• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • bebisdags
    Jasmin3 skrev 2016-09-11 19:11:17 följande:
    Tack! :) Är lite osäkert men BIM bör vara tors eller fre. Har smygtestat men det är toknegativt (inte så konstigt iofs men..)

Man är ju så ivrig :P

Ska verkligen försöka hålla mig till på onsdag, har ett CB-test och en såndär liten sticka som bar väntar på att bli använda ;D
    Ah spännande! Jag testade negativt igår på morgonen så ge inte upp!:D Hoppas!:)
  • mamma4ever
    Tesse88 skrev 2016-09-11 18:49:21 följande:

Alltså hur var det nu!? Jag fick en positiv (äntligen) ÄL-sticka i går kväll vid 22.00 ... testade även positivt nu vid 18.30.. när kan man räkna med att ägget släpper? Är det vid positiv sticka eller inom 24 h efter första positiva test? #lagomförvirrad ????????

Det är från dagen du får positivt på stickan så inom 24h släpper det så bara att ligga på
  • Tesse88
    bebisdags skrev 2016-09-11 17:34:50 följande:

Åh herregud kan knappt fatta.. Tog ett test nu och tänkte ja vi får väl se är ju kväll samt BIM-3 .. Och fick se detta efter bara en halv min :D

Tusen tusen grattis! Ja blir så glad när jag ser alla som plussar!
  • bebisdags
    Tesse88 skrev 2016-09-11 19:18:58 följande:
    Tusen tusen grattis! Ja blir så glad när jag ser alla som plussar!
    Tack så jätte jätte mycket!! Åh är så spännande:D
  • livias

Grattis till alla fina plus i september <3 Jag har bim om den vecka, den 18e.. Känner inget och blev tyvärr inte så mycket runt äl som vi hoppats.. Men chansen finns ju! Ska beställa tester på nätet tänkte jag, vilka är bäst? Tips snälla!!

• Jasmin3
    bebisdags skrev 2016-09-11 19:14:03 följande:

Ah spännande! Jag testade negativt igår på morgonen så ge inte upp!:D Hoppas!:)

Åh är det sant?? Nu gav du mig lite mera hopp igen! :D
  • bebisdags
    Jasmin3 skrev 2016-09-11 20:36:56 följande:
    Åh är det sant?? Nu gav du mig lite mera hopp igen! :D
    Yes, så blev de sist också testade negativt BIM-4 och -3 sen plussade jag på -2. Håller tummarna för dig:D
  • parmesan

Jag fattar ingenting. Borde ha Äl igår (dag 14) eller idag (dag 15) har testat med Äl stickor sedan måndag bara för att inte missa och kunna följa stegring. På onsdag fick jag två streck men svagt, torsdag lite starkare så tänkte att nu börjar stegringen inför helgen. Men på fredagen var det nada! Endast svagt svagt knappt synligt och blev svagare och svagare tills idag. Jag brukar även ALLTID få kraftiga Äl-värkar men har bara känner svagt molande lite då och då. Känner visserligen lite just nu men testet visar ju negativt. Åh betyder detta att jag inte har någon Äl denna månad? :( första gången jag kör på riktigt med Äl stickor :(

• bebisdags

Ville dubbel bekräfta och yey????????
    Hade en konstig tanke i huvudet att det skulle stå "ej gravid" men icke:D

• pimpim78

När tror ni jag vågar testa ??

Stort grattis till alla plus, va härligt att se <3
    Jag har alltid haft regelbunden cykel på 27-28 dagar, första gången på äl test och fick positiv sticka på kvällen dag 9 som var den 4 sep (clearblue digital), hade sex på morgonen efter.
    Men hade ju supertidig ägglossning och kan väl knappast räkna med en cykel på 27 dagar ?
    Allt känns jättesuspekt, inbillar mig att jag har en massa symtom som molvärk i livmoder osv, fortsatt med äl testet ända fram till nu men ej positivt igen. De glatta flytningarna kom 2 dagar efter pos äl test för att avta efter bara typ en dag.

När hade ni vågat testa ?

Det kliar hyfsat i fingrarna här borta.......

Så himla fin grupp det här och ett stort lycka till allihop, vi får nästa månad påbörja inemination på sophiahemmet och hoppas det skall hjälpa oss lite bättre men sätter lite hopp till den här månaden då man spolade min livmoder med koksalt och det kanske förhoppningsvis hjälper de små simmarna till fri passage.....

Svar på tråden Bim september