• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Kolan91

Grattis! :)

Åh, tack för svar som gav lite hopp och positiva tankar! Hoppas din lilla vill stanna kvar denna gång!!

bebisdags skrev 2016-09-14 09:39:18 följande:

Hej!

Sist jag plussade kände jag massor, tyvärr slutade det i MF.

Denna gång har jag knappt känt något innan jag plussade, det var en sak(samma dag som jag plussade) när jag stod på jobbet kändes det som jag skulle svimma en stund sen gick de över. Så man behöver inte känna massa för att plussa, håller mina tummar för dig!:)

• Kolan91

Allt detta vid äl +4. Imponerande kropp som ger signaler så tydligt så tidigt. :)

Grattis till plus!

Hoppas också det är min tur snart! Lycka till :)

Ella89 skrev 2016-09-14 10:02:00 följande:

Mina symptom har varit/är:

* känt mig lite yr

* kliat/stuckit till i bröstvårtorna

* haft gas i magen och rapat mycket

* ont i svanken (brukar ej ha det innan mens)

* extra bra luktsinne (sambon har ej känt dofterna)

* mått illa de två senaste dagarna nu innan plusset kom.

Lycka till här inne nu! Plusset kommmer!

• Stellan11

Har följt tråden länge men inte skrivit. Första försöket denna månad (tog ut spiralen precis efter äl i aug, som hade glidit ner och inte satt som den skulle) Hade äl 1sep och åkte utomlands utan sambon den 3sep ????

Har bim imorgon eller på fredag här nere i Spanien!!! Spänd att se hur det går då man inte kan tjuvtesta innan heller, inte hemma för än söndag kväll ????

• Ritva
    LillaPyret skrev 2016-09-14 12:16:10 följande:

Jag! Hade inga symptom alls denna gången och hade dessutom en dunderförkylning. Vart helt paff när jag med ett Predictor Early test fick plus på BIM-3. Har fortfarande inga större symptom mer än att min hunger är snabbare tillbaka. Inte mätt lika länge

Vad skönt att höra! Då kan jag ändå hoppas på att vi kanske lyckades denna gången :) man vill ju ha massa symtom för lättare att hålla upp hoppet ;)

Och Grattis än en gång till plusset! :)
  • t123

Äl är över här med, testen är negativa igen och har haft en rejäl temperaturstigning! Så räknar med att vara på äl+2 nu. Sist hade jag känningar från ca 5 dagar efter äl i form av molvärk som blev starkare hela tiden till BIM ca! Får se hur det blir nu, kommer nog känna efter hela tiden trots att jag inte borde :') Då plussade jag på äl+9, vilket är om prick en vecka, kanske jag gör det igen nu om jag har lika starka misstankar den här gången. Ååh, hoppas!

• mamma4ever
    t123 skrev 2016-09-14 15:01:58 följande:

Äl är över här med, testen är negativa igen och har haft en rejäl temperaturstigning! Så räknar med att vara på äl+2 nu. Sist hade jag känningar från ca 5 dagar efter äl i form av molvärk som blev starkare hela tiden till BIM ca! Får se hur det blir nu, kommer nog känna efter hela tiden trots att jag inte borde :') Då plussade jag på äl+9, vilket är om prick en vecka, kanske jag gör det igen nu om jag har lika starka misstankar den här gången. Ååh, hoppas!

Jag är på äl+4 har främst molvärk och ömma bröst samt illa mående och väldigt trött även ovanligt kissenödig till och från. Brukar inte känna av äl så hoppas på våran tur nu :)
  • Tussilago6
    Stellan11 skrev 2016-09-14 13:21:05 följande:

Har följt tråden länge men inte skrivit. Första försöket denna månad (tog ut spiralen precis efter äl i aug, som hade glidit ner och inte satt som den skulle) Hade äl 1sep och åkte utomlands utan sambon den 3sep ????

Har bim imorgon eller på fredag här nere i Spanien!!! Spänd att se hur det går då man inte kan tjuvtesta innan heller, inte hemma för än söndag kväll ????

Spännande!! Utlandsresa låter som ett bra tidsfördriv! Var i Spanien är ni?
  • metaphor

ÄL+5 .. magen är mysko, svullen. gör ont i "tjejmagen" från och till!!? Brösten känns som två blåmärken när man tar på dem, lite ömma. Igår högg det till i ryggen under en sekvens. Kan man känna hur ägget fäster baktill istället för längst ner i tjejmagen? jag har ingen aning... Något konstigt händer, kommer ju och går liksom. men ett konstant illamående har jag.

dessutom fick jag mitt livs värsta migrän i måndags, värsta jag varit med om, fy bövelen. Inte haft migrän på flera år, vågar man hoppas på att det är en bebis på g i magen? hormoner kan ju göra mkt ... humörsvängningar som heter duga, men det kan ju vara för att jag inte känner mig pigg heller än. mosig och illamående kan ju vem som helst bli tokig av. 

Jag hoppas nog alldeles för mycket =)

• Lady K

Precis som jag misstänkte kom min mens idag exakt på bim... Så ingen bebis denna gång för oss. Är inte särskilt förvånad då jag inte känt mig nåt annorlunda mot förra cykeln.

Enda positiva är väl att jag så här två cykler efter p-pillerstopp börjar känna in kroppen lite mer och har hittat ett mönster i pms, ägglossningskänningar osv. Och mensen var ju faktiskt exakt på dagen regelbunden! Får glädja mig åt att den delen faktiskt verkar fungera. Så nya tag till nästa gång! Borde bli äl i månadsskiftet då jag har haft 34 dagars cykel och äl kring dag 16.

Stort grattis till alla er som plussat och stort lycka till ni andra som går och väntar in bim och längtar efter ett plus!

• Jasmin3
    Lady K skrev 2016-09-14 18:05:43 följande:

Precis som jag misstänkte kom min mens idag exakt på bim... Så ingen bebis denna gång för oss. Är inte särskilt förvånad då jag inte känt mig nåt annorlunda mot förra cykeln.

Enda positiva är väl att jag så här två cykler efter p-pillerstopp börjar känna in kroppen lite mer och har hittat ett mönster i pms, ägglossningskänningar osv. Och mensen var ju faktiskt exakt på dagen regelbunden! Får glädja mig åt att den delen faktiskt verkar fungera. Så nya tag till nästa gång! Borde bli äl i månadsskiftet då jag har haft 34 dagars cykel och äl kring dag 16.

Stort grattis till alla er som plussat och stort lycka till ni andra som går och väntar in bim och längtar efter ett plus!

Vad tråkigt! :( Men som du säger så finns det ju positiva saker i kråksången också :)

Stort lycka till vid nästa äl!!
Svar på tråden Bim september