• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Anonym (Alexandra)
    Deni81 skrev 2016-07-09 16:51:45 följande:

Läser om folk som plussar sent och känner att jag har ett litet hopp. Usch, jag blir sååå besviken när mensen kommer men jag svävar verkligen mellan hopp och förtvivlan! Senast tisdag kommer mensen, testade imorse negativt. Cykeln är ju förlängd nu men den kanske hoppar tillbaka, då kommer mensen imorgon.

Jag har inga direkta symtom, knappt ömma bröst men inget annat. Trött, jo... Men jobbar i helgen och är uppe tidigt. Men ändå hoppas jag så mycket!! Jaja, hoppet är det sista som överger en!

Känner igen mig i det du skriver! Har fortfarande ett litet hopp, trots att jag testat negativt och har pms symptom
  • Mammaresan

Själv sitter jag och räknar ner dagarna från ägglossningen varje dag. Haha! Rätt som det är meddelar jag dagligen till partnern "Idag är det ÄL+4". XD Japp fortfarande ett tag kvar. MEN jag försöker fokusera på att det bara är 7 dagar kvar innan jag "får" testa för första gången. Blir alldeles pirrig bara av att skriva det. :D Idag var även sista arbetspasset på 3 veckor så det känns jätteskönt! Partnern jobbar bara 2 gånger i veckan också den kommande månaden, resten av tiden är vi lediga tillsammans och det hade jag verkligen tänkt njuta av! Så nu är det två lediga dagar tillsammans innan en arbetsdag för hen på tisdag. På tisdag är det ju redan ÄL+7 och bara 4 dagar kvar tills första testningsdag. Haha! Men jag måste ju ha någon nedräkning för att dela upp tiden. Vill ju även passa på att bara få njuta av att vara lediga tillsammans nu. ^_^

Jag gillar att skriva och ha gruppen här förresten. Har inte facebook! :)

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • copycat
    Julm skrev 2016-07-09 15:44:34 följande:

Hur länge har ni försökt? Grattis!!

Slutade med P-medel i november men har försökt aktivt med ÄL-test i tre månader:) vilket var tur, för jag har ÄL en hel vecka senare än vad jag har trott, inte konstigt att det inte blivit nåt innan vi började identifiera ägglossningen med tester :)
  • copycat
    Mammaresan skrev 2016-07-09 16:55:59 följande:

Copycat och DevilsDaughter: Åh så glad jag blir för eran skull! Ni som våndats så mycket med testen och allt. Stort stort grattis!! :D

Lillsmultronet: Jag vill gärna berätta på ett annorlunda sätt denna gång så jag har faktiskt köpt ett litet smycke till bebisen med en symbol som vi båda vet är ett tecken för just det, det är inpacketerat så hen ska få öppna! Så jag hoppas hen kopplar när hen öppnar det (när jag väl blir gravid vill säga). Kommer även bli ett litet kort där det kommer stå "Jag är påväg" eller dylikt. Kanske slår jag även in ett positivt test också som hen får öppna sist om hen mot förmodan inte förstått. :D <3

Men just nu ligger det mest och dammar i garderoben. :P ;)

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
    Enormt mycket tack! <3
  • Anonym (marsbebis)

Dag 30 i cykeln och mensen brukar komma pa dag 28 eller 29. Det blir bara mer och mer spännande. Har inte testat idag men för nog det imorgon. Kanske hade skuggstrecken fran tidigare i veckan rätt men jag vagar inte hoppas. Brösten är ömma men annars känner jag inget alls. Inga tecken pa att mensen skulle vara pa gang heller. 

• Deni81
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-09 17:04:25 följande:

Känner igen mig i det du skriver! Har fortfarande ett litet hopp, trots att jag testat negativt och har pms symptom

Japp, pms här också. Gråter till ibland för nåt fint på teven. Butter mot kollegan på jobbet, haha. Hoppas hon förstår. Har kort stubin också. Inte alls ömma bröst längre, bara lite svullna. Är sänkt liksom... På ett typiskt pms-vis. Hoppas ändå för oss... Kram!
  • Crazy catlady

Jag ska ha ägglossning imorgon egentligen (cd 16-17) men har inga som helst symtom för det.. vilket jag brukar ha 2-3 dagar innan äl.. . Dock tror jag att jag hade den tidigare denna månad.. då jag hade riktigt ont och mycket ägglossningsflytningar under ett par dagar för kanske 5-6 dagar sedan.. valde att inte testa med ältest denna månad så jag har ingen aning.. Ska dock försöka att inte testa förrens bim den 23 juli.. ! Eeeeevig väntan.. !!

• Milli_1

Är på ÄL +3 och min vilopuls har gått i taket! Ökat från 55 till 85... Vi lyckades få till det innan äl och även samma dag som ältestet visade positivt. Har även ömma bröst... Långt till BIM nu..

• Kynisen

Rätt säker på att det tydligen var en lång cykel denna gång då jag nu testat positivt på äl test i går kväll och hela dagen i dag, vi som trodde det va i början av veckan pga alla flytningar och ont... Men men är super glad för det starka utslaget då tidigare månader inte vart ett dyft, så nu laddar vi om och startar bebisverkstaden i kväll igen och några dagar framåt... Sen får vi börja vänta.. Igen!!! Suck ännu längre till bim än va vi trodde...

Svar på tråden Bim Juli 2016