• Jaquline

Gravida i Västerås?

Hej!

Jag är gravid med mitt första barn, BF i oktober. Jag tänkte höra efter om det finns andra gravida i Västerås som söker lite bekantskap. Glad Jag har flyttat runt och nu hemkommen till Västerås igen så saknar jag lite tjejkompisar. Att ta en fika med eller en promenad och bara prata om allt mellan himmel och jord. Jag är 26 år gammal, bor med min sambo och hund och arbetar på dagtid. Jag är social och tycker om att träna (iallafall innan jag blev gravid, nu är det tungt , vara ute i natur, djur, shopping, inredning och massor annat.

Skriv gärna en rad eller två om du också söker efter bekantskap i Västerås. Att träffas flera och prata och umgås vore ju superkul! Glad

/ Linda
  • Svar på tråden Gravida i Västerås?
  • cameleon
    Jag är med på en fika dom närmsta veckorna :) Om det inte blir för sent på dagen, jag har ju 6 mil in och inget körkort men jag skall försöka lösa det för det vore himla kul att ses.

Idag var jag till bm för en vanlig koll (vecka 30+6).
    Mitt SF-mått ligger nu på 31 cm, blodtryck var bra och inga spår av socker eller protein i urinen.
    Hjärtljudet låg på runt 140 som det brukar och lillan ligger fortfarande med huvudet neråt.
    Fick också två datum för föräldragruppen, det skall bli spännande :)
  • mamatribe

Är det någon som har sommarbarn sedan tidigare som har lite koll på klädsel?? Känner mig ganska lost när det kommer till ytterkläder ... Räcker det med att klä dom i lager på lager när det är en kall sommarkväll eller kall dag? Eller borde man införskaffa någon vindoverall eller inte vet jag. Tyckte det var lättare att få en bebis på hösten, då köpte man ju en overall oavsett som fanns till hands.

• Vanilla ice queen

Fick idag veta att vi väntar en liten lillebror, så kul då jag har döttrar sedan innan Otroligt trevlig barnmorska på RUL var det också

• palmskan
    mamatribe skrev 2016-05-25 20:26:04 följande:

Är det någon som har sommarbarn sedan tidigare som har lite koll på klädsel?? Känner mig ganska lost när det kommer till ytterkläder ... Räcker det med att klä dom i lager på lager när det är en kall sommarkväll eller kall dag? Eller borde man införskaffa någon vindoverall eller inte vet jag. Tyckte det var lättare att få en bebis på hösten, då köpte man ju en overall oavsett som fanns till hands.

Min son föddes sommaren -10, och jag körde ganska mycket lager på lager. Det jag dock skaffade (i större storlek, då det inte direkt gör något när det är en bebis) var en sådan gosig fleeceoverall med huva. Skaffar du en sådan med vindstopp, i en större storlek, så kan ju bebisen ha den om det behövs en kylig sommarkväll eller dyl, annars har ni den ju "på vänt" tills hösten. Och känner man att man inte vill göra så, så räcker ju en varm och mysig filt plus en liten mössa rätt långt en kyligare sommardag.

Sedan är det ju en bebis, så som vanligt så är det ju bra att se till att inte bara ha "sommarkläder". En bebis ska ju skyddas från solljus osv, så tunnt men långärmat brukar ju vara att rekommendera om jag minns rätt? Solhatt är en bra grej.

Och.. var det JÄTTEVARMT, så brukade sonen ligga och lufta i blöja eller väldigt få plagg i vagnen/sittern/hos oss (i skugga).

