• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • happylife
    lisohl skrev 2016-09-14 21:54:52 följande:

Ni som plussat och har molvärk, kommer det och går under dagen eller är det ihållande? Har ni märkt någon särskild tid på dygnet som ni känner av det mer?

Jag har haft molvärk sen kanske äl+2 men det hade jag även förra månaden så jag ställer in mig på mens i helgen.

Mitt kommer och går, har för mig det molade precis efter äl, sen var de lugnt ett tag, men vid äl+7 molade de igen, gick över vid bim för att sen komma tillbaka några dagar senare,

Jag är gravid
  • Tussilago6
    lisohl skrev 2016-09-14 21:54:52 följande:

Ni som plussat och har molvärk, kommer det och går under dagen eller är det ihållande? Har ni märkt någon särskild tid på dygnet som ni känner av det mer?

Jag har haft molvärk sen kanske äl+2 men det hade jag även förra månaden så jag ställer in mig på mens i helgen.

Mitt kommer och går och varierar i styrka, men jag har inte märkt nån speciell tid på dygnet som skulle vara mer eller mindre. Det började ungefär en vecka efter äl.
  • Lillatjejen1992

BIM idag .. Fortfarande hög temp (brukar gå ner samma dag mensen ska komma). Haft jättesvullen mage sen 2dagar efter äl och molvärk men idag har jag endast lite molvärk. Testade negativt bim-4 och vågar inte testa igen.

Blir att vänta 2-3 dagar till för att vara på säkra sidan :) vill inte ha ett "ej gravid" kastat i ansiktet igen xD

• metaphor
    t123 skrev 2016-09-14 19:39:26 följande:
    mamma4ever skrev 2016-09-14 15:10:46 följande:
    Jag är på äl+4 har främst molvärk och ömma bröst samt illa mående och väldigt trött även ovanligt kissenödig till och från. Brukar inte känna av äl så hoppas på våran tur nu :)

Spännande, då är vi några med BIM runt samma dagar alltså? :D Superkul! Låter ju jättebra för er, hoppas på fler känningar här snart också! Ang migrän fick jag också ett vidrigt migränanfall senaste graviditeten, ett par dagar efter ÄL! Har aldrig haft så tidigare så jag kopplade det verkligen till graviditeten den gången!

Vi får följas åt nu och hålla tummarna för varandra :)

åh, låter ju jättebra. det är vårat 6 försök så jag vågar inte hoppas... :) men magkänslan i mig säger att det är så. =) varför skulle jag annars få ett sådant jäkla anfall? :P 

Håller tummar & tår för er!

• Jasmin3

Okej, igår kväll insåg jag att min kropp förmodligen har grundlurat mig! Alla dessa symptom som har varit exakt samma som tidigare, har förmodligen varit en reaktion på att jag slutade med Cerazette för knappt en månad sen. Jag har haft mens under den tiden jag åt dem, regelbundet och när jag slutade kom den två dagar efter (på sitt vanliga datum). Därför tänkte jag att ordningen var återställd och räknade kallt med att jag hade äl ca 1 sept.

Men! Jag har senast idag fått toknegativt gravtest, men däremot stegring på äl-test. Dessutom kände jag igår att okej, det är NU jag har äl. Det kändes exakt som det, vattnigt + trådigt sekret osv, ni vet..

Så nu har jag helt lagt ifrån mig tanken på att BIM är idag och hoppas istället att vår mysstund igår ska vara svaret på vår önskan om en trea! Så himla sjukt, men äl kanske helt enkelt kan förskjutas när man nyligen slutat med ex minipiller, nån som vet? :)

• FrökenE1985
    Jasmin3 skrev 2016-09-15 12:12:22 följande:

Okej, igår kväll insåg jag att min kropp förmodligen har grundlurat mig! Alla dessa symptom som har varit exakt samma som tidigare, har förmodligen varit en reaktion på att jag slutade med Cerazette för knappt en månad sen. Jag har haft mens under den tiden jag åt dem, regelbundet och när jag slutade kom den två dagar efter (på sitt vanliga datum). Därför tänkte jag att ordningen var återställd och räknade kallt med att jag hade äl ca 1 sept.

Men! Jag har senast idag fått toknegativt gravtest, men däremot stegring på äl-test. Dessutom kände jag igår att okej, det är NU jag har äl. Det kändes exakt som det, vattnigt + trådigt sekret osv, ni vet..

Så nu har jag helt lagt ifrån mig tanken på att BIM är idag och hoppas istället att vår mysstund igår ska vara svaret på vår önskan om en trea! Så himla sjukt, men äl kanske helt enkelt kan förskjutas när man nyligen slutat med ex minipiller, nån som vet? :)

Jag slutade med cerazette i mitten på maj. Första cykeln efter det var 40 dagar, andra 33 dagar och tredje 27 dagar. Innan var nina cykler på 29-30 dagar Så tog tydligen ett tag för min kropp att återställa sig. Min lutealfas har även förlängts, hade 12 dagar innan jag började med cerazette och nu är den 14-15 dagar. Så allt har typ ändrats.
  • Anonym (Leila)

Igår spydde jag ju som tidigare nämnt upp frukosten, men hade inga andra sjukdomssymptom eller illamående efteråt. Idag mår jag precis som vanligt med lite kramper i magen bara. Jag har räknat ut med tempen att jag borde haft ÄL nu under veckan och vi har sexat till det så bra det går med ett svårsövt småbarn som sover i samma rum. :D

Iallafall, min man skämtade om att jag måste vara gravid eftersom jag bara spydde sådär - tog ett test imorse (billiga tester) för skojs skull och jag kan skymta ett svagt svagt svagt rosa streck nu när det torkat - alltid fått blankt på dem annars. TROR det bara är färgrester & att jag inbillar mig för jag hade helt normal mens i 5dgr och är nu på CD17 med en temp som indikerar på att ÄL var för två dagar sen?! Att jag skulle vara gravid och få ett synligt resultat NU verkar omöjligt.

• Emmaa90

Någon med bim på lördag? Jag e så otålig!! Vill veta nu!!
    Testade på bim -4 med testlagret på eftermiddagen. Såklart negativt, vad tänkte jag på som testade EM? Haha.. Det gjorde mig ännu mer otålig och nervös.
    Jag har massor av symptom som molvärk varje dag. Hade samma när jag va gravid -14. Håll tummarna för mig. En lillasyster/lillebror hade varit så efterlängtat <3

• BeccaBus
    BeccaBus skrev 2016-09-15 04:00:54 följande:

Hej!
    Jag hoppas att ni experter vill hjälpa mig med svar på två frågor!:)
    1. Hade älflytning igår em, när borde ägglossningen vara då ungefär?
    2. Kan det vara så att ägglossningstest inte visar positivt vid en graviditet?

Ingen?
Svar på tråden Bim september