BF Januari 2017
För alla oss som har BF i januari 2017!
För alla oss som har BF i januari 2017!
Nu har vår dotter kommit, i raketfart! Vattnet gick 8.15 i söndags och 13.49 var hon ute. Nu är vi hemma och allt är bra med oss. Är tacksam över att det gick så fort :) fick dock sy med 4 stygn på tre ställen. Hon kom 16 dagar för tidigt, den 1:a januari. Hon ska heta Amy :)
Vi har bestämt namn om det blir en tjej, till och med mellannamn är klart
Vi hade bestämt en killnamn, men jag börjar tveka på det namnet nu då min dotter inte gillar det plus att jag vill ha något lite mer ovanligt..
Men sambon gillar verkligen det namnet så vi får se hur det blir..
Mellannamn har vi inte kommit på något, tycker det är svårare med killnamn än tjejnamn av någon anledning?
Men sen är det inte säkert att namnet passar när man väl träffar bebisen?
Hur ofta känner ni rörelser från er bebis?
Jag kände en hel del igår kväll men under natten och nu på morgonen har det varit lugnt..
Är det något man borde oroa sig för?!
Grattis! Skönt med en snabb förlossning, och fint namn! Tråkigt med stygnen.
Jag är bokad för igångsättning lördag morgon, då är jag i vecka 38+6 så det känns inte gruvligt tidigt iaf. Är skitorolig att få pinvärkar, värkstormar osv men bebisen är iaf fortfarande en hanterlig storlek även om det är för att han är stor som jag blir igångsatt, 4300 väger han ungefär, och det är ju stort men inte monstruöst stort. Så det ska väl gå hoppas jag.
Hur ofta känner ni rörelser från er bebis?
Jag kände en hel del igår kväll men under natten och nu på morgonen har det varit lugnt..
Är det något man borde oroa sig för?!
Visst förändras rörelserna men vilka förändringar är normala och inte? Jag är inne och kollar hjärtljuden nu. Jag är glad att jag åkte in och de är så förstående på förlossningen. Rörelserna ska inte minska och de tar gärna emot en på förlossningen. Hellre en gång för mycket än en för lite.
Visst förändras rörelserna men vilka förändringar är normala och inte? Jag är inne och kollar hjärtljuden nu. Jag är glad att jag åkte in och de är så förstående på förlossningen. Rörelserna ska inte minska och de tar gärna emot en på förlossningen. Hellre en gång för mycket än en för lite.