• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • FyrAAAA
    Jasmin3 skrev 2016-09-10 08:34:55 följande:

Jag är typ helt testberoende, har smygtestat flera gånger nu men idag är första gången jag kan se en liiiten liten antydan till streck om jag vänder och vrider på stickan ???? Däremot har jag även använt äl-stickor några gånger (vilket jag vet att man inte kan lita på men mest för att se om det förändras) och det var som ett nästan positivt äl-test idag. Det ger mig ju faktiskt lite hopp iaf! :D BIM-5 idag så det är ju inte konstigt att det inte syns än men.. Är såå ivrig!! ????

Åh så spännande! Hoppas hoppas!!!
  • Tussilago6

Jag testade negativt igår på bim -5 efter mitt test på bim -6 som jag kunde se ett svaaagt streck på långt efter testtidens slut. Men jag hade rätt så blaskig urin igår efter att ha överätit vattenmelon på fredagkväll (rekommenderas ej så här i testtider ) så kanske inte så konstigt!

Idag har jag sovit borta så det blev inget test, nytt försök imorgon bitti. Jag känner mig ganska hoppfull, fast jag har inte så mycket symtom, lite molvärk som kommer och går bara.

• Glädje
    Lady K skrev 2016-09-10 22:56:56 följande:

Jisses, det där var ju en riktig eye-opener! Intressant! Om än något frustrerande för oss alla som så gärna vill känna något och hoppas att det beror på graviditet...haha, jaja, bara att inse att kroppen gör som den vill.

Ja men eller hur, helst vill man ha ett test som visar om befruktning skett, sen gärna ett om cellen delat sig, och sen ett om det inplanterat innan man tar grav testet, snacka om att man hade testat ihjäl sig hahaha men aldrig har två veckor varit såååå långa som när man väntar på bim :P
  • Jasmin3
    FyrAAAA skrev 2016-09-11 03:08:00 följande:

Åh så spännande! Hoppas hoppas!!!

Tack! Ja hoppas verkligen :)) Gjorde dock ett nytt test idag (BIM -4 enligt min app) som var negativt. Men jag fortsätter att hålla hoppet uppe och nu har jag lovat mig själv att jag inte ska testa igen förrän på onsdag, då borde det ju åtminstone bli ett svagt streck om jag nu är gravid. Det känns i hela kroppen som att jag är det iaf, symptom till och från och järnsmak i munnen. Brukar dessutom nästan alltid tycka det är gott att ta ett glas vin eller två en lördagkväll men igår fick jag avsmak av att bara se flaskan! Vilket jag känt under mina tidigare graviditeter också.

Hur går det för dig då? :) Har inte läst alla kommentarer så jag kan ha missat om du redan skrivit den nånstans :P
  • Jasmin3
    LillaPyret skrev 2016-09-10 19:37:36 följande:

BIM-2. Cykeldag 27. Stegrat en hel del sen igår

Grattis!! Vad roligt :D
  • Jasmin3
    Tussilago6 skrev 2016-09-11 06:33:21 följande:

Jag testade negativt igår på bim -5 efter mitt test på bim -6 som jag kunde se ett svaaagt streck på långt efter testtidens slut. Men jag hade rätt så blaskig urin igår efter att ha överätit vattenmelon på fredagkväll (rekommenderas ej så här i testtider ) så kanske inte så konstigt!

Idag har jag sovit borta så det blev inget test, nytt försök imorgon bitti. Jag känner mig ganska hoppfull, fast jag har inte så mycket symtom, lite molvärk som kommer och går bara.

Samma här ungefär! Gjorde ett test igår, BIM -5, som blev ett vääldigt svagt streck efter testtiden men idag negativt. Håller också hoppet uppe, det är ju trots allt fortfarande "långt" innan testerna normalt visar plus :)

Håller tummarna för oss!
  • Anonym (Orolig)

Lite råd snälla! jag är på dag 15 efter sista mensens första dag. Har testat negativt på clearblue ägglossningstest med dubbelhormonindikator. Har förbrukat alla test nu. Enligt mina tiggare beräkningar så skulle jag haft äglossning för 2 dagar sedan. Men mina är rätt regelbunden. Hade ni köpt ett paket till denna månaden och testat eller tror ni jag hoppat över ägglossning denna månad?

• Lillatjejen1992

Bim om 4 dagar och ända fram tills nu har jag känt av sjuk molvärk och även lite illamående . Men idag är allt som bortblåst :( usch va nere man blir .

• Tussilago6
    Jasmin3 skrev 2016-09-11 08:52:38 följande:

Samma här ungefär! Gjorde ett test igår, BIM -5, som blev ett vääldigt svagt streck efter testtiden men idag negativt. Håller också hoppet uppe, det är ju trots allt fortfarande "långt" innan testerna normalt visar plus :)

Håller tummarna för oss!

Vad roligt att vi är i ungefär samma situation! Jag känner mig också gravid fast jag inte har så mycket symtom, men det är småsaker som molvärk som kommer och går, inte så sugen på kaffe som jag brukar, lite halsbränna.... Jag har haft mer symtom andra månader när det inte varit nåt, det kanske det ju inte är nu heller iofs, men denna gång har jag mer en mental känsla av att vara gravid.

Ska du testa imorgon igen? Då är vi på bim -3, då borde det ju kunna synas om de svaga vi fick var positiva på riktigt.
  • Lady K
    Anonym (Orolig) skrev 2016-09-11 08:56:54 följande:

Lite råd snälla! jag är på dag 15 efter sista mensens första dag. Har testat negativt på clearblue ägglossningstest med dubbelhormonindikator. Har förbrukat alla test nu. Enligt mina tiggare beräkningar så skulle jag haft äglossning för 2 dagar sedan. Men mina är rätt regelbunden. Hade ni köpt ett paket till denna månaden och testat eller tror ni jag hoppat över ägglossning denna månad?

Ge inte upp hoppet! Än finns det ju chans att du får äl, själv har jag det runt dag 16/17. Om du tycker om att veta svart på vitt, köp fler test. Om du inte måste veta eller inte vill lägga ut mer pengar, ligg på var o varannan dag närmsta dagarna ändå så har ni ju gjort vad ni kan!
Svar på tråden Bim september