• Jaquline

Gravida i Västerås?

Hej!

Jag är gravid med mitt första barn, BF i oktober. Jag tänkte höra efter om det finns andra gravida i Västerås som söker lite bekantskap. Glad Jag har flyttat runt och nu hemkommen till Västerås igen så saknar jag lite tjejkompisar. Att ta en fika med eller en promenad och bara prata om allt mellan himmel och jord. Jag är 26 år gammal, bor med min sambo och hund och arbetar på dagtid. Jag är social och tycker om att träna (iallafall innan jag blev gravid, nu är det tungt , vara ute i natur, djur, shopping, inredning och massor annat.

Skriv gärna en rad eller två om du också söker efter bekantskap i Västerås. Att träffas flera och prata och umgås vore ju superkul! Glad

/ Linda
  • Svar på tråden Gravida i Västerås?
  • palmskan
    Vanilla ice queen skrev 2016-05-12 19:06:53 följande:

Vad kul att det är fler som studerar Jag kör sista året på ssk-programmet och ska försöka att slippa ta studieuppehåll, vill bli klar.

Var i stan bor ni andra?

Jag bor på Malmaberg! :) samma här, skriver examensarbetet i slutet av höstterminen så kan bli väldigt tajt att hinna.. Men vill verkligen bli klar så hoppas det går att ordna allt även om bebis kommer, hah. Första sonen var så lugn så med honom hade du gått att sitta en stund och skriva när han sov. Men, man vet ju ingenting om hur allt blir denna gång!

Hur har ni andra mått so far under graviditeten?
  • palmskan
    cameleon skrev 2016-05-12 20:50:37 följande:

Hörrni, jag skall åka och shoppa och bo på hotell imorgon, mysa lite grann :)

Är det verkligen bara Hennes & Mauritz som säljer mammakläder i stan? Har ni någon koll på det? Vad jag vet så är det bara det men jag kan ju ha missat något litet guldkorn. Sjukt dåligt utbud i alla fall..!

Tyvärr är det bara h&m som har en renodlad Mamma avdelning så vitt jag sett när jag letat. :/
  • cameleon

Tack för svar!
    Då får det bli h&m för jag äger bara två kortärmade toppar som täcker magen, är i stort behov av fler.
    Vill även ha ett par vita rippade mammajeans, såg sådana på hemsidan men dom är borta nu, hoppas på bättre tur i butik :)

• Vanilla ice queen
    palmskan skrev 2016-05-13 06:32:02 följande:
    Jag bor på Malmaberg! :) samma här, skriver examensarbetet i slutet av höstterminen så kan bli väldigt tajt att hinna.. Men vill verkligen bli klar så hoppas det går att ordna allt även om bebis kommer, hah. Första sonen var så lugn så med honom hade du gått att sitta en stund och skriva när han sov. Men, man vet ju ingenting om hur allt blir denna gång!

Hur har ni andra mått so far under graviditeten?
    Samma här. Är tänkt att jag ska skriva examensarbete i höst men jag försöker hålla det öppet och se hur det går med grav och bebis...
    Jag har mått rätt illa men det lade sig runt vecka 14 tack och lov. Känner av foglossning en smula. Ska börja jobba heltid i juni så hoppas verkligen att fogarna är snälla mot mig.

Hur har du själv mått?
  • Jaquline

Åh vad roligt att så många har skrivit i tråden! Glad Kul att kunna ta upp frågor och tips kring graviditeterna. Om några skulle vilja träffas och ta en fika eller nåt så vore det superkul! Snart ska man ju vara mammaledig och jag hoppas att man fortfarande har lite vuxna människor att prata med också Flört

• Jaquline
    palmskan skrev 2016-05-12 15:30:38 följande:

Hej! Jag är 26 år och gravid med andra barnet, är också "tillbakaflyttad" och har inte riktigt kvar samma bekantskapskrets här i området som förr. Lär också gärna känna några nya människor! Har en son på snart 6 år sedan tidigare, och har BF i November! :)

Pluggar naturgeografi, är intresserad av allt ifrån träning och friluftsliv till politik och musik.

Vad kul, då har du bf precis efter mig, som har just nu 15 oktober. Men ska på ultraljud på måndag! Har räknat ner dagarna länge nu även om jag gjorde ett tidigt ultraljud i och med KUB-test. Men det var den bästa känslan att få se sin lilla bebbe sprattla runt därinne. Glad

Hur har du mått hittills?

• Vanilla ice queen
    Jaquline skrev 2016-05-13 10:12:21 följande:

Vad kul, då har du bf precis efter mig, som har just nu 15 oktober. Men ska på ultraljud på måndag! Har räknat ner dagarna länge nu även om jag gjorde ett tidigt ultraljud i och med KUB-test. Men det var den bästa känslan att få se sin lilla bebbe sprattla runt därinne. Glad

Hur har du mått hittills?

Åh fick du göra kub eller gjorde du privat?
    Vi funderade på att åka till Sthlm men tiden rann iväg och nu är vi i vecka 16 så lite sent.
  • Vårvärme

Kul att så många skriver :)
    Jag ses gärna och fikar eller något någon gång. Har inte så bra koll på Västerås men ni får gärna guida runt mig.

Är på väg till ultraljudet nu. Jättespännande! Enligt KUB har jag BF 10 okt, får se om den dagen gäller fortfarande efter undersökningen idag :)

• Jaquline
    Vanilla ice queen skrev 2016-05-13 10:16:01 följande:
    Åh fick du göra kub eller gjorde du privat?
    Vi funderade på att åka till Sthlm men tiden rann iväg och nu är vi i vecka 16 så lite sent.

Eftersom det inte erbjuds i Västerås så kan man ringa till närliggande kommun och få komma på KUB-test. (Kostar ingenting) Glad Även fast man är under 30. Jag ringde till Mamma Mia i Stockholm och fick en tid snabbt. Blodprovet gjordes först på vårdcentralen i Västerås och skickades sedan till Mamma Mia. Var jättesmidigt.

Vecka 16, då har du inte så långt kvar till Rutinultraljudet iallafall. Glad

• Vanilla ice queen
    Jaquline skrev 2016-05-13 12:29:17 följande:

Eftersom det inte erbjuds i Västerås så kan man ringa till närliggande kommun och få komma på KUB-test. (Kostar ingenting) Glad Även fast man är under 30. Jag ringde till Mamma Mia i Stockholm och fick en tid snabbt. Blodprovet gjordes först på vårdcentralen i Västerås och skickades sedan till Mamma Mia. Var jättesmidigt.

Vecka 16, då har du inte så långt kvar till Rutinultraljudet iallafall. Glad

Åh att bm inte sa det när jag frågade eller att jag läst på lite bättre. Hade ju ringt bums istället för att vela om att boka privat eller göra FVP. Är ju snart 34år så känns ju lite i riskzonen.
    På RUL ser man ju inte sådant på samma sätt tyvärr men får be om FVP om något verkar avvika på RUL.
    Har RUL om två veckor
Svar på tråden Gravida i Västerås?