Vad mysigt med ett sommarbarn! Jag är själv född på hösten, och avundades alltid alla kompisar som kunde få färska jordgubbar på tårtan ;)
    Nu väntar vi i november, så jag hoppas bara jag inte går över tiden för långt och bebis tittar ut några veckor innan jul bara. Haha.
  • Jaquline
    Vanilla ice queen skrev 2016-05-26 16:32:19 följande:

Fick idag veta att vi väntar en liten lillebror, så kul då jag har döttrar sedan innan Otroligt trevlig barnmorska på RUL var det också

Grattis! Vad kul!! Glad

• Jaquline

Jag är med på fika någon tid de närmsta veckorna! Skrattande Har alla facebook? Tänkte om det vore en bra idé att skapa en grupp och sätta en tid där för fikaträff? Så ser vi hur många som kan. Eller vad tycker ni?

Jag är i vecka 20 nu och har precis börjat känna min lilla tjej röra sig därinne. Så mysigt med små buffar och det blir mer verkligt att det är någon därinne. I vilken vecka började ni känna utanpå magen? Min sambo är avundsjuk som inte känner henne än Tungan ute

Apropå barnmorskor, jag var heller inte nöjd med den barnmorskan jag gick till. Hon missade mina två första tider. La massor skuld vid att gå upp i vikt under graviditet.. Jag gick upp några kilo tidigt, (inget extremt) mest för jag gick från mycket träning till ingen träning alls på grund av illamående. Och sen var jag hungrig hela tiden! Och hon öste på att det var dåligt och att jag säkert drack läsk. Vilket jag inte gör (om det nu skulle vara fel.) Och sedan frågade hon mig dessutom om tjänster kring mitt arbete. Hon kändes helt enkelt oprofessionell.. Har bytt nu till en i centrum (varför inte?) och ska på första tiden inom några veckor. Glad

Ha det gott!

• Vanilla ice queen
    Jaquline skrev 2016-05-27 11:08:38 följande:

Jag är med på fika någon tid de närmsta veckorna! Skrattande Har alla facebook? Tänkte om det vore en bra idé att skapa en grupp och sätta en tid där för fikaträff? Så ser vi hur många som kan. Eller vad tycker ni?

Jag är i vecka 20 nu och har precis börjat känna min lilla tjej röra sig därinne. Så mysigt med små buffar och det blir mer verkligt att det är någon därinne. I vilken vecka började ni känna utanpå magen? Min sambo är avundsjuk som inte känner henne än Tungan ute

Apropå barnmorskor, jag var heller inte nöjd med den barnmorskan jag gick till. Hon missade mina två första tider. La massor skuld vid att gå upp i vikt under graviditet.. Jag gick upp några kilo tidigt, (inget extremt) mest för jag gick från mycket träning till ingen träning alls på grund av illamående. Och sen var jag hungrig hela tiden! Och hon öste på att det var dåligt och att jag säkert drack läsk. Vilket jag inte gör (om det nu skulle vara fel.) Och sedan frågade hon mig dessutom om tjänster kring mitt arbete. Hon kändes helt enkelt oprofessionell.. Har bytt nu till en i centrum (varför inte?) och ska på första tiden inom några veckor. Glad

Ha det gott!

Ha, en FB grupp vore nog bra????
    Var gick du på MVC när du var missnöjd? Jag bytte till herrgärdet idag och är lite orolig att få en dålig igen...
  • Zoey90

Jag tror att jag kanske har plussat?! Men det är så svagt än så vågar inte ropa hej. Om jah får starkare streck är jag gärna med på fika även om jag ligger rätt långt efter er haha.

• Februari16
    Vanilla ice queen skrev 2016-05-27 11:21:40 följande:

Ha, en FB grupp vore nog bra????

Var gick du på MVC när du var missnöjd? Jag bytte till herrgärdet idag och är lite orolig att få en dålig igen...

Här är en Västeråsare som visserligen inte längre är gravid (fick barn för 4,5 månad sen) men jag trillade in här ändå Jag gick på herrgärdet och hade världens bästa barnmorska! Jessica heter hon, hoppas att det är henne du har också Har du det så har du inget att oroa dig för! Hon är så himla mjuk och trevlig!
Svar på tråden Gravida i Västerås?