• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • LillaPyret
    bebisdags skrev 2016-09-11 17:34:50 följande:

Åh herregud kan knappt fatta.. Tog ett test nu och tänkte ja vi får väl se är ju kväll samt BIM-3 .. Och fick se detta efter bara en halv min :D

Grattis :) va de inte vi som hade BIM typ samtidigt? :)
  • Jasmin3
    Tussilago6 skrev 2016-09-11 16:30:54 följande:

Ja jag tänker testa imorgon, jag hoppade ju över idag så nu har jag abstinens! Vill nästan gå och lägga mig så det blir imorgon nån gång!

Vad har du för symtom?

Haha håller med, har typ också abstinens! Vill gå å lägga mig å sova till på torsdag ;)

Mina symptom är illamående till och från, lätt molvärk i magen, ont i brösten vissa stunder. Sen känner jag att jag får lite lätt blodtrycksfall ibland, är sugen på surt å salt.. Typ :P Du då?
  • bebisdags
    LillaPyret skrev 2016-09-11 18:38:11 följande:
    Grattis :) va de inte vi som hade BIM typ samtidigt? :)
    Tack!:D
    Jo visst var det de? Är lite osäker på om BIM skulle varit tisdag eller onsdag men omkring samma:)
  • bebisdags
    Jasmin3 skrev 2016-09-11 18:37:58 följande:
    Grattis!! :D Vill ocksåååå!
    Tack så mycket!!:D

Det kommer, när har du BIM? Ska hålla mina tummar extra hårt för dig!:D
  • Tussilago6
    Jasmin3 skrev 2016-09-11 18:40:52 följande:

Haha håller med, har typ också abstinens! Vill gå å lägga mig å sova till på torsdag ;)

Mina symptom är illamående till och från, lätt molvärk i magen, ont i brösten vissa stunder. Sen känner jag att jag får lite lätt blodtrycksfall ibland, är sugen på surt å salt.. Typ :P Du då?

Jag har inte så mycket symtom, lite molvärk som kommer och går. Lite halsbränna, men det kan ju vara nåt annat. Har brukat haft ganska ömma bröst vid tidigare graviditeter men det kan ha varit lite senare, svårt att komma ihåg. Snart kväll och snart nytt test, gaaah vad spännande. Kommer att bli sjukt besviken om det är negativt denna gång.
  • Tesse88

Alltså hur var det nu!? Jag fick en positiv (äntligen) ÄL-sticka i går kväll vid 22.00 ... testade även positivt nu vid 18.30.. när kan man räkna med att ägget släpper? Är det vid positiv sticka eller inom 24 h efter första positiva test? #lagomförvirrad ????????

• Julm
    bebisdags skrev 2016-09-11 17:34:50 följande:

Åh herregud kan knappt fatta.. Tog ett test nu och tänkte ja vi får väl se är ju kväll samt BIM-3 .. Och fick se detta efter bara en halv min :D

Grattis!! Hur länge har ni försökt? Är det första barnet?
  • bebisdags
    Julm skrev 2016-09-11 18:57:16 följande:
    Grattis!! Hur länge har ni försökt? Är det första barnet?
    Tack!!
    Vi har försökt sedan mars detta år, varav ett tidigt missfall :/ Hoppas denna håller sig kvar:)
    Yes första barnet, super spännande!
  • Jasmin3
    Tesse88 skrev 2016-09-11 18:49:21 följande:

Alltså hur var det nu!? Jag fick en positiv (äntligen) ÄL-sticka i går kväll vid 22.00 ... testade även positivt nu vid 18.30.. när kan man räkna med att ägget släpper? Är det vid positiv sticka eller inom 24 h efter första positiva test? #lagomförvirrad ????????

Från 12-48 timmar efter första positiva, så kör på nu ;)
  • Jasmin3
    bebisdags skrev 2016-09-11 18:45:38 följande:

Tack så mycket!!:D

Det kommer, när har du BIM? Ska hålla mina tummar extra hårt för dig!:D

Tack! :) Är lite osäkert men BIM bör vara tors eller fre. Har smygtestat men det är toknegativt (inte så konstigt iofs men..)

Man är ju så ivrig :P

Ska verkligen försöka hålla mig till på onsdag, har ett CB-test och en såndär liten sticka som bar väntar på att bli använda ;D
Svar på tråden Bim september