• Jaquline

Gravida i Västerås?

Hej!

Jag är gravid med mitt första barn, BF i oktober. Jag tänkte höra efter om det finns andra gravida i Västerås som söker lite bekantskap. Glad Jag har flyttat runt och nu hemkommen till Västerås igen så saknar jag lite tjejkompisar. Att ta en fika med eller en promenad och bara prata om allt mellan himmel och jord. Jag är 26 år gammal, bor med min sambo och hund och arbetar på dagtid. Jag är social och tycker om att träna (iallafall innan jag blev gravid, nu är det tungt , vara ute i natur, djur, shopping, inredning och massor annat.

Skriv gärna en rad eller två om du också söker efter bekantskap i Västerås. Att träffas flera och prata och umgås vore ju superkul! Glad

/ Linda
  • Svar på tråden Gravida i Västerås?
  • Vanilla ice queen
    Vårvärme skrev 2016-05-13 10:47:02 följande:

Kul att så många skriver :)
    Jag ses gärna och fikar eller något någon gång. Har inte så bra koll på Västerås men ni får gärna guida runt mig.

Är på väg till ultraljudet nu. Jättespännande! Enligt KUB har jag BF 10 okt, får se om den dagen gäller fortfarande efter undersökningen idag :)

Lycka till Ska ni kolla vad det är för kön?
  • cameleon

Vi gjorde aldrig KUB heller. Har gjort några vanliga ultraljud:
    1. För att fastställa graviditeten efter IVF.

2. Efter att ha krystat ut en 5-6 cm stor klump i en hinna, trodde på missfall! Detta skedde i Thailand.

3. När vi kom hem till Sverige gjordes ett till VUL för att checka av med det thailändska beskedet.

4. RUL.

Så vi har fått se vår lilla tjej flera gånger :)

Jag hittade en hel del fint på h&m idag Glad

• Vanilla ice queen
    cameleon skrev 2016-05-13 13:27:30 följande:

Vi gjorde aldrig KUB heller. Har gjort några vanliga ultraljud:
    1. För att fastställa graviditeten efter IVF.

2. Efter att ha krystat ut en 5-6 cm stor klump i en hinna, trodde på missfall! Detta skedde i Thailand.

3. När vi kom hem till Sverige gjordes ett till VUL för att checka av med det thailändska beskedet.

4. RUL.

Så vi har fått se vår lilla tjej flera gånger :)

Jag hittade en hel del fint på h&m idag Glad

Har också gjort ett gäng UL (5st) men inget ger ju något svar på risken för kromosomavvikelser...
    Härligt att du hittade lite kläder
  • Vanilla ice queen

Jag tar också gärna en fika någon gång fram över. Var med i en grupp på FL när jag väntade min äldsta dotter för över 11år sedan och vi i den gruppen har kontakt än idag flera av oss

• Jaquline
    Vanilla ice queen skrev 2016-05-13 12:43:30 följande:
    Åh att bm inte sa det när jag frågade eller att jag läst på lite bättre. Hade ju ringt bums istället för att vela om att boka privat eller göra FVP. Är ju snart 34år så känns ju lite i riskzonen.
    På RUL ser man ju inte sådant på samma sätt tyvärr men får be om FVP om något verkar avvika på RUL.
    Har RUL om två veckor
    Ja, verkligen synd att barnmorskorna inte informerar om att möjligheten finns i närliggande kommuner - min barnmorska sa inget heller när jag frågade, bara att det inte erbjöds i Västerås. Men min sambo som var mest intresserad av KUB gjorde lite research.Men det är säkert inga problem, 34 är ju ingen ålder. Kul med RUL om två veckor. Glad Ska du kolla kön?
  • Jaquline

Jag ses gärna och fikar eller något någon gång. Har inte så bra koll på Västerås men ni får gärna guida runt mig.

Är på väg till ultraljudet nu. Jättespännande! Enligt KUB har jag BF 10 okt, får se om den dagen gäller fortfarande efter undersökningen idag :)

Det vore superkul att träffas några stycken och fika och få höra om allas olika graviditeter och förväntningar Glad guidar gärna i Västerås, hehe!

Roligt!! Ska du kolla kön? Då är vi nära varandra i BF, har just nu 15 okt. Men ultraljudet på måndag. Jag vill veta kön, inte för det spelar någon som helst roll, utan för jag helt enkelt inte kan hålla mig. Vill veta så mycket som möjligt om den som bor därinne. Berätta gärna hur det gick på ultraljudet! Glad

• Vanilla ice queen
    Jaquline skrev 2016-05-13 13:56:10 följande:
    Ja, verkligen synd att barnmorskorna inte informerar om att möjligheten finns i närliggande kommuner - min barnmorska sa inget heller när jag frågade, bara att det inte erbjöds i Västerås. Men min sambo som var mest intresserad av KUB gjorde lite research.Men det är säkert inga problem, 34 är ju ingen ålder. Kul med RUL om två veckor. Glad Ska du kolla kön?
    Ja tänkte kolla vad det är. Så nyfiken! Har du gjort RUL? Kollat kön?
  • Vanilla ice queen
    Vanilla ice queen skrev 2016-05-13 14:09:56 följande:
    Ja tänkte kolla vad det är. Så nyfiken! Har du gjort RUL? Kollat kön?
    Ah, såg ovan nu att du har RUL på måndag

Har BF 29/10 enligt UL i vecka 12+5 så en bit efter er.
  • palmskan
    Vanilla ice queen skrev 2016-05-13 10:00:09 följande:
    Samma här. Är tänkt att jag ska skriva examensarbete i höst men jag försöker hålla det öppet och se hur det går med grav och bebis...
    Jag har mått rätt illa men det lade sig runt vecka 14 tack och lov. Känner av foglossning en smula. Ska börja jobba heltid i juni så hoppas verkligen att fogarna är snälla mot mig.

Hur har du själv mått?
    Jag mår fortfarande lite illa till och från, men det börjar ge med sig nu i slutet av v.12, så jag börjar liksom känna mig helt redo för det fina vädret och allt. Men idag blev det lite regn..typiskt! :)

Ah, foglossningen har jag inte märkt av helt än, dock lite småstel i svanken så försöker tänka extra på hållningen. Blir det mer av den varan senare så kollar jag nog upp det där med gravidbälte! Håller tummarna för dig :) Jag läser sommarkurser i år, så för mig känns läget rätt lugnt i vilket fall som helst.
  • palmskan

Åh, vad spännande! Hoppas att allt har gått bra! :)
    Vi gör UL i slutet av juni, så det är ju ett tag kvar.. Längtar verkligen.

Jag ses gärna och tar en fika jag med!
Svar på tråden Gravida i Västerås?