• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • mamma4ever
    metaphor skrev 2016-09-15 20:18:37 följande:

är nu inne på ANDRA omgången migrän PÅ EN VECKA!!? jag har aldrig migrän. Mår illa konstant (men inte så jag spyr), gör ont i tjejmagen då och då, främst vänster sida äggstocken typ. spänner, bränns liksom. svårt att förklara. 

Svullen som en tok och tuttarna är som stenar. haha. :P verkligen på plats. ont gör dem också, inte superont när man klämmer som det brukar vara strax innan BIM, utan känslig som fasiken om man råkar "snärta till" eller "slå" på dem. då vill jag dö, typ. 

trött, seg i kolan, nästan förvirrad. och det där i måndags, när det drog till i magen rejält. jag är nästan 99% säker...

nu måste det väl äntligen vara våran tur? 
    - annars är jag grundlurad av min egen kropp.

Lite likande symtom här, är grymt trött redan vid 17, gick då upp 10 idag. Brösten känns tunga och ömma märkte idag att dom växt lite, molverk i tjej magen sticker lixom, vid mens brukar jag har som ett band över, illa mående måste äta för att hålla det borta, behöver gå på toa mer än vanligt, 
  • Madfih072

[quote=76973071][quote-nick]Tussilago6 skrev 2016-09-15 18:38:26 följande:[/quote-nick]Jag tror du hade äl igår, lätt hänt att man missar den sista stegringen om man inte testar flera gånger om dagen! Gårdagens ligg känns vältajmat!

Åh hoppas du har rätt! Är vårt 5 försök med syskon till vår dotter så hoppas hoppas!

• GabriellaH

Jaha, mensen kom idag, en dag tidigare än vanligt. ???? Jag önskar alla er andra lycka till, och hoppas att det är vår tur nästa månad.

• metaphor
    mamma4ever skrev 2016-09-15 21:39:15 följande:
    Lite likande symtom här, är grymt trött redan vid 17, gick då upp 10 idag. Brösten känns tunga och ömma märkte idag att dom växt lite, molverk i tjej magen sticker lixom, vid mens brukar jag har som ett band över, illa mående måste äta för att hålla det borta, behöver gå på toa mer än vanligt, 
    hoppas hoppas. mitt illamående stegrar det :( hemskt. var tvungen å gå upp å äta nu mitt i natten för å bli av med skiten :( håller tummarna för dig!! =) jag ska testa mig i början på nästa vecka... :D
  • StinaLisa

Hoppades verkligen men ska ha mens idag. Tog en digital "inte gravid". Fan. Lika besviken varje gång. Men men.

• Tussilago6
    Madfih072 skrev 2016-09-15 21:48:51 följande:

[quote=76973071][quote-nick]Tussilago6 skrev 2016-09-15 18:38:26 följande:[/quote-nick]Jag tror du hade äl igår, lätt hänt att man missar den sista stegringen om man inte testar flera gånger om dagen! Gårdagens ligg känns vältajmat!

Åh hoppas du har rätt! Är vårt 5 försök med syskon till vår dotter så hoppas hoppas!

Jag plussade nyss på femte försöket också, hoppas det blir samma för dig! Lycka till!
  • Svelin

Nu är den fertila perioden här. Fick blinkande gubbe på ältestet igår kväll och på morgonen idag var det också en blinkande gubbe. Tar ett test i eftermiddag också. :)

• FyrAAAA
    Svelin skrev 2016-09-16 06:10:35 följande:

Nu är den fertila perioden här. Fick blinkande gubbe på ältestet igår kväll och på morgonen idag var det också en blinkande gubbe. Tar ett test i eftermiddag också. :)

Spännande! Alltid skönt när man får den där gubben och vet att cykeln fungerar!

Jag använder också cb digital med dubbel indikator. Har oftast fått blinkande gubbe två dagar och sen fast gubbe en dag. Den här gången visade sig blinkande gubben första gången onsdag morgon, jag hade jätteont på dagen så tog ett till på kvällen och då var det fast glad gubbe. Testade nu på morgonen 1,5 dygn senare (hade en till sån dosa att sätta sticka i sen tidigare förpackning) och nu blev det redan en tom rund cirkel igen. Bör jag tolka det som att allt "gick väldigt fort" den här gången och äl redan varit tror du? I så fall behöver jag ju inte vara på karln ikväll igen tänkte jag har fått till det onsdag och torsdag kväll nu.
  • Madfih072

Imorse var mitt test supersvagt igen och är på cykeldag 21. Har haft olika långa cyklar sedan maj då jag slutade med piller och minskat från 46 till 29 dagar förra cykeln så den borde väl inte öka i dagar helt plötsligt? Tänkte testa fram till dag 25 men hoppas att den lilla stegring som var var äl och att den inte hoppas över denna månad! Har bara sexat 2 gånger nu under den lilla stegring som var så hoppas det räcker!

• mamma4ever
    metaphor skrev 2016-09-16 00:32:33 följande:
    hoppas hoppas. mitt illamående stegrar det :( hemskt. var tvungen å gå upp å äta nu mitt i natten för å bli av med skiten :( håller tummarna för dig!! =) jag ska testa mig i början på nästa vecka... :D
    Absolut vi är inne på försök nr 12 så precis 1 år sedan vi börja försöka, Jag kan testa i mitten till slutet av nästa vecka men. I natt fick jag ta något och äta runt ett sen vid 6:30 tiden va jag tvungen att gå upp för att gå på toa. Håller tummarna för att vi får varsitt plus :)
Svar på tråden Bim september