• Anonym (Jag)

Behöver tid UTAN hans barn!

Hur ska jag få sambon att förstå att jag behöver tid UTAN hans barn? Vilda barn på 6 och 8 år. I sommar skulle vi ha 3 veckor semester på samma gång. Barnen skulle vara här på 2 av hans veckor, alltså 1 vecka av våra 3 tillsammans. Men nu blev det plötsligt ändrat då mamman bestämde sig för att resa bort. Nu har vi dem 2,5 veckor av 3. Alltså vi får inte mera ledigt än en vanlig helg. Jag vill inte passa upp hans barn på min semester, så jag sa till på jobbet att jag tar en vecka mindre semester då. Sambon blev sur och tycker att jag borde vilja umgås med barnen.. Men hur mycket semester är det då de väcker oss 6.00 varje morgon, de klarar ingenting själv så ALLT måste man hjälpa dom med. Det e ju mera jobb hemma än på det riktiga jobbet!

Jag hade ju sett fram emot att för en gångs skull få lite extra uppmärksamhet av sambon, att inte ha ungarna hängande efter hela tiden. Att få känna att jag är viktigast en stund. Är så himla besviken!!

Har levt ihop med dom i 4 år. Samma sak varje semester. Jag förstår ju att han vill ha dem så mycket som möjligt men han borde ju också förstå att jag kanske vill få lite tid med honom utan barnen!

• Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!
  • Anonym (Tja)
    nihka skrev 2016-07-03 18:51:29 följande:

Jodå. Mamman har det. Det är ju för att hon utökade sin resa med en vecka som TS och pappans resa får utgå helt.

Ja, men bara för att biomamman är en skit som sätter sina egna behov före barnens, så blir det ju knappast bättre om pappan gör likadant.

Det hade blivit bättre för ts, men knappast för barnen.

Som sagt, nästa planerade resa för ts och hennes man kanske blir underbar.
  • Ess
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 17:38:15 följande:
    Varför citerar du då mig som endast hakat upp mig på att barnet får gå med bajs i rumpan när denne är själv med ts ?
    För att du anser att det är hennes sak att ta itu med, och att det är synd om barnet som vägrar torka sig själv och som får konsekvensen att ev få ont i rumpan.
  • Anonym ((&))
    Anonym (*suckar*) skrev 2016-07-03 19:18:20 följande:
    Exakt, han kan vara så kortsiktig i sitt tänk. Därav att jag mfl har uppmanat TS att fundera på om hon verkligen vill leva med en man som inte är kapabel till att sätta alla främst i sin familj utefter behov. Istället sätter han mammans behov först.

Jag förstår hans tankar kring att låta barnen komma på hennes tid. Han vill inte att barnen ska känna sig ovälkomna och han vill inte ta konflikten med mamman. Men han tänker helt galet. Barnen hade troligen förstått mycket väl om han hade varit tvungen att förklara varför de inte kunde komma extra. En förklaring hade endast behövts utifall mamman hade klagat inför barnen om att deras pappa inte vill ha dem. vilket är en lögn.

Han värderar TS så pass lite att han inte bryr sig om hennes åsikt alls, utan avbokar utan att ens prata med henne om det först. TS hade kanske kunnat åka med en vän istället, eller åkt själv, men han gav henne inte det valet.

Han pratade med TS och hon sa nej, vi kan inte ha barnen extra för vi har bokat en resa. Ok sa sambon, då meddelar jag mamman. Dagen efter meddelar han TS att han avbokat resan för de ska ha barnen extra.

Ett sådant beteende är inte ok. Mamman beter sig ju så här för att hon kan, för att hon vet att pappan är en mes och inte säger ifrån. TS har valet att acceptera att hon inte är värd lika mycket som barnens mamma eller göra slut.

Fast det behöver inte heller vara som du tror
  • Anonym ((&))
    Ess skrev 2016-07-03 19:35:41 följande:
    För att du anser att det är hennes sak att ta itu med, och att det är synd om barnet som vägrar torka sig själv och som får konsekvensen att ev få ont i rumpan.
    Nä har jag aldrig sagt men att låta barnet gå med bajs i rumpan när pappa inte är hemma tycker jag är att straffa barnet på fel sätt . Är pappan hemma är det hans jobb men han kan omöjligt hjälpa sitt barn hur mycket han än vill om han inte är hemma .

Ska du fortsätta tjata om detta ?
  • Anonym (*suckar*)
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 19:37:16 följande:
    Fast det behöver inte heller vara som du tror
    Nej, så klart inte men det är så jag tolkar det. Jag har inte pratat med mannen i fråga. Hans beteende tyder dock på att han har noll respekt för TS. Han visste ju hennes åsikt men körde över henne ändå.

• Anonym ((&))
    Anonym (*suckar*) skrev 2016-07-03 19:45:51 följande:
    Nej, så klart inte men det är så jag tolkar det. Jag har inte pratat med mannen i fråga. Hans beteende tyder dock på att han har noll respekt för TS. Han visste ju hennes åsikt men körde över henne ändå.

Nä har frågar ts vad han säger oxå men inget svar
  • nihka
    Anonym (Tja) skrev 2016-07-03 19:25:17 följande:
    Ja, men bara för att biomamman är en skit som sätter sina egna behov före barnens, så blir det ju knappast bättre om pappan gör likadant.

Det hade blivit bättre för ts, men knappast för barnen.

Som sagt, nästa planerade resa för ts och hennes man kanske blir underbar.
    Absolut.

Om pappan hade ställt på mamman om att avboka sin extra vecka så hade det blivit bättre för barnen som kanske inte tycker det är så roligt att skyfflas runt i sista minuten.

Eller så gör mamman likadant igen eller värrre för att hon lärt sig att det går bra.
  • Anonym (Herregud)
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 18:39:35 följande:

Ja o då bör man hjälpas åt i hemmet att försöka få bort den rädslan inte låta barnet skylla sig själv .

Det är föräldrarnas sak, inte ts. Hon är ingen obetald barnpiga.
  • Anonym ((&))
    nihka skrev 2016-07-03 19:47:01 följande:
    Absolut.

Om pappan hade ställt på mamman om att avboka sin extra vecka så hade det blivit bättre för barnen som kanske inte tycker det är så roligt att skyfflas runt i sista minuten.

Eller så gör mamman likadant igen eller värrre för att hon lärt sig att det går bra.
    Eller så frågade mamman pappan snällt o han sa att det gick bra
  • Anonym (*suckar*)
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 19:48:19 följande:
    Eller så frågade mamman pappan snällt o han sa att det gick bra
    TS har redan skrivit hur det gick till. Om du klickar på visa endast under TS så står det på sidan tre. Ena inlägget är nr 349 har jag för mig och det andra är lite över det.

I korta drag så står det att pappan frågade TS om det gick bra att de avbokade resan och TS sa nej. Pappan skulle då meddela mamman men kom istället dagen efter och meddelade ilsket TS att han avbokat resan för de skulle ha barnen extra och att han inte ville diskutera det mer.

I det andra står det att han tycker om att vara med sina barn men inte är så lycklig över att ha fått lov att avboka resan.
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!