BF Januari 2017
För alla oss som har BF i januari 2017!
För alla oss som har BF i januari 2017!
Åh Grattis och skönt att allt gick bra
Fint namn ni valt <3
Jag hade bf beräknat igår men ingen bebis ännu..
Fast det hade blivit tufft o orka med en förlossning idag då jag inte kunde sova inatt pga halsbränna som inte var av denna värld alltså
Så sov till kl halv tolv idag..
Man vill ju verkligen känna sig utvilad för att genomgå en förlossning men konstigt nog så när det sättet igång får kroppen energi från ingenstans ju. Rätt otroligt ändå. Men hoppas du kan få en liten förvarning innan det sätter igång ordentligt iaf.
Ja det känns bättre att ha vilat ut..
Sovit till halv tolv-tolv varje dag nu..
Men sätter det igång på natten så här man antagligen inte hunnit sova så länge :-/
Ja jag hoppas det blir någon förvaring så sambon kan stanna hemma från jobbet..
Känns olustigt att vara hemma själv när det börjar...
Alltså jag klättrar på alla väggar nu!!! Jag vet inte vad jag ska göra längre... vaknar 5:50 när mannen går till jobbet pigg... somnar kanske sen lite runt 9 nån timme... sen Är det slut... dåligt väder så man inte kan ta en promenad... omotiverad och uttråkad!! Hur ska jag överleva 13 dagar till om man måste vänta tills 42+0?!!! Orkar inte psykiskt ...
Alltså jag klättrar på alla väggar nu!!! Jag vet inte vad jag ska göra längre... vaknar 5:50 när mannen går till jobbet pigg... somnar kanske sen lite runt 9 nån timme... sen Är det slut... dåligt väder så man inte kan ta en promenad... omotiverad och uttråkad!! Hur ska jag överleva 13 dagar till om man måste vänta tills 42+0?!!! Orkar inte psykiskt ...
Ååå ja. Det känner man ju nästan lite panik för om man är själv hemma å det börjar. Har han långt hem? Fast å andra sidan, när det väl börjar känns ju all tid som en evighet.!
Vi har ju i vanliga fall kanske 40min till förlossningen i Borås å där kände man sig lite nojig för den resan.
Du får passa på att bara slöa nu på dagen också. Även om man kan känna dåligt samvete ibland att man inte "gjort något särskilt" men alla krafter är värda att få. Sen vet man ju inte när man får sova riktigt.
Ja det där är ju nackdelen när det är första barnet. Att man har inget annat som gör att tiden går lite fortare.
Men annars försöka göra sådant som behövs kanske som man känner att man inte kan göra sen den första tiden. Träffa vänner mm för att få tiden att gå.
Hej!
Måndagen 16/1 födde jag våra tvillingdöttrar. Förlossningen blev oerhört enkel och det känns helt otroligt att de är här efter år av längtan.
Nu kämpar vi på med amning, såriga bröstvårtor och sömnbrist här hemma...
Kram
Hej!
Måndagen 16/1 födde jag våra tvillingdöttrar. Förlossningen blev oerhört enkel och det känns helt otroligt att de är här efter år av längtan.
Kram
Hej!
Kram