• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • Kmora
    Jenny,36 skrev 2016-07-05 10:24:56 följande:

Var på kub idag och barnmorskan sa idag sätter vi det datum som gäller för resten av graviditeten.

Intressant! Blir spännande att se om de ändrar mig på RUL eller inte! Barnmorskan sade verkligen inte det som att BF-datumet hon nämnde skulle bli mitt nya. Utan det var mest en fråga i stil med "Jag fick det till 3 jan, kan det stämma?". Jaja, i mitt fall spelar det ju ingen roll (blev flyttad en ynka dag) men jag är nyfiken på vad som gäller ;)

Tror generellt att det faktiskt är lättast att sätta BF utefter KUB för då vet man nog mer exakt när barnet blev till, medan vid RUL har kanske individuella skillnader i storlek börjat spela roll.
  • Kmora
    TyckOmMig skrev 2016-07-05 16:00:35 följande:

Det är KUB som gäller vad det gäller BF datum.

Vet du när det ändrades? Eller är det olika rutiner i olika län? För ganska exakt tre år sedan sattes BF efter mitt RUL och ändrades inte vid mitt KUB.
  • Emmask

Hos oss struntar rul-bm i kub-datumet, trots att jag vet att det statistiskt sett är mer korrekt. Kub-barnmorskan sa att rul-bm förr ville veta kub-datumet men att de numera är ointresserade.

• TyckOmMig
    Kmora skrev 2016-07-05 19:26:25 följande:
    Vet du när det ändrades? Eller är det olika rutiner i olika län? För ganska exakt tre år sedan sattes BF efter mitt RUL och ändrades inte vid mitt KUB.
    Vet inte om det är olika beroende på län men sen 2009 då jag gjorde mitt första KUB har det varit så och kan tillägga att det är barn nr 19 jag väntar så har lite erfarenhet även angående kön!Tre tvillingpar...
  • angelikkaj
    TyckOmMig skrev 2016-07-05 21:37:47 följande:

Vet inte om det är olika beroende på län men sen 2009 då jag gjorde mitt första KUB har det varit så och kan tillägga att det är barn nr 19 jag väntar så har lite erfarenhet även angående kön!Tre tvillingpar...

Är det ditt 19:e barn du väntar? Woaw! Häftigt å starkt gjort!
  • Nykär15

Hos oss ändrar de först på KUB, sen kan det korrigeras igen på RUL. Så det där är nog olika beroende på vart man går. 
  • Jenny,36

Ja man undrar lite vad som gäller. Vi får veta vid rul istället :) när har Du tid? Vi har 17 augusti :) vi får jämföra då och se vad de säger.

Kmora skrev 2016-07-05 15:31:52 följande:

Intressant! Blir spännande att se om de ändrar mig på RUL eller inte! Barnmorskan sade verkligen inte det som att BF-datumet hon nämnde skulle bli mitt nya. Utan det var mest en fråga i stil med "Jag fick det till 3 jan, kan det stämma?". Jaja, i mitt fall spelar det ju ingen roll (blev flyttad en ynka dag) men jag är nyfiken på vad som gäller ;)

Tror generellt att det faktiskt är lättast att sätta BF utefter KUB för då vet man nog mer exakt när barnet blev till, medan vid RUL har kanske individuella skillnader i storlek börjat spela roll.

• Kmora
    Jenny,36 skrev 2016-07-06 09:22:51 följande:

Ja man undrar lite vad som gäller. Vi får veta vid rul istället :) när har Du tid? Vi har 17 augusti :) vi får jämföra då och se vad de säger.

Verkar nog som att det är olika på olika ställen/län :) men det är spännande med vilket BF som sätts efter RUL :D

Har tid 9 augusti :) så ca 1mån!
  • TrippleM

Alla gör ju inte kub!
Svar på tråden BF Januari 2017