Katten13 skrev 2016-05-28 17:52:44 följande:
när har ni tänkt att berätta för andra om graviditeten? Jag är ju i V7 och vet inte alls när vi tänkt berätta. Sambon vill vänta och det vill ju jag egentligen också men samtidigt är det så svårt att hålla tyst om något sådan stort. Sambon hade 25 årsfest förra helgen och jag drack alkoholfritt vin fast jag hade hällt över den i en vanlig vinflaska. Så ni kanske förstår dilemmat att hålla det hemligt samt att jag är så extremt trött och kan inte berätta varför ännu.. Efter V12 har jag förstått att det är är som vanligast att berätta eller efter rutin ultraljudet?
Med första barnet blir det ju alltid en större grej just för att man samtidigt säger "hej, vi ska bilda familj!", medan det med andra barnet är mycket mer naturligt.
Jag och min man berättade i v10 för närmsta familjen med första barnet. Och det berodde på att vi skulle hälsa på hans mamma i London och han ville berätta IRL för henne. Och innan vi åkte så berättade jag för min familj. Så närmsta familjen fick veta v10 medan jag väntade tills KUB-ultraljudet (v12-13) innan jag berättade för min chef.
På tisdag är jag v10 och vi har inte sagt nått än. Vi tänker försöka vänta till KUB-ultraljudet med kommer att berätta om det behövs.
Jag tror att närmsta familjen börjar ana att det är på gång. Vår grabb snackar om bebisar hela tiden hahaha. Vi berättade att det finns en bebis i mammas mage när han var ledsen för att han också ville ha en bebis precis som sin kompis på förskolan. Vår grabb är nästan på dagen 2.5 år så han snackar mycket :P och så säger vi till honom att mamma mår dåligt nu när jag mår skit, vilket han också säger vidare :P antar att min mamma är helt övertygad om att jag är gravid :P