• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • bebisdags
    bebisdags skrev 2016-09-10 18:58:18 följande:

Hej hjälp!!

Testade med ett ÄL-test nu.. Vet egentligen inte varför (tesoman).. Har BIM på onsdag enligt appen och fick imorse ett negativt grav test ( dock plussade jag inte förens BIM-2 sist) men men så tog ja ett ÄL-test nu och den visade maximal fertilitet! Vet att det kan läsa av graviditet men också när mensen är på g.. Vad har ni för erfarenhet av detta? Nån som testat postivt fastän det visade på mens på g 4 dagar innan? Förstår att det är omöjligt att få veta utan att vänta och se men kanske få lite hopp!:)

• sigge1235
    FrökenE1985 skrev 2016-09-10 11:26:23 följande:

Åh herregud! Tog ett babyplan testa tidigt. Kan ana en svagt streck (dock inte inom tiden, har dock inte kunnat ana något på dom tidigare). Blir till att testa varannan dag nu, typ. Hoppas det blir starkare och inom tiden. Bim 17 september.

Har en bitter/besk smak i munnen konstant, ömma bröst/bröstvårtor, lätt illamående och huvudvärk. Jag har alltid varit extremt hormonkänslig, så har aldrig mått bra på p-piller och dyl. tidigare heller.

Hoppas, hoppas!

Låter precis som jag! Samma bim-dag, samma resultat med samma test och samma symptom. Jag har även konstiga drömmar och nyser mycket. Lycka till!
  • Glädje

Alltså har jag redan blivit galen :P

Äl+3(!!!) bara men riktig mensvärk och trött redan!

Det är för tidigt för mensvärk även om de va för mensen det värker, och alldeles för tidigt om det är gravsymtom... Men varför har jag mensvärk nu?? Ägget har ju släppt......!

• FrökenE1985
    sigge1235 skrev 2016-09-10 19:25:56 följande:

Låter precis som jag! Samma bim-dag, samma resultat med samma test och samma symptom. Jag har även konstiga drömmar och nyser mycket. Lycka till!

Men coolt! Jag nyser också jättemycket. Drömmer sjukt mycket och livligt. Lycka till du med!
  • Newbie84
    LillaPyret skrev 2016-09-10 19:37:36 följande:

BIM-2. Cykeldag 27. Stegrat en hel del sen igår

Grattis vad spännande :)
  • Glädje

Läste detta och plötsligt förstår jag varför man så lätt blir skengravid efter äl innan mensen kommer och ville bara dela med mig till er...

(Super snabb förenklad svensk version)= direkt efter äl ökar hormonnivåerna av progesteron, progesteron ger symtom som PMS alltså snarlika eller samma som graviditets symtom... MEN mängden progesteron varierar för varje äl, och därför kan man ena månaden inte känna ett dugg efter äl innan mensen och nästa månad ha mensvärk, ömma bröst eller illamående..

Så nu ska jag sluta leta symtom på äl+3 och inse att det är progesteronet som spelar mig ett spratt..:)

"Q. What is the difference between progesterone symptoms and pregnancy symptoms, and how long do they last?

A. There is no difference. PMS symptoms are from progesterone. As we have already discussed, progesterone is a natural hormone that we create from the Corpus Luteum after we ovulate. We have also learned that progesterone is secreted in different amounts each cycle, and also raises once implantation happens. So what are the symptoms of progesterone? There is a separate page on this website that has it, but let's list a few here- Nausea, Gas, Bloating, Fatigue, Moodiness, Sore breasts, Changes in Breasts, Leaky breasts, metal taste in mouth, Blue or more prominent veins, Increase in Appetite, Weight gain, Acne, Sticky/tacky/milky/creamy cervical mucus, Water retention, Heartburn, Constipation, Headaches, Dry mouth, Frequent Urination, Cramping, back pain, stuffy nose and sense of smell, Hot/Cold flashes, and that is just to name a few. These will last from ovulation until the time you start your next cycle."

• Lady K
    Glädje skrev 2016-09-10 21:28:48 följande:

Läste detta och plötsligt förstår jag varför man så lätt blir skengravid efter äl innan mensen kommer och ville bara dela med mig till er...

(Super snabb förenklad svensk version)= direkt efter äl ökar hormonnivåerna av progesteron, progesteron ger symtom som PMS alltså snarlika eller samma som graviditets symtom... MEN mängden progesteron varierar för varje äl, och därför kan man ena månaden inte känna ett dugg efter äl innan mensen och nästa månad ha mensvärk, ömma bröst eller illamående..

Så nu ska jag sluta leta symtom på äl+3 och inse att det är progesteronet som spelar mig ett spratt..:)

"Q. What is the difference between progesterone symptoms and pregnancy symptoms, and how long do they last?

A. There is no difference. PMS symptoms are from progesterone. As we have already discussed, progesterone is a natural hormone that we create from the Corpus Luteum after we ovulate. We have also learned that progesterone is secreted in different amounts each cycle, and also raises once implantation happens. So what are the symptoms of progesterone? There is a separate page on this website that has it, but let's list a few here- Nausea, Gas, Bloating, Fatigue, Moodiness, Sore breasts, Changes in Breasts, Leaky breasts, metal taste in mouth, Blue or more prominent veins, Increase in Appetite, Weight gain, Acne, Sticky/tacky/milky/creamy cervical mucus, Water retention, Heartburn, Constipation, Headaches, Dry mouth, Frequent Urination, Cramping, back pain, stuffy nose and sense of smell, Hot/Cold flashes, and that is just to name a few. These will last from ovulation until the time you start your next cycle."

Jisses, det där var ju en riktig eye-opener! Intressant! Om än något frustrerande för oss alla som så gärna vill känna något och hoppas att det beror på graviditet...haha, jaja, bara att inse att kroppen gör som den vill.
  • Lady K
    LillaPyret skrev 2016-09-10 19:37:36 följande:

BIM-2. Cykeldag 27. Stegrat en hel del sen igår

Åh, stort grattis!
  • FyrAAAA
    bebisdags skrev 2016-09-10 18:58:18 följande:

Hej hjälp!!

Testade med ett ÄL-test nu.. Vet egentligen inte varför (tesoman).. Har BIM på onsdag enligt appen och fick imorse ett negativt grav test ( dock plussade jag inte förens BIM-2 sist) men men så tog ja ett ÄL-test nu och den visade maximal fertilitet! Vet att det kan läsa av graviditet men också när mensen är på g.. Vad har ni för erfarenhet av detta? Nån som testat postivt fastän det visade på mens på g 4 dagar innan? Förstår att det är omöjligt att få veta utan att vänta och se men kanske få lite hopp!:)

Förra månaden testade jag med clear blue ägglossningstest, digitalt med dubbel indikator, några dagar före bim, fick då blinkande glad gubbe, sen på bim fick jag fast glad gubbe, dvs maximal fertilitet. Tyvärr kom mensen, men två dagar för sent. Eftersom jag aldrig gått över tiden för bim utom när jag varit gravid tror jag att detta kanske faktiskt var ett riktigt tidigt missfall snarare än att det blev glad gubbe bara för att mensen var på g, men det kommer jag ju aldrig få veta tyvärr! Hoppas att du är gravid, uppdatera oss!
Svar på tråden Bim september