• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • lisohl
    Madfih072 skrev 2016-09-16 06:58:30 följande:

Imorse var mitt test supersvagt igen och är på cykeldag 21. Har haft olika långa cyklar sedan maj då jag slutade med piller och minskat från 46 till 29 dagar förra cykeln så den borde väl inte öka i dagar helt plötsligt? Tänkte testa fram till dag 25 men hoppas att den lilla stegring som var var äl och att den inte hoppas över denna månad! Har bara sexat 2 gånger nu under den lilla stegring som var så hoppas det räcker!

Sen jag slutade amma för ett år sen har min cykel gått från 35 dagar ner till 28 och sen upp till 32 och nu 28 igen den här månaden. Inga konstigheter alls enligt barnmorskan.
  • lisohl

Mensen kom 3 dagar tidigt, det enda bra med det är ju att en lite kortare cykel gör att man får försöka snart igen. Håller tummarna för en sommarbebis. Lycka till alla!

• Emmaa90

Testade imorse på bim -1, negativt. Blir så less.. Har massor av symptom. Någon som har testat innan bim och fått negativt och sen positivt? Har lite hopp kvar

• Svelin
    FyrAAAA skrev 2016-09-16 06:50:27 följande:

Spännande! Alltid skönt när man får den där gubben och vet att cykeln fungerar!

Jag använder också cb digital med dubbel indikator. Har oftast fått blinkande gubbe två dagar och sen fast gubbe en dag. Den här gången visade sig blinkande gubben första gången onsdag morgon, jag hade jätteont på dagen så tog ett till på kvällen och då var det fast glad gubbe. Testade nu på morgonen 1,5 dygn senare (hade en till sån dosa att sätta sticka i sen tidigare förpackning) och nu blev det redan en tom rund cirkel igen. Bör jag tolka det som att allt "gick väldigt fort" den här gången och äl redan varit tror du? I så fall behöver jag ju inte vara på karln ikväll igen tänkte jag har fått till det onsdag och torsdag kväll nu.

Kul att vi ligger så lika i cykeln! Nu får vi hålla tummarna att vi får varsitt fint plus.

Jag skulle tolka det som att äl varit. Gör ett test till idag i den dosan som du fick negativt för säkerhets skull. Är det neg så är nog äl över, men jag tror inte det skadar att hoppa på karln ikväll också! :) Om han orkar. ;)
  • Kolan91

Äl +6 och tempen sjönk med 0.3 grader, inte bra :( inga symptom heller.

Är nästan helt säker på att det inte tagit sig! Buhu :'(

Ville bara ventilera lite då allt känns så hopplöst. Tack!

• Svelin
    Kolan91 skrev 2016-09-16 15:44:28 följande:

Äl +6 och tempen sjönk med 0.3 grader, inte bra :( inga symptom heller.

Är nästan helt säker på att det inte tagit sig! Buhu :'(

Ville bara ventilera lite då allt känns så hopplöst. Tack!

Tråkigt, men jag håller ändå tummarna att det bara var en dipp och sen stiger tempen igen. Lycka till!
  • metaphor
    mamma4ever skrev 2016-09-16 08:07:04 följande:
    Absolut vi är inne på försök nr 12 så precis 1 år sedan vi börja försöka, Jag kan testa i mitten till slutet av nästa vecka men. I natt fick jag ta något och äta runt ett sen vid 6:30 tiden va jag tvungen att gå upp för att gå på toa. Håller tummarna för att vi får varsitt plus :)
    spännande! låter ju verkligen lovande =) 
    Mår sämre å sämre jag, illamåendet blir mer å mer. ska försöka jobba nu dessa två nätter så får vi se, antar att jag får stå ut =) 
    Helgarderat mig med postafen :P
    känns lite mysko att få symptom så tidigt, men jag känner min kropp ganska väl och såhär är den verkligen inte vanligtvis. :)
    huvudvärk har jag aldrig liksom, men haft det nu i flera dagar :(
  • November83

Hej alla! Följt er på avstånd... bim om 8 dagar och försök nummer 9 denna månad, har 2 mf bakom mig (försök 4 och försök 6) men efter förra mensen bestämde jag mig för att satsa på viktnedgång och lägga barnbakandet på is 3 månader å undvika sex vid äl och inga tester. Gick inge vidare, upptäckte vi hade sex i princip varenda dag utom 2 äl veckan haha

Eftersom jag inte testat vet jag inte när äl kom men gissar jag är äl+7 då det följer cykeln relativt bra och sen i måndags har jag känt mig sjuk utan att vara sjuk, kör i tjejmagen, illamående till å från (mest på kvällen) trött, orkeslös å luktkänslig (dock har jag varit luktkänslig sedan förra mf av någon konstig anledning men upplever det ökat) Får se om det inte tog sig nu när jag äntligen bestämt att lägga ner å inte försöka förrän jag gått ner minst 15 kg... Hade blivit väldigt glad men hoppas lite att det inte tog sig för jag har äntligen kommit igång rejält med vikten men hur det än blir kommer jag bli glad vilket känns bättre än någonsin och det är mindre laddat. Hade varit kul om det tog sig också för då blir det bf slutet av maj eller början av juni och sambon fyller år i juni :)

Får se helt enkelt, 8 dagar kvar innan svaret kommer :) stort grattis till er som plussat hittills :)

• t123

ÄL+4 här idag! Dagarna går fantastiskt sakta :') Har lite molvärk i alla fall och stickningar i äggstockstrakten. Kände väldigt liknande i min senaste graviditet (slutade dock med MF), hade diffusa symtom nästan hela vägen från ÄL som blev tydligare för varje dag.

Känns knepigt att ha känningar så tidigt men läste en vetenskaplig artikel om att när det befruktade ägget är på väg ner mot livmodern så börjar faktiskt HCG (för att förbereda kroppen på vad som komma skall) att produceras, vilket ju gör att man faktiskt kan ha symtom innan ägget ens har fäst, vilket en del hävdar är omöjligt. Så enligt de forskarna är det inte så konstigt att man kan ha lite känningar ganska snabbt efter ÄL, även om de kanske inte är så tydliga liksom :)

• pimpim78

Jag kunde inte hålla mig, rejsade till Apoteket o köpte clearblue testa tidigt ..... Alltså jag behöver hjälp att tolka. Är det ett litet streck där eller är det spökstreck eller bara helt enkelt negativt ????

Svar på tråden Bim september