• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • bebisdags
    FyrAAAA skrev 2016-09-11 03:02:11 följande:
    Förra månaden testade jag med clear blue ägglossningstest, digitalt med dubbel indikator, några dagar före bim, fick då blinkande glad gubbe, sen på bim fick jag fast glad gubbe, dvs maximal fertilitet. Tyvärr kom mensen, men två dagar för sent. Eftersom jag aldrig gått över tiden för bim utom när jag varit gravid tror jag att detta kanske faktiskt var ett riktigt tidigt missfall snarare än att det blev glad gubbe bara för att mensen var på g, men det kommer jag ju aldrig få veta tyvärr! Hoppas att du är gravid, uppdatera oss!
    Åh vad tråkigt, håller tummarna för dig denna gång!

Jag är ju verkligen så otålig när det gäller detta haha, men blir spännande att se! Tänkte testa på tisdag så uppdaterar då:D
  • Lady K
    Glädje skrev 2016-09-11 08:43:10 följande:

Ja men eller hur, helst vill man ha ett test som visar om befruktning skett, sen gärna ett om cellen delat sig, och sen ett om det inplanterat innan man tar grav testet, snacka om att man hade testat ihjäl sig hahaha men aldrig har två veckor varit såååå långa som när man väntar på bim :P

Hihi, ja tänk att man så gärna vill ha full koll och kontroll över det man faktiskt inte kan kontrollera...:P

När har du bim? Själv är jag på bim -3 idag, men har bestämt mig för att inte testa nåt alls innan bim. Känner inga direkta symptom denna gång förutom att magen har varit ovanligt trög och uppkörd men det kan ju bero på nåt annat såklart...Enda andra konstiga grejen är att jag från i fredags fått helt galen sexlust...Brukar vara precis tvärtom inför mens. Jaja, bara att väääänta och se!
  • Glädje
    Lillatjejen1992 skrev 2016-09-11 09:09:07 följande:

Bim om 4 dagar och ända fram tills nu har jag känt av sjuk molvärk och även lite illamående . Men idag är allt som bortblåst :( usch va nere man blir .

Det är progesteronet efter äl som ger symtom!

Olika mängd progesteron efter varje cykel gör att man vissa månader känner mer symtom än andra månader, progesteronet sjunker innan mensen ska komma och de symtom man hade efter äl försvinner...
  • Mirjam91
    Anonym (Orolig) skrev 2016-09-11 08:56:54 följande:

Lite råd snälla! jag är på dag 15 efter sista mensens första dag. Har testat negativt på clearblue ägglossningstest med dubbelhormonindikator. Har förbrukat alla test nu. Enligt mina tiggare beräkningar så skulle jag haft äglossning för 2 dagar sedan. Men mina är rätt regelbunden. Hade ni köpt ett paket till denna månaden och testat eller tror ni jag hoppat över ägglossning denna månad?

Jag hade absolut köpt ett paket till och fortsatt testa! :) Jag fick ÄL 7dgr efter jag "skulle" haft. Men jag har iofs PCO, hehe. Men fortsätt du :)
  • bebisdags
    Anonym (Orolig) skrev 2016-09-11 08:56:54 följande:

Lite råd snälla! jag är på dag 15 efter sista mensens första dag. Har testat negativt på clearblue ägglossningstest med dubbelhormonindikator. Har förbrukat alla test nu. Enligt mina tiggare beräkningar så skulle jag haft äglossning för 2 dagar sedan. Men mina är rätt regelbunden. Hade ni köpt ett paket till denna månaden och testat eller tror ni jag hoppat över ägglossning denna månad?

Jag hade köpt ett paket till, förra månaden fick jag min ÄL en hel vecka efter den skulle varit:)
  • Korvstroganoff

Tycker du kan stanna kvar tills mensen kommer! Alla får inte symptom! :)

Fkvi skrev 2016-09-10 15:12:21 följande:

Då det inte verkar gått denna gång (har BIM på måndag och inga symptom än över huvudtaget) så hoppar jag ur denna tråd. Grattis alla som fått ett plus <3

• Lillatjejen1992
    Glädje skrev 2016-09-11 09:37:25 följande:

Det är progesteronet efter äl som ger symtom!

Olika mängd progesteron efter varje cykel gör att man vissa månader känner mer symtom än andra månader, progesteronet sjunker innan mensen ska komma och de symtom man hade efter äl försvinner...

Är mycket väl medveten om det , gör det dock inte enklare när man försökt ett tag och det aldrig tar sig :/
  • Tesse88

Helt plötsligt kom hoppet tillbaka! Efter att ÄLtestet visat svag stegring ena dagen och sen ingenting alls så tappades hoppet på äl denna månad. MEN i går kväll fick jag äntligen ett positivt test så nu hoppas vi på det bästa!! Hur går det för er andra??

• Jasmin3
    Tussilago6 skrev 2016-09-11 09:21:09 följande:

Vad roligt att vi är i ungefär samma situation! Jag känner mig också gravid fast jag inte har så mycket symtom, men det är småsaker som molvärk som kommer och går, inte så sugen på kaffe som jag brukar, lite halsbränna.... Jag har haft mer symtom andra månader när det inte varit nåt, det kanske det ju inte är nu heller iofs, men denna gång har jag mer en mental känsla av att vara gravid.

Ska du testa imorgon igen? Då är vi på bim -3, då borde det ju kunna synas om de svaga vi fick var positiva på riktigt.

Jag håller med, det känns mentalt som att jag är gravid. Ofta kan man ju känns besvikelse över att få ett negativt test även om man vet att det är några dagar kvar till BIM men den här gången är min känsla mer "äh, klart jag är gravid - det är bara för tidigt att testa" :P Men det återstår att se. Har lovat mig själv att vänta till onsdag, får se om jag lyckas hålla det ;) Testar du imorn? :)
  • mamma4ever

Hej,

hänger på här denna månaden, hade ägglossning den 9/9, Bim är den 25 september och hoppas på ett posetivt grav test då jag har svårt att bli gravid på grund av övervikt och med 2 missfall i bageget 

Svar på tråden Bim september