BF Februari 2017
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Förra gången syntes absolut ingenting på mig förens vecka 14, men det är kanske olika från gång till gång ???? det är lite meckigt nu på sommaren att det syns när man inte vill säga något ännu.
Jag var väldigt svullen mellan 6-7. Sen försvann svullnaden, nu är där en liten bula trots att jag gått ner 2 kg. Men första barnet syntes det först i vecka 16, hade vanliga byxor till vecka 22. Nu är jag i vecka 10 och har endast en liten bula men inget som någon kan se. Jag är dock väldigt smal i övrigt så det syns kanske snabbare på mig. Vanliga byxor kan jag ha än. Just nu känner jag som jag ätit två pizzor och en påse chips, längtar tills jag får riktigt mage så man verkligen känner sig gravid och inte bara mullig om magen. :)
Vecka 9+1, suddig bild tyvärr. 
Fin mage! Sådär ser min ut på morgonen och blir sen större mot slutet av dagen. Jag är också väldigt smal och vältränad så det är säkert som du säger att det syns bättre då. Har märkt att vissa nära redan sneglar. Några veckor till så kan man sluta försöka dölja det
Jag är väldigt väldigt uppblåst. Så kan inte knäppa mina shorts eller byxor. ???? Premiärade med mina gravidshorts från förra graviditeten igår.
Någon annan som har problem med extremt illamående?
Jag håller på att bryter ihop. Vissa dagar börjar jag med huvudet i toaletten och börjar jag väl spy kan jag inte sluta, då får jag sjukanmäla mig och så spyr jag några timmar och sen sover jag. Är alldeles febrig då också. Andra dagar spyr jag inte men har sånt illamående så jag blir helt matt, är inte sugen på nått att äta eller dricka, går runt och kallsvettas och har svimningskänslor hela dagarna.
Har testat postafen och att småäta typ hela tiden, även på natten och innan jag kliver upp men inget hjälper.
Ska ringa igen till barnmorskan idag, måste verkligen få nån hjälp. Är så himla jobbigt att behöva sjukanmäla sig från jobbet hela tiden. Hur överlever man?:(
Kom precis hem från akuten, var på inskrivning idag och berättade om blödningarna jag haft. Hon skickade oss till akuten för ett vul, enligt sista mens skulle jag vara i v 9+4 men läkaren såg bara en hinnsäck som motsvarade v 6+2. Har fått remisser för hcg mätning men det ser tyvärr inte så ljust ut...
Jag ringde MVC idag och frågade hur man ska gå tillväga för att få en remiss till kub och hon sa att det inte behövs eftersom kub numera går att göra i Nyköping. Menar du att mottagningen i Stockholm skriver er remiss? Intressant att vi fått helt olika information från de två olika sidorna så att säga.
Kom precis hem från akuten, var på inskrivning idag och berättade om blödningarna jag haft. Hon skickade oss till akuten för ett vul, enligt sista mens skulle jag vara i v 9+4 men läkaren såg bara en hinnsäck som motsvarade v 6+2. Har fått remisser för hcg mätning men det ser tyvärr inte så ljust ut...