• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • BjörkW
    Jag tycker alltid det känns så jobbigt när "hushållssysslor diskussionen" kommer igång i min umgängeskrets. Alla som har partner "klagar" alltid på att deras man/sambo inte gör något och att dom (kvinnorna) alltid städar, tvättar, diskar och att männen förväntar sig att maten är klar när dom kommer hem. Som kvinna ska man liksom nicka och hålla med.
    I vårt förhållande är det nämligen alltid, har alltid varit, min sambo som tagit allt. Hans tröskel för när det är katastrof går så mycket tidigare än min. När jag inte ens tänker på att det är skitigt får han panik och drar igång storstädning. Innan har han liksom väntat ut mig bara för att se om jag tar tag i det, och då brukar jag börja känna att "Nja, kanske ska dra en sväng med dammsugaren" Sen när jag gjort det gör han ändå om allt för det inte var tillräckligt noga. Mitt ansvarsområde har lite varit tvätten, men det blir att han tar det med. Nu upplever jag det dock som att han bara gör just för att han vet att jag inte kommer göra något eftersom jag mår så dåligt. 
    Sen kan jag inte laga mat. Försökte mitt yttersta när jag var mammaledig sist. Men sen dess har den diskussionen inte varit på tal utan det är självskrivet att han lagar mat. Haha. 

Ibland kan det vara lite jobbigt att vara kvinna och inte "passa in" bland kvinnorna utan mer sympatisera med männen ;)
  • varonsson

Hej allihopa!

Jag skickade ett meddelande till Zoey90 om att få vara med i fb-gruppen, så nu hoppas jag att få bli tillagd.

Vet inte hur mycket aktivitet som är kvar i tråden nu när fb-gruppen verkar blivit så populär, men jag skriver här ändå.

22 år gammal, sambon är 24 och vi väntar första barnet. Är i v7 (6+5) nu och har bf 27/2.

Vågar knappt tro på det egentligen, men de ska bli så himla spännande!

• halfmoon
    BjörkW skrev 2016-07-10 11:20:47 följande:

Jag tycker alltid det känns så jobbigt när "hushållssysslor diskussionen" kommer igång i min umgängeskrets. Alla som har partner "klagar" alltid på att deras man/sambo inte gör något och att dom (kvinnorna) alltid städar, tvättar, diskar och att männen förväntar sig att maten är klar när dom kommer hem. Som kvinna ska man liksom nicka och hålla med.I vårt förhållande är det nämligen alltid, har alltid varit, min sambo som tagit allt. Hans tröskel för när det är katastrof går så mycket tidigare än min. När jag inte ens tänker på att det är skitigt får han panik och drar igång storstädning. Innan har han liksom väntat ut mig bara för att se om jag tar tag i det, och då brukar jag börja känna att "Nja, kanske ska dra en sväng med dammsugaren" Sen när jag gjort det gör han ändå om allt för det inte var tillräckligt noga. Mitt ansvarsområde har lite varit tvätten, men det blir att han tar det med. Nu upplever jag det dock som att han bara gör just för att han vet att jag inte kommer göra något eftersom jag mår så dåligt. Sen kan jag inte laga mat. Försökte mitt yttersta när jag var mammaledig sist. Men sen dess har den diskussionen inte varit på tal utan det är självskrivet att han lagar mat. Haha. Ibland kan det vara lite jobbigt att vara kvinna och inte "passa in" bland kvinnorna utan mer sympatisera med männen ;)

Jag har det nästa likadant som dig. Min sambo sköter större delen av matlagningen och tar nog mesta av tvätt/städjobbet. Nu har han skött det mesta då jag mått lite dåligt och varit trött. Annars försöker jag rycka upp mig och göra min del också. Är definitivt bortskämd och brukar tänka på det när andra klagar.

Jag är inte på nåt sätt oförmögen att städa och lagar helt ok mat. Men när den andra ofta kliver i först är det lätt att bara flyta med. Lätt att låta det bli en vana.
  • BjörkW

Jag har varit på inskrivning i veckan också! Hade inte den bm jag ska ha utan en jag inte gillar pga semester. Så planerade inte direkt att fråga en massa för vet att jag bara får idiotiska svar! Men vi pratade bara om alkohol sen att jag ska köpa stödstrumpor. Det var allt! Hon sa att det var roligt att se mig utan rullstol och då sa jag att jag försöker göra så lite som möjligt denna grav så det inte blir lika illa som sist. Men då tyckte hon jag skulle hålla igång och inte sitta stilla för mycket, precis tvärtemot vad alla andra sagt... Jaja. Om någon vecka får jag träffa min bm och i början på augusti är KUB planerat :)

• stor grön drake

Gravidhjärna är när man har så ont i korsryggen att man inte kommer upp från halvliggande i soffan utan hjälp, och endå lägger sig bakåt 3 gånger på 5 minuter

Sambohjärna är att skratta åt sin flickvän och inte inse hur mycket hon kommer kittla en för det bara hon kommer upp ur soffan, hinner ikapp en och får tag på en...

• Honeeeybabe

Hej!
    Jag är också gravid, plussade den 22 juni och beräknas föda i mitten på feb 2017! Jag hänger på här! (:

• EnBoll

Någon annan som har problem med extremt illamående?

Jag håller på att bryter ihop. Vissa dagar börjar jag med huvudet i toaletten och börjar jag väl spy kan jag inte sluta, då får jag sjukanmäla mig och så spyr jag några timmar och sen sover jag. Är alldeles febrig då också. Andra dagar spyr jag inte men har sånt illamående så jag blir helt matt, är inte sugen på nått att äta eller dricka, går runt och kallsvettas och har svimningskänslor hela dagarna.

Har testat postafen och att småäta typ hela tiden, även på natten och innan jag kliver upp men inget hjälper.

Ska ringa igen till barnmorskan idag, måste verkligen få nån hjälp. Är så himla jobbigt att behöva sjukanmäla sig från jobbet hela tiden. Hur överlever man?:(

• Svansjön
    BjörkW skrev 2016-07-10 12:54:48 följande:

Jag har varit på inskrivning i veckan också! Hade inte den bm jag ska ha utan en jag inte gillar pga semester. Så planerade inte direkt att fråga en massa för vet att jag bara får idiotiska svar! Men vi pratade bara om alkohol sen att jag ska köpa stödstrumpor. Det var allt! Hon sa att det var roligt att se mig utan rullstol och då sa jag att jag försöker göra så lite som möjligt denna grav så det inte blir lika illa som sist. Men då tyckte hon jag skulle hålla igång och inte sitta stilla för mycket, precis tvärtemot vad alla andra sagt... Jaja. Om någon vecka får jag träffa min bm och i början på augusti är KUB planerat :)

Visst fick du barn sept 2014? Tycker jag känner igen ditt namn :)
    Vi ska ha vårt andra barn i feb 2017!
  • EMLB

Hej! Hoppar gärna in här. Gravid med vårt andra barn, har en dotter som blir två år nu i juli. Är nu i v.8, BF 22/2.
    Blivit gravid med hjälp av ivf båda gångerna.
    Mår mycket bättre denna graviditet, vilket är skönt men samtidigt oroar man sig såklart. Aldrig är man nöjd. ????

Svar på tråden BF Februari 2017