BF Januari 2017
För alla oss som har BF i januari 2017!
För alla oss som har BF i januari 2017!
Hej!
Måndagen 16/1 födde jag våra tvillingdöttrar. Förlossningen blev oerhört enkel och det känns helt otroligt att de är här efter år av längtan.
Nu kämpar vi på med amning, såriga bröstvårtor och sömnbrist här hemma...
Kram
Stort grattis! Vilken dubbellycka!
Här gav jag upp amningen i lördags, då hade ja ammat helt i 9dagar men hade bara frossa, ont i huvudet å ont så jag kände att nä ja vill vara en glad mamma.
Var första barnet jag kunnat amma så, så självklart ledsen å besviken på mig själv att det inte gick längre.
Så nu är vi på 40+5..... senast nästa onsdag då blor det bedömning o igångsättning.... kroppen klarar det men knte mktt huvud känner jag!
Så nu är vi på 40+5..... senast nästa onsdag då blor det bedömning o igångsättning.... kroppen klarar det men knte mktt huvud känner jag!
Enligt min bm så är procentuellt liten chans att man går över två veckor och blir igångsatt.
Har du kollat möjligheten för hinnsvepning? Min bm ska göra de på besöket jag har 8 dagar efter bf.
Jag var på förlossningen i fredags o frågade läkare men hon ville inte hon tyckte att det är onödigt och om min livmoder inte är redo så kan det bara göra att det kommer ta lång tid sen... hon tyckte att vi skulle ses innan 32+0 så vi får hoppas på det... men ska till BM imorgon så ska nog fråga henne med
Lycka till i morgon.. Tycker ju din bm borde kunna kolla om du ser redo ut och i så fall göra en svepning..
Nu är väntan över för vår del..
Igår 30/1 20.52 föddes en tjej
Blev snitt efter att ha varit öppen fullt i fyra timmar..
Fick hur bra bemötande som helst av personalen på förlossningen..