BF Februari 2017
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Fått två brev efter inskrivningen från barnmorskan.
Det ena om järnvärdet 26ug. Är det bra eller dåligt? Rekommenderades att börja med extra järntillskott i andra halvan av graviditeten. Lika bra att börja nu känner jag rent spontant.
Det andra var om glukosbelastning. De ska ta ett prov i v 24 pga stort barn vid min förra förlossning.
Hej alla!
Jag måste skriva av mig.. mitt humör är så hemskt det att det tär på min relation till sambon och barnen.
Jag är så himla sur och lätt irriterad, gråter för minsta lilla..
Som imorse kokade jag ägg, kokade för kort tid så gulan var lös, gick knappt att skala och jag började gråta varpå min sambo funderade vad som var med mig.
Med tidigare barnen var jag inte såhär vad jag kan minnas, det är super jobbigt :( Vad kan jag göra?
Är jag ensam om att ha dessa hemska hormoner? När försvinner det?
Hej alla!
Jag måste skriva av mig.. mitt humör är så hemskt det att det tär på min relation till sambon och barnen.
Jag är så himla sur och lätt irriterad, gråter för minsta lilla..
Som imorse kokade jag ägg, kokade för kort tid så gulan var lös, gick knappt att skala och jag började gråta varpå min sambo funderade vad som var med mig.
Med tidigare barnen var jag inte såhär vad jag kan minnas, det är super jobbigt :( Vad kan jag göra?
Är jag ensam om att ha dessa hemska hormoner? När försvinner det?
Någon som varit på vul och blivit framflyttade i BF? Jag har haft endel blödningar så fick komma in för vul för 1,5 vecka sen. Då var jag enligt sista mensen i v 8. Men läkaren sa att jag enbart var i vecka 6 och man såg ett hjärta som pickade på. Så de var otroligt skönt. Idag fick jag komma in igen för blödningarna har inte slutat. Men bebbens hjärta slog och man såg att jag tydligen blödde ifrån livmoderhalstappen. Och BF är fortfarande 10 dagar senare än vad enligt mensen och ägglossningen ( som jag vet när den var med hjälp av ägglossnigstest) säger. Någon som varit med om de tidigare? Trodde inte de kunde ta så lång tid innan ägget blev befruktat. Så jag har lite oroligkänslor över att barnet är så litet..
Någon som varit på vul och blivit framflyttade i BF? Jag har haft endel blödningar så fick komma in för vul för 1,5 vecka sen. Då var jag enligt sista mensen i v 8. Men läkaren sa att jag enbart var i vecka 6 och man såg ett hjärta som pickade på. Så de var otroligt skönt. Idag fick jag komma in igen för blödningarna har inte slutat. Men bebbens hjärta slog och man såg att jag tydligen blödde ifrån livmoderhalstappen. Och BF är fortfarande 10 dagar senare än vad enligt mensen och ägglossningen ( som jag vet när den var med hjälp av ägglossnigstest) säger. Någon som varit med om de tidigare? Trodde inte de kunde ta så lång tid innan ägget blev befruktat. Så jag har lite oroligkänslor över att barnet är så litet..
Jag är i v 9+2 idag och jag jag har senaste två dagarna börjat känna mig en aning piggare, första veckorna mådde jag mycket dåligare.. jag var trött hela dagarna, mornarna var hur jobbiga som helst, hjärtklappningar, extrem smärta i brösten.var även så trött så ja mådde lite illa.
Symtomen jag känner nu är att den extrema tröttheten har försvunnit, smärtan i brösten är inte lika extrem som för fler veckor sen, har istället fått väldigt mycket hunger, och lite dåligt humör och mer svullen mage, de står att symtom kan avta. Visst har jag trötthet kvar men absolut inte lika som för nåra veckor sen. Har inte haft en enda blödning någon gång eller nå ont i magen. Såg hjärtat i v 6 på vul. Men de var ju nåra veckor sen nu så man har börjat oroat sig nu! Någon mer som känner lika eller vet nån som känt så om symtomen?
Någon mer som har problem med brist på symptom? Har konstant paranoia att fostret är dött för jag har så dåligt med symptom. Illamående någon gång ibland och trött. Men jobbar mycket så tröttheten kan lika gärna bero på det. De konstaterade hjärtaktivitet i vecka 8. Är idag i vecka 11+0 och inga blödningar men tänker hela tiden ändå att något är fel.
Hej! Plussade i måndags. Ska enligt mina egna beräkningar vara i 7+2 o bf är 1 mars men tänkte gå med här ändå. Ska på mvc om 1,5 vecka o är min första graviditet och jag är så fantastiskt glad! Går gärna med i fbgruppen :)
Grattis alla till era plus :)