• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • fernandasmamma
    Sagan12345 skrev 2017-01-13 21:44:27 följande:

Från början 31/1 men blev flyttad till 1/2, själv?

Okej

Jag är beräknad till 22/1 enligt rul men enligt tidigt ul 17/1..

Så blev också framflyttad lite..
  • Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2017-01-13 12:44:48 följande:
    Åh skönt med sista jobbdagen
    När är det du är beräknad?

Jag började lära upp min vikarie idag, känns riktigt bra..
    Hon har erfarenhet av detta jobbet sen tidigare och är social och trevlig
    Men ska jobba Måndag också, sen får jag se om hon känner sig så pass redo för att sitta här själv

Jag tror också jag kommer tycka det är segt att vara hemma, speciellt eftersom man är van att jobba hela dagarna..
    det är skönt! Men har slutat sova på nätterna! barnet är helt fixerat och jag kisser varje timme :( men på dagarna är jag inte så trot så försöker göra nåt..städar, går, bakar semlor, lagar mat I frysen... o då har jag varit hemma halv dag:D

vad kul! min vikarie skriver på facebook om jag kan kola mail haha

bf har jag 24:e men tror inte det kommer hända... var hos BM igår och bokade tid för 31:a... känndes så där hoppas jag slipper gå dit haha... magen växer inte längre för barnet sjunkit så hoppas bara att nästa vecka kommer han ut!!!

när var det du hade BF? hinner du vila något?
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2017-01-17 12:00:29 följande:
    det är skönt! Men har slutat sova på nätterna! barnet är helt fixerat och jag kisser varje timme :( men på dagarna är jag inte så trot så försöker göra nåt..städar, går, bakar semlor, lagar mat I frysen... o då har jag varit hemma halv dag:D

vad kul! min vikarie skriver på facebook om jag kan kola mail haha

bf har jag 24:e men tror inte det kommer hända... var hos BM igår och bokade tid för 31:a... känndes så där hoppas jag slipper gå dit haha... magen växer inte längre för barnet sjunkit så hoppas bara att nästa vecka kommer han ut!!!

när var det du hade BF? hinner du vila något?
    Åh jobbigt att inte kunna sova!
    Jag har haft några nätter nu med hyfsat regelbunden sömn..
    Minus lite toabesök då haha

Ja det känns så bra, världens goaste tjej som är snäll, trevlig och proffsig så känns helt okej att lämna över till henne.
    Men känns samtidigt lite konstigt och vemodigt att gå hem idag och inte gå till jobbet imorgon..
    Samtidigt som jag är tacksam och lättad att vi äntligen fick tag på en vikarie, snacka om sista minuten
    Jag har suttit med henne några timmar idag med, så ska väl gå hem snart..

Min bm tror ju som sagt att jag kommer få innan den 18/1 då jag har en tid hos henne, men inte känt något tecken på att det skulle vara på g..
    Den 22/1 är jag beräknad enligt rul

Jag vilade lite igår på kvällen, och i helgen så fick jag vila helt då killen tyckte jag skulle ta det lugnt och inte anstränga mig

• Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2017-01-17 13:03:09 följande:
    Åh jobbigt att inte kunna sova!
    Jag har haft några nätter nu med hyfsat regelbunden sömn..
    Minus lite toabesök då haha

Ja det känns så bra, världens goaste tjej som är snäll, trevlig och proffsig så känns helt okej att lämna över till henne.
    Men känns samtidigt lite konstigt och vemodigt att gå hem idag och inte gå till jobbet imorgon..
    Samtidigt som jag är tacksam och lättad att vi äntligen fick tag på en vikarie, snacka om sista minuten
    Jag har suttit med henne några timmar idag med, så ska väl gå hem snart..

