TyckOmMig skrev 2016-08-09 14:35:07 följande:
Kmora-skönt att RUL såg bra ut och en liten tös-vi ligger ju så lika och det var ju KUB som man sätter BF efter numera!
Jag har också moderkakan långt ner i och ska också tillbaka på UL i v 24 på SPECMVC denna graviditeten antagligen för min del eftersom sista tvillingpojkarna blev förlösta med snitt i v 33 i fjol.Jag blev ganska nedstämd och hoppas verkligen att det ändras framöver så jag kan få föda vaginalt då resterande av alla mina andra graviditeter har jag fött vaginalt och två hemförlossningar!Saknar också att inte känna fosterrörelserna har aldrig haft det så.
Så himla himla skönt :) jo, och det är ju logiskt för KUB borde ju vara mer exakt än RUL. Men för tre år sedan var det RUL som gällde i sthlm :)
Hehe, förstår att de inte vågar vänta till v32 för ditt uppföljningsultraljud :P hoppas du får föda som du vill! Jag skulle dock gärna ha planerat kejsarsnitt för jag hade en ganska jobbig vaginal förlossning sist. Men det får vi se hur det blir! :)
Var det planerade hemförlossningar eller blev det så för att det gick snabbt? Min kompis födde hemma i badkaret i höstas för den bebisen hade bråttom ;)
När bebisen blir större så kommer vi att känna rörelserna, men det blir inga fötter som syns utanpå magen när bebisen sparkar. Så vi får härda ut i någon vecka till! I alla fall var det så med min son :)