfar vinterkräksjuka inatt o han var här igår så jag är livrädd nu vad skulle man göra då? Om man börjar kräkas? Får typ ont när jag försöker göra nr 2 på toan för allt spänner sig ju o bebisen är inte glad då så kan inte ens tänka mig vad som skulle hända om jag skulle spy dygnet runt...

16 dagar kvar iaf, jobbar min sista vecka npgra timmar som jag orkar, började med hallondbladste och det verkar komma lite mer råmjölk (förut kunde jag inte klämma ut något riktigt nu droppar det), får ibland känslan som att nån sticker mig med nålar i underlivet/livmoder...

Svar på tråden BF Januari 2017