• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • hurtänktedunu
    micjos skrev 2016-06-28 13:38:48 följande:

Vi såg ett hjärta som ändå slutade i missfall s det är ingen garanti tyvärr. :(

nej det var inte det jag frågade heller. jag frågade om risken minskar. du är inte ens säker om du så är i v38
  • annsansa
    hurtänktedunu skrev 2016-06-28 13:48:23 följande:

nej det var inte det jag frågade heller. jag frågade om risken minskar. du är inte ens säker om du så är i v38

Enligt min läkare (går på spec mödravård pga alla mina mf) så sjunker risken markant men garantier får man aldrig. Min syster förlorade sitt barn i v. 40 så...

Men i mitt fall så har hjärtslag varit lika med bebis då det aldrig synts hjärtslag på någon grav som blivit mf så jag är trots alla mina många mf försiktigt optimistisk ledsen blir man ändå och jag har haft sådan ångest för idag så nu slutar oroandet för mig. Har vul var 14:e dag fram till rul.
  • annsansa
    micjos skrev 2016-06-28 13:38:48 följande:

Vi såg ett hjärta som ändå slutade i missfall s det är ingen garanti tyvärr. :(

Gud sånt pepp till nån som haft 10 mf ibland är det bara bättre att låta bli att säga vad man tänker. Tror du inte att jag oroar mig nog som det är? Hur många misslyckade grav har du bakom dig?

Herregud...!!
  • hurtänktedunu
    annsansa skrev 2016-06-28 15:03:34 följande:
    Enligt min läkare (går på spec mödravård pga alla mina mf) så sjunker risken markant men garantier får man aldrig. Min syster förlorade sitt barn i v. 40 så...

Men i mitt fall så har hjärtslag varit lika med bebis då det aldrig synts hjärtslag på någon grav som blivit mf så jag är trots alla mina många mf försiktigt optimistisk ledsen blir man ändå och jag har haft sådan ångest för idag så nu slutar oroandet för mig. Har vul var 14:e dag fram till rul.
    vad skönt. ja jag hade nämligen hört det någonstans. vet inte vart. men det är ju jättebra. vi fick se ett hjärta förra veckan. har bara en graviditet bakom mig och ur den kom ett barn så jag har inte speciellt mycket erfarenhet. Men det är ju en klar trygghet måste jag säga att höra det.
  • Ettanvändarnamningenannanhar

Hörrni jag tar nog ett litet uppehåll från den här tråden ett tag. Jag är konstant nojig över missfall och har inte ork att läsa saker som att det inte finns några garantier även om man sett ett hjärta slå. Jag vet mycket väl att det är så, jag är ingen naiv idiot, men just nu behöver jag en tråd med pepp och inte "vänta bara det kan minsann gå illa även om det ser bra ut nu". Ha det gott så ses vi senare ;)

• Igloo

Får jag vara med här?

Gjorde ett test idag då jag mår väldigt illa senaste veckan och det tog inte många sekunder innan det blev positivt. Vet inte riktigt hur långt gången jag är men i ca vecka 6-7.

Detta var inte riktigt planerat då min man har steriliserat sej Förra året. ..vi är i chock! !

• stor grön drake
    Igloo skrev 2016-06-28 16:23:35 följande:

Får jag vara med här?

Gjorde ett test idag då jag mår väldigt illa senaste veckan och det tog inte många sekunder innan det blev positivt. Vet inte riktigt hur långt gången jag är men i ca vecka 6-7.

Detta var inte riktigt planerat då min man har steriliserat sej Förra året. ..vi är i chock! !

Hoppsan Grattis!
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-28 15:46:56 följande:

Hörrni jag tar nog ett litet uppehåll från den här tråden ett tag. Jag är konstant nojig över missfall och har inte ork att läsa saker som att det inte finns några garantier även om man sett ett hjärta slå. Jag vet mycket väl att det är så, jag är ingen naiv idiot, men just nu behöver jag en tråd med pepp och inte "vänta bara det kan minsann gå illa även om det ser bra ut nu". Ha det gott så ses vi senare ;)

må så gott och kom tillbaka så fort du orkar <3
  • stor grön drake

Skjut mig. I huvudet gärna.

Är begåvad med en sjujävla migrän, och får inte ta min.medicin vid graviditet. Hoppas på att det går över. Ska hålla ut till nästa vecka och inskrivningen har jag tänkt, fast bm får ju inte skriva recept, men det är helt hopplöst att få läkartid öht nu på sommaren så hoppas att hon kan fixa något via bakvägar.

Jag -kan- gå till företagshälsovården men min arbetsgivare har rätt att begära ut journaler och jag misstänker att de kommer att göra det iom min sjukskrivning. Jag har ingen lust att de får veta om min graviditet ännu.

• Ettanvändarnamningenannanhar

Så gullig du är <3 Jag kommer säkert titta in här då och då men läsa rätt så selektivt... Hoppas du mår bättre snart! <3 Migrän är ju ett sattyg...

stor grön drake skrev 2016-06-28 16:33:19 följande:

Skjut mig. I huvudet gärna.

Är begåvad med en sjujävla migrän, och får inte ta min.medicin vid graviditet. Hoppas på att det går över. Ska hålla ut till nästa vecka och inskrivningen har jag tänkt, fast bm får ju inte skriva recept, men det är helt hopplöst att få läkartid öht nu på sommaren så hoppas att hon kan fixa något via bakvägar.

Jag -kan- gå till företagshälsovården men min arbetsgivare har rätt att begära ut journaler och jag misstänker att de kommer att göra det iom min sjukskrivning. Jag har ingen lust att de får veta om min graviditet ännu.

• ReikiStar

Vad kul! Jag hoppar också gärna in här :) Går in i vecka 5 imorgon, så egentligen BF 7mars, men går det hela vägen och som allt ska blir det BF senast i februari (planerat snitt pga sjukdom). Har en son på 3 år sedan innan som kom med akut snitt en månad tidigt.

Svar på tråden BF Februari 2017