• Jaquline

Gravida i Västerås?

Hej!

Jag är gravid med mitt första barn, BF i oktober. Jag tänkte höra efter om det finns andra gravida i Västerås som söker lite bekantskap. Glad Jag har flyttat runt och nu hemkommen till Västerås igen så saknar jag lite tjejkompisar. Att ta en fika med eller en promenad och bara prata om allt mellan himmel och jord. Jag är 26 år gammal, bor med min sambo och hund och arbetar på dagtid. Jag är social och tycker om att träna (iallafall innan jag blev gravid, nu är det tungt , vara ute i natur, djur, shopping, inredning och massor annat.

Skriv gärna en rad eller två om du också söker efter bekantskap i Västerås. Att träffas flera och prata och umgås vore ju superkul! Glad

/ Linda
  • Svar på tråden Gravida i Västerås?
  • cameleon
    Vanilla ice queen skrev 2016-05-17 20:47:18 följande:
    Ja det gör ju det men vill gärna ha någon bra så man inte hamnar hos någon liknande igen.
    Varför är du missnöjd med din?
    Ja du.. Säger fel namn när jag kommer, har någon annans journal öppen vid mitt besök och tror att det är jag (bara tur att det kom fram att jag inte var hon)! Allmänt virrig och för stressad, därav noll koll, jag måste ligga på om nya tsh-prov, dom har en timmes telefontid/dag och det är alltid upptaget, sjukt svårt att komma fram. Efter telefontiden har dom en telefonsvarare som man får lämna meddelanden på, hittills har jag lämnat 3 meddelanden och hon har ALDRIG ringt upp, trots att jag senaste gången var märkbart irriterad och snudd på otrevlig!
    Och så babblar hon konstant och ofta lägger orden i munnen på mig, jag måste liksom höja rösten för att komma till tals..

När jag skrevs in hade jag en annan barnmorska som var mycket bättre, hon berättade att hon lyssnade av svararen 3 gånger/dag och hon ringde alltid upp, guld värt när man är orolig över något.

Nä, inträffar det något nu som jag behöver ha svar på så ringer jag till förlossningen istället, är ju ändå inte så lång tid kvar.
  • Anilo

Jag går hos privata barnmorskor, hade inskrivningssamtal igår och so far, so good iaf. Nackdelen är väl att jag vid något besök kommer att få åka till hennes mottagning i Enköping istället för den på N. Källgatan men det gör mig inte så mycket, bara jag slipper den jag hade förra gången på Oxbacken!
    Fördelen med den jag har nu är att jag tekniskt sätt blir listad i Enköping så jag har rätt till kub i Uppsala :) i övrigt kommer rul vara här i V-ås och förlossningen också :)

• mamatribe

Hej hej! Jag är också gärna med här! 30år, bor centralt i Västerås med min sambo och ett barn på 10år, så väntar vi en sladdis i början på juli :)

Har ingen direkt kontakt med andra föräldrar mer än sambons vänner, så det vore roligt att se om man skulle hitta någon man kan tänka sig att hänga med på riktigt härifrån. Pluggar om till förskollärare och har något år kvar på utbildningen men är sjukskriven för tillfället. Lever ett typiskt liv man gör när man har lite större barn, dvs rullande vardag med skola och aktiviteter och ganska mycket tid till mig själv och sambon. Så det blir lite som att börja om från början igen, sjukt kul och skrämmande på samma gång!

Vet inte om det var någon mer här inne som skulle få till sommaren?

• Vanilla ice queen
    Anilo skrev 2016-05-18 07:08:54 följande:

Jag går hos privata barnmorskor, hade inskrivningssamtal igår och so far, so good iaf. Nackdelen är väl att jag vid något besök kommer att få åka till hennes mottagning i Enköping istället för den på N. Källgatan men det gör mig inte så mycket, bara jag slipper den jag hade förra gången på Oxbacken!
    Fördelen med den jag har nu är att jag tekniskt sätt blir listad i Enköping så jag har rätt till kub i Uppsala :) i övrigt kommer rul vara här i V-ås och förlossningen också :)

Jag går också privat men känner att det nog blir landstinget nu.
  • Vanilla ice queen
    mamatribe skrev 2016-05-18 09:00:50 följande:

Hej hej! Jag är också gärna med här! 30år, bor centralt i Västerås med min sambo och ett barn på 10år, så väntar vi en sladdis i början på juli :)

Har ingen direkt kontakt med andra föräldrar mer än sambons vänner, så det vore roligt att se om man skulle hitta någon man kan tänka sig att hänga med på riktigt härifrån. Pluggar om till förskollärare och har något år kvar på utbildningen men är sjukskriven för tillfället. Lever ett typiskt liv man gör när man har lite större barn, dvs rullande vardag med skola och aktiviteter och ganska mycket tid till mig själv och sambon. Så det blir lite som att börja om från början igen, sjukt kul och skrämmande på samma gång!

