• Jaquline

Gravida i Västerås?

Hej!

Jag är gravid med mitt första barn, BF i oktober. Jag tänkte höra efter om det finns andra gravida i Västerås som söker lite bekantskap. Glad Jag har flyttat runt och nu hemkommen till Västerås igen så saknar jag lite tjejkompisar. Att ta en fika med eller en promenad och bara prata om allt mellan himmel och jord. Jag är 26 år gammal, bor med min sambo och hund och arbetar på dagtid. Jag är social och tycker om att träna (iallafall innan jag blev gravid, nu är det tungt , vara ute i natur, djur, shopping, inredning och massor annat.

Skriv gärna en rad eller två om du också söker efter bekantskap i Västerås. Att träffas flera och prata och umgås vore ju superkul! Glad

/ Linda
  • Svar på tråden Gravida i Västerås?
  • Jaquline
    cameleon skrev 2016-05-16 14:39:09 följande:
    Åh grattis! Jag väntar också en liten tjej :)

Här går det bra men det börjar bli tungt och jag har ont i kroppen. Men det är riktigt mysigt med alla rörelser i magen, inte ofta det är en lugn stund nu. "Bara" 71 dagar kvar till bf men jag hoppas att hon kommer lite tidigare :)

Tack Glad Och grattis själv!

Åh, jag förstår det! Jag längtar tills jag kan känna henne sparka därinne, kanske kommer ångra det senare när jag inte får en lugn stund istället.. Flört 

Tappar bort mig i allt som skrivits, men är det ditt första barn? Glad

• Jaquline
    palmskan skrev 2016-05-17 05:06:53 följande:

Om det här ruskvädret går över snart kanske vi kan försöka boka in en första träff för de som vill och kan! :)

Jag har fått RUL inbokat i slutet av juni, så det blir i slutet av v.18 för mig. Längtar så himla mycket! Precis som under först grav så går jag runt och tänker "tänk om det inte finns någon bebis där inne?". Varför vet jag inte, då jag är rätt säker på att hen finns där inne, men man är väl kanske extremt nyfiken! ????

Det tycker jag absolut! Vore så kul och få höra hur andra mår, och vad ni köpt för kläder, och hur man tänker kring allt möjligt Glad Vi kan ju försöka hitta ett datum och tid och sedan se hur många som kan haka på.

Jag förstår att du längtar, jag startade nedräkningen av dagar så fort jag fått tiden för RUL inbokad. Och jag var lika nervös över om det verkligen låg en bebis i magen när jag var på första ultraljudet. Även fast jag "visste" att den var därinne så tänkte jag ändå att barnmorskan skulle säga "Nej, men du är faktiskt bara tjock".. Tungan ute Extremt nyfiken är manGlad hoppas tiden går fort fram till ditt RUL.

• KissMeQuick

Hellu!

Jag bor mellan Västerås (2,5 mil utanför) och Enköping ( 3,5 mil utanför) på en gård.

Är 39, ni kanske tycker jag är för gammal????????

Jag väntar bebis i oktober och har två pojkar på 4 resp 8 år sen tidigare.

Saknar vänner med barn/gravida ????

Utbildad usk men arbetar hemma.

• cameleon
    Jaquline skrev 2016-05-17 17:32:34 följande:

Tack Glad Och grattis själv!

Åh, jag förstår det! Jag längtar tills jag kan känna henne sparka därinne, kanske kommer ångra det senare när jag inte får en lugn stund istället.. Flört 

Tappar bort mig i allt som skrivits, men är det ditt första barn? Glad

Ja detta är mitt första barn, vi har kämpat i 8 år för den här lilla pinglan :) Till slut efter några ivf-försök gick det bra!
    Vi har 3 embryon kvar i frysen men dom kommer vi nog inte använda.
  • Vanilla ice queen
    KissMeQuick skrev 2016-05-17 18:02:12 följande:

Hellu!

Jag bor mellan Västerås (2,5 mil utanför) och Enköping ( 3,5 mil utanför) på en gård.

Är 39, ni kanske tycker jag är för gammal????????

Jag väntar bebis i oktober och har två pojkar på 4 resp 8 år sen tidigare.

Saknar vänner med barn/gravida ????

Utbildad usk men arbetar hemma.

Haha klart du inte är för gammal! Jag blir 34år i år och min sambo 41... Välkommen
  • Vanilla ice queen

Vad har ni andra för MVC, är ni nöjda?
    Jag är väldigt missnöjd med min BM efter ett gäng tabbar nu och vill byta. Kommer nog byta MVC helt och hållet...

• cameleon
    Vanilla ice queen skrev 2016-05-17 20:01:17 följande:

Vad har ni andra för MVC, är ni nöjda?
    Jag är väldigt missnöjd med min BM efter ett gäng tabbar nu och vill byta. Kommer nog byta MVC helt och hållet...

Jag går på mvc i Sala och är oerhört missnöjd med min barnmorska. Har tänkt byta men eftersom jag går in i vecka 31 imorgon så är det inte så många besök kvar = jag får helt enkelt stå ut!

Får jag fråga vad det är för tabbar som gjorts?
  • Vanilla ice queen
    cameleon skrev 2016-05-17 20:21:34 följande:
    Jag går på mvc i Sala och är oerhört missnöjd med min barnmorska. Har tänkt byta men eftersom jag går in i vecka 31 imorgon så är det inte så många besök kvar = jag får helt enkelt stå ut!

Får jag fråga vad det är för tabbar som gjorts?
    Hon har sagt att jag inte bör jobba kvar på mitt jobb. Vilket inte är något problem. Fick ingen info om kub i annat landsting även då jag frågade om det inte fungerade så (känner ju till de nya reglerna som startade 2016...), vi kom överens om att hon skulle ringa mig om jag ej var immun mot rubella (väldigt viktigt att veta på mitt jobb som gravid) det var 20veckor sedan provet togs och idag när jag var där så sa jag att jag gissar att jag är immun då du ej ringt. Men nope, inte immun. Känns svårt att lita på henne känner jag.
  • cameleon
    Vanilla ice queen skrev 2016-05-17 20:29:24 följande:
    Hon har sagt att jag inte bör jobba kvar på mitt jobb. Vilket inte är något problem. Fick ingen info om kub i annat landsting även då jag frågade om det inte fungerade så (känner ju till de nya reglerna som startade 2016...), vi kom överens om att hon skulle ringa mig om jag ej var immun mot rubella (väldigt viktigt att veta på mitt jobb som gravid) det var 20veckor sedan provet togs och idag när jag var där så sa jag att jag gissar att jag är immun då du ej ringt. Men nope, inte immun. Känns svårt att lita på henne känner jag.
    Ja, då förstår jag att du vill byta! Anar att det finns en del ställen att välja på i Västerås..
  • Vanilla ice queen
    cameleon skrev 2016-05-17 20:33:18 följande:
    Ja, då förstår jag att du vill byta! Anar att det finns en del ställen att välja på i Västerås..
    Ja det gör ju det men vill gärna ha någon bra så man inte hamnar hos någon liknande igen.
    Varför är du missnöjd med din?
Svar på tråden Gravida i Västerås?