Min bm tror ju som sagt att jag kommer få innan den 18/1 då jag har en tid hos henne, men inte känt något tecken på att det skulle vara på g..
    Den 22/1 är jag beräknad enligt rul

Jag vilade lite igår på kvällen, och i helgen så fick jag vila helt då killen tyckte jag skulle ta det lugnt och inte anstränga mig
    men det later ändå att du kan nu slappna av och veta att du kan lämna över!:)

jag har min dator hemma så brukar titta en gang om dagen men nu har jag fixat mammaledig autosvar så nu får jag hålla mig haha...

oj 18:e är ganska så snart haha.. min BM var inte där igår så hade en annan och hon verkade inte tycka att jag ska föda när det är tänkt... blir både glad o sur.. skönt med lite vila och kanske ställa om och förbereda mig mentalt men sen känner jag Lika bra att han kommer nu vad gör en vecka...

men vi var nog flera nu på slutet av månaden så vi får se hur det går för oss:))
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2017-01-17 14:12:10 följande:

men det later ändå att du kan nu slappna av och veta att du kan lämna över!:)

jag har min dator hemma så brukar titta en gang om dagen men nu har jag fixat mammaledig autosvar så nu får jag hålla mig haha...

oj 18:e är ganska så snart haha.. min BM var inte där igår så hade en annan och hon verkade inte tycka att jag ska föda när det är tänkt... blir både glad o sur.. skönt med lite vila och kanske ställa om och förbereda mig mentalt men sen känner jag Lika bra att han kommer nu vad gör en vecka...

men vi var nog flera nu på slutet av månaden så vi får se hur det går för oss:))

Ja det är ju imorgon

Men känns konstigt att det skulle sätta igång bara sådär från ingenstans

Men som sagt får se..

Ja verkar vara en del med bf i slutet av Januari..

Jag hade tänkt tvätta kläder o diska nu när jag slutade tidigt idag men orkade inte så hamnade i soffan istället haha

Ja det gör ju inget om barnet föds innan den 24/1 den är ju färdigutvecklad nu

Hoppas vi slipper gå över tiden, det är nog riktigt segt!!
  • angelikkaj

Idag var jag på sista besöket hos BM. På fredag är dagen med stort Det här för oss! Samtidigt som jag längtar dit å hade tänkt ta det lugnt innan dess så har man fått ett annat problem.

Usch har fått en riktigt stor yttre hemorrojd. Fyfarao va ont å jobbigt! Igår trodde ja att jag skulle dö av smärta ju. Aldrig haft förut men jävligt vanligt vid graviditet. Så ja hoppas den kan dämpa sig lagom till fredag. Vill inte ha allt för stort besvär av den när man ska snittas å också börja blöda där nere igen..

*2006*2010*2017*
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2017-01-17 19:41:47 följande:

Idag var jag på sista besöket hos BM. På fredag är dagen med stort Det här för oss! Samtidigt som jag längtar dit å hade tänkt ta det lugnt innan dess så har man fått ett annat problem.

Usch har fått en riktigt stor yttre hemorrojd. Fyfarao va ont å jobbigt! Igår trodde ja att jag skulle dö av smärta ju. Aldrig haft förut men jävligt vanligt vid graviditet. Så ja hoppas den kan dämpa sig lagom till fredag. Vill inte ha allt för stort besvär av den när man ska snittas å också börja blöda där nere igen..

Åh spännande <3

Men usch och fy för hemorojder
    Stackare
    Hoppas den inte orsakar för mycket problem för dig..

Det borde väl snart bli en del nyfödda här i tråden snart
  • angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2017-01-17 20:24:22 följande:

Åh spännande <3

Men usch och fy för hemorojder

Stackare

Hoppas den inte orsakar för mycket problem för dig..

Det borde väl snart bli en del nyfödda här i tråden snart

Ett av det värsta jag varit med om ju!

Ja men snart ploppar det väl ut en å annan här på löpande band!

Du har inga känningar?
    *2006*2010*2017*
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2017-01-17 22:51:23 följande:

Ett av det värsta jag varit med om ju!

Ja men snart ploppar det väl ut en å annan här på löpande band!

Du har inga känningar?

Nej inget alls faktiskt

Hade lite mensvärksliknande förra veckan men inget alls nu

Ja snart borde det bli många bebisar
  • angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2017-01-17 23:49:55 följande:

Nej inget alls faktiskt

Hade lite mensvärksliknande förra veckan men inget alls nu

Ja snart borde det bli många bebisar

Det kanske bara säger Pang så är det dags
    *2006*2010*2017*
Svar på tråden BF Januari 2017