Välkommen! Har också lite äldre barn så blir en typ sladdis.
  • Vanilla ice queen
    cameleon skrev 2016-05-18 06:00:23 följande:
    Ja du.. Säger fel namn när jag kommer, har någon annans journal öppen vid mitt besök och tror att det är jag (bara tur att det kom fram att jag inte var hon)! Allmänt virrig och för stressad, därav noll koll, jag måste ligga på om nya tsh-prov, dom har en timmes telefontid/dag och det är alltid upptaget, sjukt svårt att komma fram. Efter telefontiden har dom en telefonsvarare som man får lämna meddelanden på, hittills har jag lämnat 3 meddelanden och hon har ALDRIG ringt upp, trots att jag senaste gången var märkbart irriterad och snudd på otrevlig!
    Och så babblar hon konstant och ofta lägger orden i munnen på mig, jag måste liksom höja rösten för att komma till tals..

När jag skrevs in hade jag en annan barnmorska som var mycket bättre, hon berättade att hon lyssnade av svararen 3 gånger/dag och hon ringde alltid upp, guld värt när man är orolig över något.

Nä, inträffar det något nu som jag behöver ha svar på så ringer jag till förlossningen istället, är ju ändå inte så lång tid kvar.
    Men vad kasst att inte ringa upp. Fy så nonchalant!
  • cameleon
    mamatribe skrev 2016-05-18 09:00:50 följande:

Jag har bf 26 juli men jag hoppas hon tittar ut lite tidigare :)
  • dammeeen

Åh jag är också från Västerås. Väntar mitt andra barn i augusti och är 28 år. Vill så himla ha lite vänner med barn då jag mest har vänner utan

Kramar Emma

• jennifermichelle

Jag är gravid och är beräknad 7 december!

Bor på trumslagarbacken i Västerås och är 23 år. Väntar mitt första barn! Ska bli så spännande

• palmskan

Okej, så vilka är med på att ta en fika någon gång framöver? Tänker någon gång under de närmsta veckorna vore trevligt? 

Jag är tveksam till min BM också, bland annat så trodde hon (utan att ens ha frågat) att jag väntade barn ihop med samma man jag levde med för 5 år sedan, då han ju såklart finns med i uppgifter från min första graviditet. Så hon förutsatte liksom det under hela vår första konversation, sedan sa hon hans namn i en mening, och jag rättade henne, varpå total förvirring bröt ut.

Sedan har jag tidigare gjort kejsarsnitt (akut), och har diagnosen endometrios (som jag också opererats för akut i samma snitt som kejsarsnittet. Jag har frågat henne vad som kommer "gälla" vid nästa förlossning, då jag 
    1) känner oerhörd oro då jag är rädd för sammanväxningar i buk (vilket jag säkerligen har, då jag har endometrios samt har gjort två större ingrepp)
    2) känner oro inför ev. AKUT kejsarsnitt, då det var en mardröm förra gången (fick ej träffa sonen förrän efter ca 12 h, amningen gick åt helskotta, anknytningen likaså till en början, för att inte tala om upplevelsen i sig som var traumatiserande), vill dvs mycket hellre ha ett planerat kejsarsnitt.

Får då till svar från henne att det absolut inte ska spela någon roll, och att vaginal förlossning ALLTID är det bästa förstahandsvalet. Sedan informerade jag själv om mina ingrepp (trots att hon har mina journaler), varpå hon blev fundersam och skulle kolla med "en läkare", har sedan dess inte hört något. 
    Dessutom fick jag själv ringa och fråga om provsvar när jag tagit mina prover vid första besöket.

Men jag har så kass erfarenhet från vården, mycket på grund av att ha gått med obehandlad endometrios och lidit av det sedan jag var ca 15 år, utan att någonsin blivit tagen på allvar för mina smärtor (förrän läget blev så akut att jag höll på att förlora äggstockar osv.) Så jag vet liksom inte om det finns någon BM som skulle vara bättre, och jag vet inte om jag orkar gå igenom att hålla på att byta fram och tillbaka, tänk om nästa inte heller känns bra? 

Haha, MÅNGA funderingar här. 

Svar på tråden Gravida i Västerås?