BF Februari 2017
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Någon annan som har problem med extremt illamående?
Jag håller på att bryter ihop. Vissa dagar börjar jag med huvudet i toaletten och börjar jag väl spy kan jag inte sluta, då får jag sjukanmäla mig och så spyr jag några timmar och sen sover jag. Är alldeles febrig då också. Andra dagar spyr jag inte men har sånt illamående så jag blir helt matt, är inte sugen på nått att äta eller dricka, går runt och kallsvettas och har svimningskänslor hela dagarna.
Har testat postafen och att småäta typ hela tiden, även på natten och innan jag kliver upp men inget hjälper.
Ska ringa igen till barnmorskan idag, måste verkligen få nån hjälp. Är så himla jobbigt att behöva sjukanmäla sig från jobbet hela tiden. Hur överlever man?:(
Vill gärna vara med i facebook-gruppen. Skickade meddelande till Emm84. Är det du (hon) som bjuder in?
VuL idag och fick äntligen se ett litet hjärta. Så häftigt! 7+1 idag och illamåendet har verkligen tagit fart de senaste dagarna. Har semester till 8/8 sån tur är men har såna skuldkänslor över att jag inte orkar ge dottern 100% just nu. Någon som känner lika dant? Graviditet 1 var lättare på det sättet att man kunde sätta på en serie och ligga på soffan när det var som värst!
Är jag ensam om att ha plussat med inga symtom förutom utebliven mens? Nu är jag i V10 och mår illa varje dag utan att spy, har ingen aptit äter knappt, molande värk och är trött hela tiden.
Yes. Man får en inskrivning via dom och så skriver dom remiss till kub. Jag frågade vad det skulle kosta då det gjorde de sist med dottern men dom sa att i och med det fria vårdvalet så är det gratis. Så vi har inskrivning 25 juli och kub 2 augusti
Händer här något kul i gruppen?
Händer här något kul i gruppen?
Är jag ensam om att ha plussat med inga symtom förutom utebliven mens? Nu är jag i V10 och mår illa varje dag utan att spy, har ingen aptit äter knappt, molande värk och är trött hela tiden.
Idag måste jag ringa företagshälsovården och höra hur länge de tyckte att jag skulle stå ut och hoppas att det blir bättre med min trötthet. Hälsovårdaren bokade in mig till läkare imorgon för sjukskrivning tills "min" läkare kommer från semestern. Varit sjukskriven för utmattning i ca 2 månader, plusade precis innan jag skulle tillbaka på jobb. Tyvärr verkar deltid vara för mycket för mig just nu. Jag är i skick som när jag först blev sjukskriven igen. Visst hjälper graviditeten till, men det är ganska många utomstående som var förvånade över att jag skulle tillbaka på jobb så snabbt iom vilket skick jag var i...
[quote=76788679][quote-nick]Applerose skrev 2016-07-11 11:31:22 följande:[/quote-nick]Jag mår himlans illa. Spyr inte varje dag utan vara blivit några gånger. Inte heller sugen på varken dricka eller mat :/ väldigt jobbigt då jag är rädd att jag inte får i mig det jag ska. Jag har fått Lergigan Comp av läkare men faktiskt inte testat än, är lite rädd att ta något sånt. Men det är säkert ingen fara, annars skulle de ju ej skriva ut det.
Jobbar denna veckan också sen är det semester, phuuu![/
Jag fick en tid hos läkaren imorgon, barnmorskan pratade om sjukskrivning men jag vill hellre prova lergigan Comp och fortsätta jobba men jag får se vad läkaren säger.
Jag läste lite om den på nätet och det enda som verkar vara är att den innehåller koffein, men jag dricker sällan kaffe och te etc så jag tror inte de blir för mycke koffein till mig iaf.
Skönt med ledigt för dig snart! Jag blir ledig den 12/8 i bara 2,5 vecka så det är inte mycke att hurra för, har börjat nytt jobb
Idag har vi fått se ett litet hjärta slå för första gången <3 Vi var sjukt nervösa o stressade då förr tidiga vul ( idag 7+3 tror jag) visade MA. Grät innan av nervositet o när jag fick se hjärtat grät jag av glädje :)