• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • livias

Kramar till er som fått mensen :( känns så hopplöst! Och tack till er som svarade angående "myrkryp" i ben och rumpa, precis så känns det! Bra beskrivning, idag har det utökat till värk i blygdbenen (sorry för mycket info!!) men nåt är onekligen på gång. Känns på det och luktsinnet. Dryga dagar när man bara vill veta! Så glad att man kan prata av sig här :)

• Tiger grr

Alltså, den här perioden är spännande för en gång skull. Har inte mkt symptom, men har och haft sen en dag efter ÄL en del molvärk som inte försvinner. Känner mig hoppfull. :D ÄL+6 idag.

• Crazy catlady

Mina bröst ömmar... mer eller mindre hela tiden nu.. gud vad jag hoppas att det tagit sig denna gång. Vi är inne på försök 6 efter ett utomkveds i början på året.. Jag känner mig typ gravid.. är på äl+8-9 och ska försöka att inte testa förrens på söndag.. men det är sjukt svårt när man har test liggandes hemma.. haha

Ni vars bröst ömmar .. Hur ömmar de ? Bränns det? Sticker det? Ilar det ? Jag har svårt att sätta ord på hur det känns faktiskt.. molande ihållande värk typ.. sen kan det komma som mer ömma ilningar ibland .. o bröstvårtorna ömmar lite när jag nyper tag.. haha

• lisohl
    Tiger grr skrev 2016-07-14 21:46:46 följande:

Alltså, den här perioden är spännande för en gång skull. Har inte mkt symptom, men har och haft sen en dag efter ÄL en del molvärk som inte försvinner. Känner mig hoppfull. :D ÄL+6 idag.

Jag har också sån molvärk, inne på typ tionde dagen i rad nu. Bim -2. Vågar dock inte ta ut nåt förskott då jag förstått att en del har så även innan mens. Jag har bara haft det en gång förut och då var jag gravid, så hoppet finns ju helt klart! Håller tummarna för oss båda!
  • Mammaresan
    Ememem skrev 2016-07-14 21:09:19 följande:
    Den månad jag blev gravid med sonen kände jag ingenting. Månaderna innan hade jag känningar hela tiden, var ordentligt skengravid nån månad men när det gällde på riktigt så behövde väl kroppen inte fejka ;)
    Ja, man kan ju hoppas i alla fall. Flört Jag mådde ju skit förra månaden och väldigt skengravid och inte var jag gravid för det så. Tungan ute
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • lisohl
    Crazy catlady skrev 2016-07-14 21:57:06 följande:

Mina bröst ömmar... mer eller mindre hela tiden nu.. gud vad jag hoppas att det tagit sig denna gång. Vi är inne på försök 6 efter ett utomkveds i början på året.. Jag känner mig typ gravid.. är på äl+8-9 och ska försöka att inte testa förrens på söndag.. men det är sjukt svårt när man har test liggandes hemma.. haha

Ni vars bröst ömmar .. Hur ömmar de ? Bränns det? Sticker det? Ilar det ? Jag har svårt att sätta ord på hur det känns faktiskt.. molande ihållande värk typ.. sen kan det komma som mer ömma ilningar ibland .. o bröstvårtorna ömmar lite när jag nyper tag.. haha

Jag hade ömmande bröst när jag var gravid med första barnet. Vill minnas att det var som en sprängande känsla. Och så var de väldigt ömma vid beröring, men mest brösten och inte så mycket bröstvårtorna om jag minns rätt.
  • Grönablad

Ömmande bröst är det första och starkaste symptom jag fått när jag varit gravid. Mina kändes väldigt spända och tunga. Gjorde ont att ta av sig bh:n pga att stödet försvann, men ont att ha på bh:n pga att den klämde överallt :) Har inte haft ömma/ilande bröstvårtor utan det har mer varit hela brösten som värkt.
  • livias

Mina bröst brukar vara ömma när man bara snuddar dom, innan mens. Men denna månaden är det mer så att dom känns tyngre och typ ilar i dom imellanåt. Ilar /bränns typ. Håller med, svårt att sätta ord på. Är också på äl+9 :)
  • Crazy catlady
    livias skrev 2016-07-14 22:13:49 följande:

Mina bröst brukar vara ömma när man bara snuddar dom, innan mens. Men denna månaden är det mer så att dom känns tyngre och typ ilar i dom imellanåt. Ilar /bränns typ. Håller med, svårt att sätta ord på. Är också på äl+9 :)

Mina låter lite som dina..känns mest tunga och har ilningar.. jag kan klämma o känna (vilket jag gör titt som tätt för att känna om de gör ont vid beröring) och det gör inte så ont alls på det sättet..
  • Tiger grr

Hur håller du dig ifrån att testa?! :D jag kommer testa om 3-4 dgr. :)) har lång lutealfas (17 dgr) så BIM-11 idag. Kroppen kan ju spela en ett spratt många ggr men ibland får man gå på känsla. Tack, jag håller också tummarna! :D

lisohl skrev 2016-07-14 21:59:57 följande:

Jag har också sån molvärk, inne på typ tionde dagen i rad nu. Bim -2. Vågar dock inte ta ut nåt förskott då jag förstått att en del har så även innan mens. Jag har bara haft det en gång förut och då var jag gravid, så hoppet finns ju helt klart! Håller tummarna för oss båda!

Svar på tråden Bim Juli 2016