• Jaquline

Gravida i Västerås?

Hej!

Jag är gravid med mitt första barn, BF i oktober. Jag tänkte höra efter om det finns andra gravida i Västerås som söker lite bekantskap. Glad Jag har flyttat runt och nu hemkommen till Västerås igen så saknar jag lite tjejkompisar. Att ta en fika med eller en promenad och bara prata om allt mellan himmel och jord. Jag är 26 år gammal, bor med min sambo och hund och arbetar på dagtid. Jag är social och tycker om att träna (iallafall innan jag blev gravid, nu är det tungt , vara ute i natur, djur, shopping, inredning och massor annat.

Skriv gärna en rad eller två om du också söker efter bekantskap i Västerås. Att träffas flera och prata och umgås vore ju superkul! Glad

/ Linda
  • Svar på tråden Gravida i Västerås?
  • Vårvärme
    palmskan skrev 2016-05-13 16:33:19 följande:
    Åh, vad spännande! Hoppas att allt har gått bra! :)
    Vi gör UL i slutet av juni, så det är ju ett tag kvar.. Längtar verkligen.

Jag ses gärna och tar en fika jag med!
    Ultraljudet idag gick bara bra! :)
    Två av allt som bör vara två och resten såg rätt ut det med
    Vi fick veta var det var för någon men vill hålla det lite hemligt ett tag till.

Jag gjorde KUB i Uppsala, men Enköping tillhör ju iof Uppsala läns landsting. Men märkligt att Västerås inte har det när det är en sån stor stad!

Kläder känns det rätt dåligt med både i Uppsala/Enköping och Västerås när jag tittat. Har blivit någon klänning från internet och wishappen med, där finns det lite färg till sommaren iaf. De få affärer som har något har mest mörka "tunga" kläder. Men man vill ju vara fin "trots att" man är gravid...
  • Anilo

Hej
    Jag bor också i Västerås och väntar mitt andra barn i slutet på december. Vi har en 4-åring hemma som än så länge inte vet något. Jag mår illa, eller framförallt har jag ingen aptit vilket leder till att jag mår illa för att magen är tom. Har kräkts ett par gånger också.
    Det är en väldigt oplanerad bebis, men ändå väldigt välkommen :)

• Vanilla ice queen
    Vårvärme skrev 2016-05-14 00:04:06 följande:
    Ultraljudet idag gick bara bra! :)
    Två av allt som bör vara två och resten såg rätt ut det med
    Vi fick veta var det var för någon men vill hålla det lite hemligt ett tag till.

Jag gjorde KUB i Uppsala, men Enköping tillhör ju iof Uppsala läns landsting. Men märkligt att Västerås inte har det när det är en sån stor stad!

Kläder känns det rätt dåligt med både i Uppsala/Enköping och Västerås när jag tittat. Har blivit någon klänning från internet och wishappen med, där finns det lite färg till sommaren iaf. De få affärer som har något har mest mörka "tunga" kläder. Men man vill ju vara fin "trots att" man är gravid...
    Ja gravidkläderna var ingen höjdare. Verkligen endast en stil av kläder på hm. Tycker det verkar finnas en hel del fint om jag kikar på nätet men efter att ha provat mammakläderna på hm så inser jag att det inte bara är att köpa. Mkt sitter väldigt illa tycker jag... Framförallt bör man ha enorma bröst verkar det som.

Västerås har lagt de pengarna som kub skulle kosta på cancervård (4milj/år) . Tycker det bör finnas pengar till båda. Det är ju inte för att få kolla på bebis en extra gång man gör det utan för att tidigt kunna diagnostisera de foster som kanske kommer vara vårdkrävande resten av livet om de föds. Så i de långa loppet lär det vara en billig metod.
    Förstår inte hur de tänker.
  • Vanilla ice queen
    Anilo skrev 2016-05-14 08:06:54 följande:

Hej
    Jag bor också i Västerås och väntar mitt andra barn i slutet på december. Vi har en 4-åring hemma som än så länge inte vet något. Jag mår illa, eller framförallt har jag ingen aptit vilket leder till att jag mår illa för att magen är tom. Har kräkts ett par gånger också.
    Det är en väldigt oplanerad bebis, men ändå väldigt välkommen :)

Grattis till grav och välkommen!
  • fjanten

Hej alla

Här är en som är hemma med en fyra månaders (och skriver samtidigt kandidatuppsats). Bor också i Västerås. Vi försöker oss redan på att få en tvåa, ända sedan vår son kom till världen. på grund av medicinsla skäl blir nog syskonet vårt sista barn. Hur som helst så hoppas vi på ett plus om två-tre veckor. Så jag tänkte att jag skriver här och hoppas på att få ansluta snart

• Jaquline

Hej Allihopa!

Idag var jag på RUL, så mysigt att titta på bebisen. Det visade sig att bebisen är en flicka också, som jag känt på mig hela tiden. Beräknad den 16 oktober. Glad Så idag kan jag inte vara lyckligare.

Hur går det för allas graviditeter?

• cameleon
    Jaquline skrev 2016-05-16 14:33:44 följande:

Hej Allihopa!

Idag var jag på RUL, så mysigt att titta på bebisen. Det visade sig att bebisen är en flicka också, som jag känt på mig hela tiden. Beräknad den 16 oktober. Glad Så idag kan jag inte vara lyckligare.

Hur går det för allas graviditeter?

Åh grattis! Jag väntar också en liten tjej :)

Här går det bra men det börjar bli tungt och jag har ont i kroppen. Men det är riktigt mysigt med alla rörelser i magen, inte ofta det är en lugn stund nu. "Bara" 71 dagar kvar till bf men jag hoppas att hon kommer lite tidigare :)
  • candyheart

Åh i den här gruppen vill jag också vara med. Jag är 34 år och väntar barn nummer tre i mitten av september.

Jag träffas gärna! Jag bor utanför Västerås men kan gärna åka in till stan för att träffas. Nu när det blir sommar och varmt kan man ju ses vid något grönområde också, som t e x djäkneberget!

Meja 2006, Iris 2013 och lillebror 2016
  • palmskan

Om det här ruskvädret går över snart kanske vi kan försöka boka in en första träff för de som vill och kan! :)

Jag har fått RUL inbokat i slutet av juni, så det blir i slutet av v.18 för mig. Längtar så himla mycket! Precis som under först grav så går jag runt och tänker "tänk om det inte finns någon bebis där inne?". Varför vet jag inte, då jag är rätt säker på att hen finns där inne, men man är väl kanske extremt nyfiken! ????

Svar på tråden Gravida i Västerås?