• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • angelikkaj
    Snusann skrev 2017-01-28 17:04:16 följande:

Hej!

Måndagen 16/1 födde jag våra tvillingdöttrar. Förlossningen blev oerhört enkel och det känns helt otroligt att de är här efter år av längtan.

Nu kämpar vi på med amning, såriga bröstvårtor och sömnbrist här hemma...

Kram

Stort grattis! Vilken dubbellycka!

Här gav jag upp amningen i lördags, då hade ja ammat helt i 9dagar men hade bara frossa, ont i huvudet å ont så jag kände att nä ja vill vara en glad mamma.

Var första barnet jag kunnat amma så, så självklart ledsen å besviken på mig själv att det inte gick längre.
    *2006*2010*2017*
  • Ivana1988
    angelikkaj skrev 2017-01-30 10:43:12 följande:

Stort grattis! Vilken dubbellycka!

Här gav jag upp amningen i lördags, då hade ja ammat helt i 9dagar men hade bara frossa, ont i huvudet å ont så jag kände att nä ja vill vara en glad mamma.

Var första barnet jag kunnat amma så, så självklart ledsen å besviken på mig själv att det inte gick längre.

Ibland är det bara så... man blir ledsen men det finns så många som inte ens vill försöka (min syster tyckte det skulle vara obekvämt att göra det så ofta...) men har man försökt o det funkar inte måste man välja att vara glad mamma istället!!
  • Ivana1988

Så nu är vi på 40+5..... senast nästa onsdag då blor det bedömning o igångsättning.... kroppen klarar det men knte mktt huvud känner jag!

• Sagan12345
    Ivana1988 skrev 2017-01-30 11:10:59 följande:

Så nu är vi på 40+5..... senast nästa onsdag då blor det bedömning o igångsättning.... kroppen klarar det men knte mktt huvud känner jag!

Enligt min bm så är procentuellt liten chans att man går över två veckor och blir igångsatt.

Har du kollat möjligheten för hinnsvepning? Min bm ska göra de på besöket jag har 8 dagar efter bf.
  • Ivana1988
    Sagan12345 skrev 2017-01-30 11:36:15 följande:

Enligt min bm så är procentuellt liten chans att man går över två veckor och blir igångsatt.

Har du kollat möjligheten för hinnsvepning? Min bm ska göra de på besöket jag har 8 dagar efter bf.

Jag var på förlossningen i fredags o frågade läkare men hon ville inte hon tyckte att det är onödigt och om min livmoder inte är redo så kan det bara göra att det kommer ta lång tid sen... hon tyckte att vi skulle ses innan 32+0 så vi får hoppas på det... men ska till BM imorgon så ska nog fråga henne med
  • Sagan12345
    Ivana1988 skrev 2017-01-30 19:43:54 följande:

Jag var på förlossningen i fredags o frågade läkare men hon ville inte hon tyckte att det är onödigt och om min livmoder inte är redo så kan det bara göra att det kommer ta lång tid sen... hon tyckte att vi skulle ses innan 32+0 så vi får hoppas på det... men ska till BM imorgon så ska nog fråga henne med

Lycka till i morgon.. Tycker ju din bm borde kunna kolla om du ser redo ut och i så fall göra en svepning..
  • Ivana1988
    Sagan12345 skrev 2017-01-30 20:31:11 följande:

Lycka till i morgon.. Tycker ju din bm borde kunna kolla om du ser redo ut och i så fall göra en svepning..

Ska nog fråga... så typiskt att lin BM hade fullt upp så jag har nån annan imorgon... skulle vilja prata med henne... har inte varit undersökt alla än...
  • fernandasmamma

Nu är väntan över för vår del..

Igår 30/1 20.52 föddes en tjej

Blev snitt efter att ha varit öppen fullt i fyra timmar..

Fick hur bra bemötande som helst av personalen på förlossningen..

• Sagan12345
    fernandasmamma skrev 2017-01-31 08:51:25 följande:

Stort grattis, hoppas ni alla mår bra.

Hur startade de? Var sambon hemma som du hoppades?
  • Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2017-01-31 08:51:25 följande:

Jag kännde det nästan på mig!! Stort grattis!! Nu får ni njuta det ni har väntat på sååå länge!

Och nu måste det vara min tur!!!! ))
Svar på tråden BF Januari 2017