BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Jag har börjat känna bebisen mer och mer. I början leker man ju leken "tarm eller bebis?". Skillnaden är hårfin i nuläget. ;) Men igår kväll när jag gick och handlade kände jag för första gången ett spontant pet när jag stod upp och inte kände efter.
Gick precis som Jooo in i v 15 igår.
Puh. Gick till bussen i rask takt och trodde jag skulle avlida. Varm, svettig, andfådd... sexigt värre. ;) Man kan ju lugnt säga att konditionen har gått i regress.
Jag har börjat känna bebisen mer och mer. I början leker man ju leken "tarm eller bebis?". Skillnaden är hårfin i nuläget. ;) Men igår kväll när jag gick och handlade kände jag för första gången ett spontant pet när jag stod upp och inte kände efter.
Gick precis som Jooo in i v 15 igår.
Puh. Gick till bussen i rask takt och trodde jag skulle avlida. Varm, svettig, andfådd... sexigt värre. ;) Man kan ju lugnt säga att konditionen har gått i regress.
Jag har följt den här tråden sen jag fick reda på att jag var gravid, men har varit lite för feg för att skriva något, utifall något skulle gå fel.
Nu är jag i vecka 15, och har slutat kräkas, men har fortfarande väldigt dåligt aptit. Har varit på KUB och allt såg jättebra ut, så nu känns det som jag törs vara med i tråden :)
Första barnet för mig och min sambo, och jag kommer (nog) att hinna fylla 30 innan det är dags.
Jag går in i vecka 18 imorgon och nånting känner jag ju men jag kan inte säga att det är sparkar. Utan det är mer att det ilar och stökar bakåt nedåt liksom så jag antar att det är bebisen men den är väl inte så stark att den kan sparkas så hårt ännu
Jag har också moderkakan i framvägg och jag vet att det var samma sak med första barnet. Då kände jag riktiga fosterrörelser först efter RUL så det måste ha varit i vecka 20-21 nånting. Ytterligare några veckor tog det innan maken kunde känna utanpå magen.
Nu har vi ju en väldigt engagerad blivande storebror som frågar varje kväll om jag känt något, så mysigt!!
Pust nu har jag gjort mitt NIPT. Nu väntar två veckors orolig väntan. :/
Hej. Hur mår alla? Är i v15 och haft ont i huvudet flera dagar nu. Känt mig febrig och trött. Dessutom vägrar illamåendet försvinna. Bara gått upp 4 hg och känner mig svag. Någon som känner som mig? Har några tips? Börjar vara desperat.
Hej. Hur mår alla? Är i v15 och haft ont i huvudet flera dagar nu. Känt mig febrig och trött. Dessutom vägrar illamåendet försvinna. Bara gått upp 4 hg och känner mig svag. Någon som känner som mig? Har några tips? Börjar vara desperat.
Hon skrev 4 hg ;)
Du behöver absolut inte vara orolig för att du gått upp max 2 kg, vissa går till och med ner i vikt i början av graviditeten för att man mår så illa, så det är väldigt individuellt hur mkt/lite man går upp under en graviditet.
Jag är i v. 15 i morgon och jag tror jag har gått upp max ett kilo. Inte mycket alls alltså.