oense om hund
Jag och min sambo kan inte enas om det här med att skaffa husdjur. Jag hade hund när jag var liten och vill gärna ha det igen och tror att sonen kommer tycka det är roligt när han blir äldre. Sambons anledning att inte skaffa hund är kostnaden och tid. Hon säger att hon inte har tid att göra något för sig själv nånsin så hur kan man då ha tid med hund. Jag tycker inte att en hund tar så mycket tid och det är dessutom utspritt över dagen. Då säger hon jag har inte ens läst färdigt en bok på två år. Sen pengarna. Samma där behöver inte kosta mycket, hon säger jag har aldrig råd med något till mig själv. Men man kan dra ner någon annanstans tycker jag? Då säger hon att hon varken vill lägga tid eller pengar på en hund så om jag köper en blir det helt mitt ansvar vilket jag tycker låter lite orättvist och fånigt. Sista saken är att sambon haft pälsallergi och pollenallergi men nu finns det hundar som allergiker inte reagerar på och om det är pollen kan man borsta hunden extra noga. Så vad gör man när man absolut inte kan enas??