• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • fernandasmamma
    Semira88 skrev 2017-01-04 11:21:33 följande:
    Hej.. tror inte du behöver vara så orolig. Min bm och läkare har sagt att det viktiga är att bebis rör sig under dagen men att det är mindre plats och det kan vara så att dom sover mycket mer nu. Jag var också orolig men har märkt att bebisen har ändrat rytm nu helt plötsligt. Men är du orolig så ring in till förlossningen. Testa att dricka något kallt och sött för de lär dom be dig om att göra när du ringer in, för att få fart på bebis :)
    Tack för svaret
    Jag har druckit juice..
    Kände några små rörelser efter det..
    Jag är i vecka 38 så det klart det borde ju vara rätt trångt därinne..
    Fortsätter det vara lugnt får jag väl ringa..

• tuuli
    miinxs skrev 2017-01-03 11:42:40 följande:

Nu har vår dotter kommit, i raketfart! Vattnet gick 8.15 i söndags och 13.49 var hon ute. Nu är vi hemma och allt är bra med oss. Är tacksam över att det gick så fort :) fick dock sy med 4 stygn på tre ställen. Hon kom 16 dagar för tidigt, den 1:a januari. Hon ska heta Amy :)

Grattis! Skönt med en snabb förlossning, och fint namn! Tråkigt med stygnen. 

Jag är bokad för igångsättning lördag morgon, då är jag i vecka 38+6 så det känns inte gruvligt tidigt iaf. Är skitorolig att få pinvärkar, värkstormar osv men bebisen är iaf fortfarande en hanterlig storlek även om det är för att han är stor som jag blir igångsatt, 4300 väger han ungefär, och det är ju stort men inte monstruöst stort. Så det ska väl gå hoppas jag. 
  • angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2017-01-03 12:23:38 följande:

Vi har bestämt namn om det blir en tjej, till och med mellannamn är klart

Vi hade bestämt en killnamn, men jag börjar tveka på det namnet nu då min dotter inte gillar det plus att jag vill ha något lite mer ovanligt..

Men sambon gillar verkligen det namnet så vi får se hur det blir..

Mellannamn har vi inte kommit på något, tycker det är svårare med killnamn än tjejnamn av någon anledning?

Men sen är det inte säkert att namnet passar när man väl träffar bebisen?

Det är svårt ändå det här med namn. Vill också ha mer ovanligt. Å det har vi väl iaf så smått tänkt ut.

Mellannamn har vi mer eller mindre bestämt helt.
    *2006*2010*2017*
  • angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2017-01-04 10:30:16 följande:

Hur ofta känner ni rörelser från er bebis?

Jag kände en hel del igår kväll men under natten och nu på morgonen har det varit lugnt..

Är det något man borde oroa sig för?!

Själv börjar känna mindre. Eller mindre å.mindre tror inte jag tänker på det helt å hållet å sen har den ändrat lite rytm. Men är.man osäker så ring hellre en gång för mycket till förlossningen! Men det är väl mer för att det är mindre plats å man känner inte riktigt de där hårda buffarna.
    *2006*2010*2017*
  • angelikkaj
    tuuli skrev 2017-01-04 11:55:57 följande:

Grattis! Skönt med en snabb förlossning, och fint namn! Tråkigt med stygnen. 

Jag är bokad för igångsättning lördag morgon, då är jag i vecka 38+6 så det känns inte gruvligt tidigt iaf. Är skitorolig att få pinvärkar, värkstormar osv men bebisen är iaf fortfarande en hanterlig storlek även om det är för att han är stor som jag blir igångsatt, 4300 väger han ungefär, och det är ju stort men inte monstruöst stort. Så det ska väl gå hoppas jag. 

Hoppas allt kommer gå bra för dig/er! Försök att inte oroa dig allt för mycket innan. Är ju inte helt säkert han är så stor heller <3
    *2006*2010*2017*
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2017-01-05 09:47:54 följande:
    Själv börjar känna mindre. Eller mindre å.mindre tror inte jag tänker på det helt å hållet å sen har den ändrat lite rytm. Men är.man osäker så ring hellre en gång för mycket till förlossningen! Men det är väl mer för att det är mindre plats å man känner inte riktigt de där hårda buffarna.
    Det är samma för mig..
    Känns som den ändrat rytm, den höll igång igår på kvällen ordentligt, men är lugnare på natten och under dagen till skillnad från tidigare då kunde den hålla igång under natten och morgonen också.

• Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2017-01-04 10:30:16 följande:

Hur ofta känner ni rörelser från er bebis?
    Jag kände en hel del igår kväll men under natten och nu på morgonen har det varit lugnt..
    Är det något man borde oroa sig för?!

tror inte det finns ju inte så mkt plats nu?
    angelikkaj skrev 2017-01-05 09:47:54 följande:
    jag har såna galna sparkar sen I måndags... vet inte vart jag ska ta vägen han är helt galen där inne.,.. 20 min idag tills vi horde hjärtat för han vägrade ligga stilla hos BM...

så är han nästan elt fixerad o sparkar mot allt nere så jag är så trot o less o allt nu på detta vill bara få ut den!!:D

• Emmask

Visst förändras rörelserna men vilka förändringar är normala och inte? Jag är inne och kollar hjärtljuden nu. Jag är glad att jag åkte in och de är så förstående på förlossningen. Rörelserna ska inte minska och de tar gärna emot en på förlossningen. Hellre en gång för mycket än en för lite.

• fernandasmamma
    Emmask skrev 2017-01-05 15:12:19 följande:

Visst förändras rörelserna men vilka förändringar är normala och inte? Jag är inne och kollar hjärtljuden nu. Jag är glad att jag åkte in och de är så förstående på förlossningen. Rörelserna ska inte minska och de tar gärna emot en på förlossningen. Hellre en gång för mycket än en för lite.

Jag har dålig koll på det..

Jag känner rörelser men mest på kvällarna nu..

Förut var det även på natten o lite på morgonen..

Men jag håller med dig hellre kolla en gång för mycket..

Hur går det för dig?

<3
  • Emmask
    fernandasmamma skrev 2017-01-05 23:13:13 följande:
    Jag har dålig koll på det..

Jag känner rörelser men mest på kvällarna nu..

Förut var det även på natten o lite på morgonen..

Men jag håller med dig hellre kolla en gång för mycket..

Hur går det för dig?

<3
    De såg att bebisens hjärtljud vad höga och jag fick åka in på en extrakoll. De skickade dock hem mig, eftersom läkaren bedömde att det var inom normalspannet. Så nu är jag hemma på 40+3 och väntar. Hade värkar igår men allt avtog. Är peppad på att föda nu men passar också på att njuta av det stora barnet. Gick aldrig över tiden med förra och har svårt att veta hur jag ska fördriva dagarna. Hur gör ni?
Svar på tråden BF Januari 2017